Spring naar bijdragen

RDW frustratie


Robster
 Share

Recommended Posts

Vanmorgen was het dan zover: de inmiddels al weken geleden geplande omkeuring van grijs naar geel voor mijn CJ7.

Ik zal jullie een boel frustratie besparen: daarom direct maar wat harde feiten.

Het gaat om mijn CJ7 uit 1977, op kenteken gekomen in 1979, geimporteerd in 1993 vanuit Amerika, vervolgens in Nederland op grijs kenteken gekomen.

Doel: omkeuren van grijs naar geel op het moment van belastingvrij worden.

Omkeuren bleek geheel geen optie, mijn 77-er CJ7 met 3 bak en 3.8 liter 6-cilinder motor kwam niet voor op de lijst van het RDW.

Conclusie: betalen, wegen, een stapeltje papieren in de hand gedrukt krijgen, volgende klant..........5 minuten werk, verder is er naar niets gekeken dan alleen naar die lijst.

Er blijkt geen 'remcertificaat' of ook wel een VVO formulier afgegeven te zijn voor een CJ7 met bovenstaande specificaties.

Uiteraard ben ik rete-gefrustreerd, te meer omdat ik weken geleden al langs gereden ben om in een gesprek met het RDW vast te stellen of er nog beren op de rails waren voor deze keuring. Alles was toen in orde, er was een lijst met voertuigen en het bleek mogelijk mijn auto in ieder geval aan 1 type te kunnen koppelen, wat eventjes later aan de computer door de RDW medewerker nogmaals bevestigd werd. En vandaag blijkt het niet te kunnen, omdat er niets te vinden is.

Wie helpt? Wie heeft eenzelfde auto wel omgekeurd gekregen?

Wat is er hier nu misgegaan?

Ik kijk uit naar reacties,

Robster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey robster,

neem contact op met de importeur van jeep,als iemand een lijst heeft met rdw erkende informatie en specificaties zijn zij het wel.

als je een type goedkeuring van de importeur kan krijgen kun je daar de rdw mee om de oren slaan..

uiteraard krijg je dan nog wel een gewone keuring maar dan ben je in ieder geval op weg..

voor ik dark kocht ben ik in limburg wezen kijken naar een jeep waar een andere motor in was gebouwd.

het ding stond niet op kenteken dus heb ik toen voor aankoop ff wat research gedaan en bovenstaande is wat mij verteld is.

moet wel eerlijk toegeven dat ik van de koop heb afgezien nog voordat ik contact met de importeur heb gehad,dus hoe meewerkend ze daar zijn weet ik ook niet..

ik begrijp echter dat jouw jeep al op kenteken staat dus is er een specifiek probleem?

zo'n auto moet in het systeem staan...in ieder geval de jouwe.

mischien moet je eens contact zoeken met een gespecialiseerd ombouw bedriijf?

veel succes in ieder geval!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begrijp echter dat jouw jeep al op kenteken staat dus is er een specifiek probleem?

zo'n auto moet in het systeem staan...in ieder geval de jouwe.

Dat vroeg ik me ook meteen af, je hèbt een kenteken maar staat niet in het RDW-systeem?

unsure.gifblink.gif ......Eerst maar eens koffie. (net wakker)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gehele afloop bevreemd mij ook behoorlijk.

Klaarblijkelijk gelden er voor het op een grijs kenteken zetten andere voorwaarden, dan voor het op een geel kenteken zetten.

Ik heb er momenteel nog geen idee van welk type cj7 men destijds tijdens het importeren genomen heeft, om de auto op grijs kenteken te kunnen zetten.

Ik heb de importeur inmiddels gebeld, en ben erg positief over de ontvangst van mijn verzoek aldaar.

Komende week zal duidelijk worden wat men daar kan vinden.

Duidelijk is in ieder geval dat de eisen tav een geel kenteken scherper zijn tav het remsysteem: klaarblijkelijk heeft mijn remsysteem geen goedkeuring als systeem in een voertuig voor personenvervoer.

Mijn hemel, nog effe en ik begin al net zo te lullen als het RDW zelf.

Hoofdvraag blijft: wie heeft er wel een CJ7 6 cilinder van 1977 met 3.8 L moter op GEEL?

Robster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...

Het is idd zo zat er aan een personenauto (geel kenteken) andere eisen worden gesteld dan aan een vrachtauto (grijs kenteken)....

Zo zijn de eisen welke aan het remsysteem bij geel idd hoger, hetzelfde geldt voor de stuurinrichting!

De banden mogen bij een grijs kenteken ook wat verder uitsteken en zo zijn er nog wel wat dingetjes.

Maar daar staat tegenover dat jouw CJ uit 1977 is.... toen waren de eisen nog niet zo hoog als nu! Het probleem wordt volgens mij door de één of andere RDW ambtenaar ter plaatse bedacht!

Als nl de vereiste remvertraging wordt gehaald (uiteraard op alle wielen), het remsysteem in goede staat is en de noodzakelijke componenten bevat, wat is dan het probleem????

Zelf zou ik het er niet op gokken, maar het zou me niet verbazen dat je er bij een ander keurstation zo doorheen rolt!

Bovendien: Er zijn ook mensen die zelf een auto of motor bouwen..... Lijkt me sterk dat daar wel een "remcertificaat" voor is afgegeven! En die worden wel toegelaten!!!!

Kortom: welkom in de wondere wereld die RDW heet!!!

Maar ik zal ook eens helpen speuren naar iemand met een CJ7 3.8 op geel.....

Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...