Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Nieuwe thermostaat vervangen.

Nieuwe Pull Handles aan de binnenzijde deuren vervangen.

Lampje vervangen.

Jeeped en Janzee geholpen hier in Monster met het plaatsen van een versnellingsbak nadat Ed de koppeling en toplager van een YJ van een dorpsgenoot had vervangen.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zwarte monster van binnen uitgemest:wacko:, Ramen weer doorzichtig gemaakt:whistle:.

Op de achterbumper afgetekend waar straks het schanier voor de reservewiel drager moet komen en maten opgenomen/tekeningetje gemaakt voor een nieuw frame voor de bijrijderstoel:unsure:.

En OOK :P een paar vloeistof niveau´s nagekeken.

Gr Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook :P effe whisky bij halen;)

;)

Mijn handen jeukten teveel. Toch nog maar even met de vetspuit rond geweest, een lampje vervangen en mijn rechter voorwiel schoongemaakt (zat een grote berg vette zooi op).

Starks nog even het belangrijkste vloeistof niveau (voor de Jeep) bijvullen bij 't tankstation :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nieuwe schokbrekers geplaatst, gaatje in me thermostaat geboord, remvoeringen vernieuwd, koelwater ververst, olie ververst, cardan ververst, alles doorgesmeerd, snaren gespannen, en nog een paar dingen, maar ga nu koffie drinken, boodschappen doen en naar de kapper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gouden striping en letters Wrangler Limited en andere overbodige stickers, dealerplaatjes van de Jeep gehaald. Lijmresten en strepen weggepoetst. Zie je niks meer van nadat het 15 jaar erop heeft gezeten. Helemaal zwart toch stoerder.

Nieuwe Cowlseal geplaatst. Nu maar hopen dat die waterdicht is.

Nieuwe timerrelais geplaatst voor de achterruitverwarming, oude was uitgefikt. Doet het weer. Het kapotte relais was dus ook de oorzaak dat mijn accu steeds leeg liep. Er bleef zo'n 10 Ampere stroom lopen.

Hardtop eens goed op zijn plek gezet. Vorige eigenaar had de softtopbeugeltjes gewoon laten zitten bij het voorraam waardoor de hardtop eigenlijk iets te ver naar voren stond. Nu gaan de deuren weer super dicht. knelt niks meer en scheelt een hoop geknerpt tijden het rijden. Prutser !

Binnenkant eens een klein beetje opgeruimd.

Maar KOUD !!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag nieuwe rubbers aan de linker en rechterkant van de zijruiten gemaakt kwaaltje van de WJ .

De metalen strip in de rubbers beginnen te roesten en zetten helemaal op,rotgezicht.

Spiegel aan de rechterkant vervangen.

Aanstaande donderdag alle olieën vervangen,motor+filter,automaat + 2 filters,tussenbak,en diff olie voor en achter.

Beetje veel geld uitgegeven bij de dealer maar dan heb je het ook weer netjes voor elkaar.

En twee weken geleden al een nieuw contact slot.

En vorige week een nieuwe radiateur en thermostaat, drie uur werk zo'n radiateurtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

img9826np2.jpg

w800.png

Eigenlijk gisteren.......,......even bij JeepEd en Janjeep langsgehobbeld om een en ander van de Jeep te verwijderen/hermonteren. De bodylift verwijdert en bij Jan er onder gebouwd ( tenminste , dat hoop ik want toen was ik reeds weer op pad.....).

Effe een en ander van de wagen van Jan af gehaald ( de originele bodybouten ) en daarbij alle Jeepmeetings van Jan in de ogen gekregen ( die man heeft massieve chassisbalken van alle klei en grond :lol:), sleutelen onder de auto met bril eigenlijk verplicht....;)).

img9833jd9.jpg

w800.png

Eigen autootje weer wat lager op de weg en iets betere wegligging....

bewerkt door wrangler 92
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de TJ een maand in mijn bezit is werd het tijd om alle vloeistoffen eens grondig te kontroleren. Olie en filter vervangen, bougies en luchtfilter zijn OK evenals de diff. en automaat olie. Alles goed gesmeerd.

Kontrole van de trommelremmen was ff lastig. Ze kwamen er bijna niet af. Bleek dat ze behoorlijk ingesleten en vuil zijn ( zijn waarschijnlijk nog nooit los gehaald). Dus die worden binenkort uitgedraaid.

En ff het zout eraf gewassen.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag de nieuwe rockgliders gemonteerd,

rockgliders009fu0.jpg

Bas ze zijn geweldig....!:lol:

De body verhoogd met de Old man Emu set van Wrangler 92

De wagen is iets bewegelijker geworden maar merk geen slechter weggedrag dan voorheen. Nu alleen nog een nieuw verenpakket eronder, is al aangeschaft bij B&S.

meer foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=FOLQKIUE

Jeeped en Joppie hartstikke bedankt voor jullie werk..!::;)

rockgliders005kh1.jpg

bewerkt door janjeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...