Mitchell2.24v Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Gisteren bij Ramon2 geweest, en een hoop gedaan: - JeepForum sticker op het voorruit geplakt (ik vond nog een 'oude' sticker die ooit nat geweest was, maar hij plakte nog) - Draagarmrubbers achter vervangen. Ging een stuk soepeler dan de voorkant vorige keer - LPG gefixed. Was stuk sinds Barneveld, bleek een simpel zekeringetje te zijn - Stuurhuis back-lash afgesteld (ook bij de ZJ van Ramon) - Rondje vetspuit gedaan - Bekleding achterklep weer vastgezet (reed al weken mee rond zonder) - Multiriem wat strakker afgesteld, stond te los. Ramon, bedankt weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 ....Ramon, bedankt weer! UIteraard weer graag gedaan, was weer een lekker dagje hobbyen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Roest plekken kaal geschuurd, geplamuurd en gespoten. Straks nog ff in de blanke lak zetten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Rondom de remmerij slijtage delen vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 ff een dynamo van een opel kadett pas gemaakt. en daarna verwisseld met de origenele dynamo want daar is de spanningregelaar van kapot. schijnen niet zo goed tegen de brabantse klei te kunnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Mun aandrijfas eronderuit gereden [ATTACH]3885[/ATTACH] [ATTACH]3886[/ATTACH] [ATTACH]3887[/ATTACH] [ATTACH]3889[/ATTACH] [ATTACH]3890[/ATTACH] [ATTACH]3891[/ATTACH] Vond het al zo vreemd dat er geen vetnippels op de kruisjes zaten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 als je interesse hebt heb ik nog wel zo'n staartstuk van een 231 tussenbak liggen (meerdere zelfs) mag je voor niks hebben heb ook nog wel een cardan as liggen die je mag hebben voor een kistje heineken OT: naar gekeken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 als je interesse hebt heb ik nog wel zo'n staartstuk van een 231 tussenbak liggen (meerdere zelfs) mag je voor niks hebben heb ook nog wel een cardan as liggen die je mag hebben voor een kistje heineken Wat bedoel je precies met het staartstuk ? Interessante aanbieding in ieder geval ik zal er over nadenken. Cardan as licht er net een nieuwe onder dus die heb ik niet nodig maar wie weet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Staartstuk is het deel wat bij jou nu van je tussenbak is afgebroken. Ze noemen het ook wel neusstuk. Dus het deel waar de slip yoke van je aandrijfas in gaat. Maarruh........... Wat was de oorzaak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 Staartstuk is het deel wat bij jou nu van je tussenbak is afgebroken. Ze noemen het ook wel neusstuk. Dus het deel waar de slip yoke van je aandrijfas in gaat.Maarruh........... Wat was de oorzaak Oke bedankt voor de info Tjah wat was de oorzaak ik schakelde op en ineens knalde die eruit Als je naar de kruisjes kijkt zij je dat die helemaal blauw zijn dus waarschijnlijk niet gesmeert geweest en kei warm geworden, toen achter los gebroken en jah dan gaat je aandrijfas aan de slinger en da vond het staartstuk niet zo leuk Heb de auto nog maar een paar maanden en voor zaten overal vetnippels op de nieuwe kruisjes maar achter niet dus vroeg me al af hoe die gesmeerd moesten worden. maar zal wel gewoon slijtage zijn dan ofzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Gisteren bij Ramon2 geweest, en een hoop gedaan:- JeepForum sticker op het voorruit geplakt (ik vond nog een 'oude' sticker die ooit nat geweest was, maar hij plakte nog) - Draagarmrubbers achter vervangen. Ging een stuk soepeler dan de voorkant vorige keer - LPG gefixed. Was stuk sinds Barneveld, bleek een simpel zekeringetje te zijn - Stuurhuis back-lash afgesteld (ook bij de ZJ van Ramon) - Rondje vetspuit gedaan - Bekleding achterklep weer vastgezet (reed al weken mee rond zonder) - Multiriem wat strakker afgesteld, stond te los. Ramon, bedankt weer! stuurhuis back-lash afstellen...............OK:whistle: wat is dat , hoe doe je dat?? gr, Richard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 stuurhuis back-lash afstellen...............OK:whistle:wat is dat , hoe doe je dat?? gr, Richard Er zijn 2 manier om het stuurhuis bij een ZJ af te stellen. Eentje ervan is zelf erg goed te doen en dat is de back-lash. (voor de andere methode schijn je het stuurhuis voor uit te moeten bouwen) Als je voor de motorkap staat dan zie je rechts van je ventilator een kubus met een moer en een imbus. Zet de vooras op steunen zodat je het stuur vrij kan bewegen. Zet de wielen in de rechtuitstand. Wanneer je nu het stuur beweegt en je komt langs het middenpunt, zou je een lichte weerstand moeten voelen. Als je deze niet voelt kun je dus afstellen: Draai de centrale moer los (dop 15) zodat je met een imbussleutel steeds een kwartslag die stift kan verdraaien. Draai met de klok mee. Draai telkens de centrale moer weer vast vóórdat je aan het stuur draait. Wanneer je nu in het middepunt een lichte weerstand voelt is het goed afgesteld. Let op, draai het nooit TE vast, dan doe je meer kwaad dan goed op den duur!! Zorg nu dat met het imbusje dat stiftje vast houd terwijl je de centrale moet weer vast zet, anders draait deze vrolijk mee. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Paneel voor winch-control afgemaakt, en fuse-blocks gemonteerd op een paneel onder het dashboard voor alle after-market spul dat stroom nodig heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 uitlaatdemper was lek, hadden we tijdens de schokdemperbeugel las-actie in de loods bij Michel vastgesteld. We hadden een mega lasser in ons midden, maar volgens doc Ed was de patient te ver heen om nog op te lappen. Nieuwe besteld via Ebay Duitsland. Walker eindpijp + Walker demper. Dat zou het althans moeten zijn. Demper was uiteindelijk van Thrush of iets dergelijks. Zag er verder degelijk uit en zou volgens de (zeer goed bekend staande) verkoper geen problemen opleveren. Oude uitlaat was 1 stuk van demper tot uiteinde. Kreeg er alleen onder vandaan door 'm door te slijpen. Nieuwe demper zat er zo onder natuurlijk, maar toen kwam de truc met de eindpijp. Zit een mooie bocht in om over je as en stabilisatiestang te gaan, maar dat maakt het vrij lastig. Was al begonnen om die stang los te maken, dan heb je n.l. alle ruimte. Toch nog maar een keer proberen om de uitlaat er op 1 of andere manier tussen te wrotten en verdomd, manier 641 bleek de juiste. Klinkt weer goed :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 ...verdomd, manier 641 bleek de juiste. Klinkt weer goed :-) Wist je dat niet? Als manier 1 en 2 niet werken, ALTIJD overgaan naar manier 641.... werkt bij mij ook bijna altijd... <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 Er zijn 2 manier om het stuurhuis bij een ZJ af te stellen. Eentje ervan is zelf erg goed te doen en dat is de back-lash. (voor de andere methode schijn je het stuurhuis voor uit te moeten bouwen) Als je voor de motorkap staat dan zie je rechts van je ventilator een kubus met een moer en een imbus. Zet de vooras op steunen zodat je het stuur vrij kan bewegen. Zet de wielen in de rechtuitstand. Wanneer je nu het stuur beweegt en je komt langs het middenpunt, zou je een lichte weerstand moeten voelen. Als je deze niet voelt kun je dus afstellen:Draai de centrale moer los (dop 15) zodat je met een imbussleutel steeds een kwartslag die stift kan verdraaien. Draai met de klok mee. Draai telkens de centrale moer weer vast vóórdat je aan het stuur draait. Wanneer je nu in het middepunt een lichte weerstand voelt is het goed afgesteld. Let op, draai het nooit TE vast, dan doe je meer kwaad dan goed op den duur!! Zorg nu dat met het imbusje dat stiftje vast houd terwijl je de centrale moet weer vast zet, anders draait deze vrolijk mee. Succes! foto's!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 uitlaatdemper was lek, hadden we tijdens de schokdemperbeugel las-actie in de loods bij Michel vastgesteld. We hadden een mega lasser in ons midden, maar volgens doc Ed was de patient te ver heen om nog op te lappen. Nieuwe besteld via Ebay Duitsland. Walker eindpijp + Walker demper. Dat zou het althans moeten zijn. Demper was uiteindelijk van Thrush of iets dergelijks. Zag er verder degelijk uit en zou volgens de (zeer goed bekend staande) verkoper geen problemen opleveren. Oude uitlaat was 1 stuk van demper tot uiteinde. Kreeg er alleen onder vandaan door 'm door te slijpen. Nieuwe demper zat er zo onder natuurlijk, maar toen kwam de truc met de eindpijp. Zit een mooie bocht in om over je as en stabilisatiestang te gaan, maar dat maakt het vrij lastig. Was al begonnen om die stang los te maken, dan heb je n.l. alle ruimte. Toch nog maar een keer proberen om de uitlaat er op 1 of andere manier tussen te wrotten en verdomd, manier 641 bleek de juiste. Klinkt weer goed :-) Beetje mooie sound die uitlaat. Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 foto's!! De rode lijn is de ventilator. Het ovaal de betreffende borgmoer. In die borgmoer zit de stel stift. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 LED interieur verlichting ingebouwd. Zie: HIER..Klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 startmotor verwisseld mocht niet baten. ik denk dat de startrelais kaduk is <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Zwarte Monster op z´n vaste plekkie geparkeerd (Blijft tie de eerste 4/5 weken staan:wacko:) en definitief besloten om hem/haar te verwennen met een SYE Kit:P. Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Voor het eerst remblokken vervangen en een paar goeie pretty embarassing momenten gehad: Zuiger terugduwen met een open reservoir moet je met beleid doen... Niet handig om alles op druk te brengen door je rem in te trappen als het reservoir nog openstaat... Ach ja... al doende leert men... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Voor het eerst remblokken vervangen en een paar goeie pretty embarassing momenten gehad:Zuiger terugduwen met een open reservoir moet je met beleid doen... Niet handig om alles op druk te brengen door je rem in te trappen als het reservoir nog openstaat... Ach ja... al doende leert men... Ik vind het weer een hele prestatie, en al helemaal om het zo eerlijk op het forum te zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Ik vind het weer een hele prestatie, en al helemaal om het zo eerlijk op het forum te zetten Ach, dat scheelt misschien weer een fontein van remvloeistof bij een andere beginnende Jeep-klusser. T'is maar goed dat ik net een nieuwe bus dot3 besteld heb... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Ach, dat scheelt misschien weer een fontein van remvloeistof bij een andere beginnende Jeep-klusser.T'is maar goed dat ik net een nieuwe bus dot3 besteld heb... Zo is het, aldoende leert men Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.