F.M Geplaatst May 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2011 een begin gemaakt om een stuurkolom van een cherokee xy pasklaar maken voor in een cj. en dat gaat lukken met een paar kleine aanpassingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst May 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2011 APK-afkeurpuntjes weggewerkt: Remslangen vóór vervangen ( Bedankt Groene Beer! ) Kruisje achter cardan vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst May 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2011 Deurvanger vervangen. Ouwe was gescheurd en kraakte heel erg. Ik wist helemaal niet dat er Infinity speakers in de KJ zaten Infinity is van Harman Kardon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst May 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2011 Go on........ Deel 1 Hallo Jeepers, ik heb mijn body van mijn YJ geprobeerd te liften. de achterste 2 en de 6 grote aan de zijkanten en er zit er 1 onder de radiateur, die kom ik vinden en losdraaien. Maar ik weet niet waar die andere 2 zitten. En ik heb voor de 2e keer in 2 weken tijd mijn remslang rechtsvoor door gesleten (komt tegen de binnenkant van de band) groeten KEC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst May 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2011 Vandaag nieuwe banden onder de TJ laten monteren "Buckshot Maxxis mudder" Met dank aan de "Jeepdoctor" Edje, die ze voor 440 Euro heeft geleverd en gemonteerd. (beetje sluik reklame) http://www.mijnalbum.nl/Album=I3AQHXOH hallo wat voor maat banden heb je dan gekocht? ik ben op zoek naar 33ers x 12.5 x 15 groetjes KEC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2011 KEC , je reageerd op een post uit 2007. Maak een nieuw topic aan in Te Koop Gevraagd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2011 vandaag de D300 ge twin-sticked heb nu 2wd laag achter en 2wd laag voor erbij. nog nog de schakelvork aanpassen voor 2wd hoog voor.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst May 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2011 Vandaag eindelijk het gat van de radio dichtgemaakt,met als doel hier schakelaars te monteren aluminium plaat uitgezaagd , 4 gaten voor de daystar rocker switches erin geboord/geveild. Aangesloten : Lier, Compressor, Koelkast - Mistlampen komen nog. Overal zitten relais tussen van 30/40 amp.. en het werkt ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst May 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2011 vandaag de D300 ge twin-sticked heb nu 2wd laag achter en 2wd laag voor erbij. nog nog de schakelvork aanpassen voor 2wd hoog voor.. zie ook : www.4x4wire.com/tech/dana300/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2011 Vandaag eindelijk het gat van de radio dichtgemaakt,met als doel hier schakelaars te monteren aluminium plaat uitgezaagd , 4 gaten voor de daystar rocker switches erin geboord/geveild. Aangesloten : Lier, Compressor, Koelkast - Mistlampen komen nog. Overal zitten relais tussen van 30/40 amp.. en het werkt ! Mooi gemaakt Toine, maar nu ga je zelf zingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2011 27MC in de xj ingebouwd. Wel handig in/naar/rond Sedan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tMoerkens Geplaatst May 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2011 Dit weekeind een Voor, achteras, Versnellingsbak met tussenbak gekocht Van een cherokee 2.1 td (1989 of ouder) Bij kees Lam in zuidland gekocht. Een hele goeie garage waar je nadat je je wagen laat repareren hem ook meteen kunt laten slopen. Hij vindt het heel normaal dat een achter diff niet overeenkomt met de voordiff. Dat kunt je ook niet verwachten als alle onderdelen van 1 wagen komen Maar ja, de zaak toch maar uit elkaar gehaald, het moet in ieder geval mee naar de Balkan. In de achterdiff was een verkeerde pion en kroonwiel geplaatst waardoor de zonnewielen te veel druk hebben gehad. Het goede setje kost ook even veel dus daarom maar een verkeerde [-( Een eenvoedige manier om de zaak los te krijgen. Je kunt er boven op gaan staan voor extra POWER De voordiff was in ieder geval wel orgineel 4.10 De diff is makelijk te verwijderen door er een strop omheen te leggen en hieraan op te tillen. De ass blijf wel liggen. :wink: Een korte as met vacuum disconnect (2.1 TD) zit met een C-clip vast in de diff. Met vacuum disconnect heb je twee korte assen waar de linker aan de zijde van de disconnect zit. Dat werkt dus als een soort van vrijloopnaaf waneer je niet 4x4 rijdt. Heel handig. Maar zit ergens je vacuum los dan heb je ook geen 4x4 meer. Verder heb je dan nog een hoop bouten en moeren. Altijd handig. Zeker de veertjes van de achterremmen. Dat ga ik nu in het vet zetten. Want anders roest de hele zaak weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2011 Startmotor vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2011 nog niks. ga vanavond nog een dinamo vervangen door een 80 amp. en dan laden voor sedan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst May 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2011 Met vacuum disconnect heb je twee korte assen waar de linker aan de zijde van de disconnect zit. Dat werkt dus als een soort van vrijloopnaaf waneer je niet 4x4 rijdt. Heel handig. Maar zit ergens je vacuum los dan heb je ook geen 4x4 meer. Je kan altijd even het "deksel" van de disconnect halen en met de hand de "vinger" omzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst May 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2011 nog niks. ga vanavond nog een dinamo vervangen door een 80 amp. en dan laden voor sedan. die ik heb uitgeleend aan Maurice ot vandaag nog voor maurice zijn jeep. een paar onderdelen gehaald op de autosloop. ps en als maurice onderdelen nodig heeft voor zijn Nixan assen. die ze daar niet kunnen leveren. dan rij ik ff op en neer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst May 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2011 ps en als maurice onderdelen nodig heeft voor zijn Nixan assen. die ze daar niet kunnen leveren. dan rij ik ff op en neer Applaus hoor !!!!!!! OT: startmotor schoon gemaakt, alle sapjes nagelopen en zo nodig bijgevuld, doorgesmeerd en lekker stukje getourd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2011 Verse accu gemonteerd, oude is kapot gelierd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2011 Grand gestript, aandrijflijn eruit, d300 erop gepast.. Nu nog een paar onderdelen van de gc demonteren en dan kan ie door naar de sloop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst May 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2011 Zijraamje in de gespoten hardtop geplakt,,,,PFFFF uiteindelijk en goed resultaat maar was ff worstelen en dat is vies met kit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst May 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2011 Er een paar keer onder gekeken of er echt geen koelvloeistof meer uitlekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst May 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2011 vandaag mijn garage opgeruimd voor mijn joop body te bewerken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst May 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2011 Aangezien het merk (Super Swamper) van banden die op m’n CJ zitten heeft gekend staan voor hun onbalans en het feit dat ik m’n velgen zelf gemaakt heb (ander binnenste in gelast en gaten in geboord om de remmen te kunnen reinigen) kan je waarschijnlijk het weggedrag van m’n CJ wel raden. Vanaf 40 a 50km/h begon die erg onaangenaam te trillen. Maar ‘t is een CrosJeep, dus dit speelde in het verleden geen rol. Maar nu, met de Jamboree moet ik dus toch op de openbare weg rijden, en moest hier iets aan gedaan worden. Na wat zoeken een bandencentrale gevonden die m’n bandjes van net geen meter diameter en 68kg ‘t stuk op z’n balanceermachine wilde zetten. -Eerste band, was 368 en 240 gram. Z’n bakje met plaklood was al snel leeg, gelukkig had ie nog een doos -Tweede band was 985 en 734 gram! En toen werd het stil... M’n plan om 4 banden te laten balanceren was al snel aangepast naar 2 banden, enkel deze vooraan. Uiteindelijk de beste van de 3 nog te balanceren banden genomen. Deze was 678 en 460 gram. Nog te veel om met plaklood te doen dus! Uiteindelijk afgetekend waar en hoeveel lood er op moet, en de banden terug mee naar huis genomen. Ik had nog een overschot daklood liggen, en met een weegschaal, hamer en TEC7 heb ik deze al wat meer binnen de normen gekregen. Nog eens naar de bandencentrale voor de laatse plakloodjes uit z’n doosje te laten verdwijnen, en ik had m’n 2 bandjes Het zwart op de foto is het daklood met TEC7 lijm... Groeten, Geert (en de testrit zal moeten wachten tot in Sedan!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst May 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2011 Aangezien het merk (Super Swamper) van banden die op m’n CJ zitten heeft gekend staan voor hun onbalans en het feit dat ik m’n velgen zelf gemaakt heb (ander binnenste in gelast en gaten in geboord om de remmen te kunnen reinigen) kan je waarschijnlijk het weggedrag van m’n CJ wel raden. Vanaf 40 a 50km/h begon die erg onaangenaam te trillen. Maar ‘t is een CrosJeep, dus dit speelde in het verleden geen rol. Maar nu, met de Jamboree moet ik dus toch op de openbare weg rijden, en moest hier iets aan gedaan worden. Na wat zoeken een bandencentrale gevonden die m’n bandjes van net geen meter diameter en 68kg ‘t stuk op z’n balanceermachine wilde zetten. -Eerste band, was 368 en 240 gram. Z’n bakje met plaklood was al snel leeg, gelukkig had ie nog een doos -Tweede band was 985 en 734 gram! En toen werd het stil... M’n plan om 4 banden te laten balanceren was al snel aangepast naar 2 banden, enkel deze vooraan. Uiteindelijk de beste van de 3 nog te balanceren banden genomen. Deze was 678 en 460 gram. Nog te veel om met plaklood te doen dus! Uiteindelijk afgetekend waar en hoeveel lood er op moet, en de banden terug mee naar huis genomen. Ik had nog een overschot daklood liggen, en met een weegschaal, hamer en TEC7 heb ik deze al wat meer binnen de normen gekregen. Nog eens naar de bandencentrale voor de laatse plakloodjes uit z’n doosje te laten verdwijnen, en ik had m’n 2 bandjes Het zwart op de foto is het daklood met TEC7 lijm... Groeten, Geert (en de testrit zal moeten wachten tot in Sedan!) He Geert, toch een heel verschil tussen die banden. Al geprobeerd om de band wat te verdraaien op de velg? Heb al een paar setjes Super Swampers gehad en nog nooit lood toe hoeven voegen. Heeft natuurlijk ook wel met de velgen te maken, als die goed in balans zijn scheelt dat al een heleboel. En ... je moet wat mazzel hebben dat de band zelf al goed in balans is. Alle evenementen (ook heel ver weg) heen en terug over de weg, zonder trillingen. Ik heb ooit eens Grabbers MT gehad waar zoveel lood op zat, dat ik er nu problemen met de milieuwet mee zou krijgen. Alhoewel ... na de eerste rit in het terrein was ik dat lood al kwijt. btw, hoop niet dat je dak gat lekken, want dan zijn je bandjes weer in on-balans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2011 een nieuwe gaskabel gemonteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.