Spring naar bijdragen

range rover losgetrokken op de maasvlakte,.....en dus de eerste keer de lierbumper


wrangler 92
 Share

Recommended Posts

img7600io7.jpg

Vandaag even naar de maasvlakte geweest en werd daar aangesproken door een bestuurder van een Range Rover die onderaan tegen het einde van het terrein vaststond. Op eigen kracht was niet meer boven te komen ( ondanks de brute kracht van het apparaat) , en dus even geprobeerd met een stroppie ,..maar helaas werd dat niets door het rulle zand. Even JanJeep opgebeld om als back up te fungeren en besloten de lier te gebruiken.

img7602is2.jpg

Eerste test en dan gelijk 2000 kg er aan hangen ,...maar GELUKT .img7606ee3.jpg

Bestuurder blij dat ie niet op de Maasvlakte hoefde te overnachten.....en wij blij een goede daad te hebben kunnen doen....

img7607hc4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie actie.

Maar voortaan wel even iets op de lierkabel leggen.

Als hij springt dan gaat hij door je voorruit....of erger door je hoofd.:yes:

Helemaal gelijk,...:yes: , heb je een idee wat en waar te leggen ?

Ik heb het idee dat als hij breekt datgene wat er op ligt ook wel mee komt, maar misschien zie ik dat verkeerd.:bye1:

Liefst iets kleins en kompakts zodat het ook meekan.....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal gelijk,...:yes: , heb je een idee wat en waar te leggen ?

Ik heb het idee dat als hij breekt datgene wat er op ligt ook wel mee komt, maar misschien zie ik dat verkeerd.:yes:

Liefst iets kleins en kompakts zodat het ook meekan.....:lol:

Iets van een sleeplint is al voldoende, ergens rond het midden neerleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en lieren is sowieso beter voor je auto dan los sjorren . Die rukken zijn niet goed voor je auto. Je kunt nu dus gelijk een sticker bestellen van Laro rescue team.:yes: Als je een lier hebt heb je sowieso een boomlint nodig om de boom die je met je lint omhelst te beschermen. Als rondom de bast beschadigd is de boom ten dode opgeschreven.

Mocht je uit sluitend Krimpener modder of Eurpoort zand berijden dan is een boomlint niet nodig maar mocht er geen ander jeeper in de buurt zijn dan is een boom een welkom hulpmiddel als je een lier of hi-jack hebt.

Ook een klapblok is een is een waardevol off road attribuut en verdubbelt de kracht van je lier en halveert je stroom verbruik van de lier. :lol: Nadeel je liert langzamer.

dus grote harpsluiting, boom lint en klapblok (snatchblock) en evt een ARB Winch Cable Dempener

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en lieren is sowieso beter voor je auto dan los sjorren . Die rukken zijn niet goed voor je auto. Je kunt nu dus gelijk een sticker bestellen van Laro rescue team.:yes: Als je een lier hebt heb je sowieso een boomlint nodig om de boom die je met je lint omhelst te beschermen. Als rondom de bast beschadigd is de boom ten dode opgeschreven.

Mocht je uit sluitend Krimpener modder of Eurpoort zand berijden dan is een boomlint niet nodig maar mocht er geen ander jeeper in de buurt zijn dan is een boom een welkom hulpmiddel als je een lier of hi-jack hebt.

Ook een klapblok is een is een waardevol off road attribuut en verdubbelt de kracht van je lier en halveert je stroom verbruik van de lier. :yes: Nadeel je liert langzamer.

dus grote harpsluiting, boom lint en klapblok (snatchblock) en evt een ARB Winch Cable Dempener

Ook dit nemen we mee in de overweging:yes: ,...denk er alleen meer aan een grondanker te maken...dit gezien de zanderige terreinen waar ik meestal bivakeer ( meestal wel een sleepie te vinden maar je zal maar de laatste ter plaatse zijn...:lol: ), Thanks Dez.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij met een australisch landanker een PRT (Portable Rescue Tree) Past achterin een van mn gereedschapsbakken. Heb heb in Spaarnewoude gebruikt omdat daar alleen struiken stonden. Klapt de zijstukken uit en is dan net een ploeg.screenhunter269ro9.jpg

screenhunter268mb3.jpg

Je kunt het ook op een eenvoudige manier met een serie pennen die je in een strip met gaten steekt en als je niks hebt en verlaat als laatste de zandbak kun je altijd nog je reserve wiel ingraven. Wel zo'n legerschopje meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name=

Je kunt het ook op een eenvoudige manier met een serie pennen die je in een strip met gaten steekt en als je niks hebt en verlaat als laatste de zandbak kun je altijd nog je reserve wiel ingraven. Wel zo'n legerschopje meenemen.

Die van dat reservewiel kon ik nog van dienst.....:yes: , maar daar begin ik liever niet aan ;) , een selfmade grondanker zal het worden ben ik bang..

Ziet er wel mooi uit dat grondanker !!:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
landanker

Zat je even te speuren in ouwe topics Hans :unsure:???,......ik had de boodschap reeds begrepen en zal er de jas van mijn vriendinnetje overheen hangen in het vervolg...:):P..... ( zal even vragen of ze het hier mee eens is, maar veiligheid gaat voor alles:P:P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor 25 euro maak ik zo een kabel ding voor je van met polyesterweefsel versterkt vinyl met lood als verzwaring in geseald. zal er een paar meebrengen naar geilenkirchen

ik stuur ze nie rond, dekt alleen materiaal kosten

Ben niet (wss) in G' kirchen, maar hou voor mij maar zo'n ding apart WJ...(dank alvast!)

Waar die oude topics wel niet goed voor zijn he....:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor 25 euro maak ik zo een kabel ding voor je van met polyesterweefsel versterkt vinyl met lood als verzwaring in geseald. zal er een paar meebrengen naar geilenkirchen

ik stuur ze nie rond, dekt alleen materiaal kosten

Graag voor mij zo'n, exemplaar meenemen naar Jeepcamp als het kan!:)

Alvast dank!:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...