Spring naar bijdragen

verbruik en foutcode


 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

het benzineverbruik van mijn 1994 YJ liep de spuigaten uit: 1 op 6 op de snelweg. Maar eens na laten kijken en inderdaad een kleine lekkage bij het benzinefilter.

Maar ook:

PCM-failure, SRI Mile not stored - P1697 (dit is dus een computer foutcode, als je hem zelf uitleest #62).

Mijn dealer hier denkt dat dit ook (mede) het verbruik kan veroorzaken, en geeft als enige en prijzige oplossing om de controlbox (de PCM dus) te vervangen.

Klopt dit, kan dit, of is dit onzin? Want ik kan nergens in de Haynes manual vinden wat de SRI Mile eigenlijk is en wat dat met je motormanagement doet! en voor ik mijn centjes uitgeef aan aperte onzin.....

Iemand een ideetje?

Groetjes

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k heb inderdaad nog wat gevonden, maar ik weet niet of je er vrolijk van wordt:

Van een MOPAR ducoment ( -deze- ):

62 Controller Failure

EMR Mileage Not Stored

Dus als een reset van je PCM niet geholpen heeft, vrees ik dat je op zoek moet naar een andere...

Allereerst dus even proberen of je er ergens één kunt lenen, en als dat helpt proberen om een gebruikt exemplaar te bemachtigen.

Een PCM van een cherokee 4.0i HO moet eenvoudig te vinden zijn, en past ook gewoon in jouw YJ!

Succes!!!

( enne, is het verbruik al merkbaar verbeterd nadat de lekkage verholpen is?? )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pcm vervangen, dat zei mijn garage ook al. Jammer. Bedankt voor de tip over de cherokee controller! Ik ga eens zoeken.

De lekkage is nog niet verholpen; moet nog even een gaatje in de agenda vinden.

Tsja, en 1 op 6 is op de snelweg niet leuk, maar de 1 op 1 of zo offroad is om the huilen. Laatste tripje was 150 km door duin en sabkha gebied. Was bijna door mijn twee extra jerrycans heen. Zo'n honderd lieter verstookt. Mijn Pajero en twee landcruisers hoefden eigenlijk niet eens bij te tanken bij het eerste tankstation na de woestijn. Dus als dat ietsiepietsie beter kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...