fr-ed Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 volgende vraag wil onder mijn Tj 33-12.5-15 banden leggen krijg nu advies om dit niet te doen omdat de auto geen snelheid meer heeft dan. zou dan ook assen moeten aanpassen wie heeft dit al bij de hand gehad is het echt nodig om de as aan te passen?? (wrangler 4.0 sport automaat 2001) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 Automaat is wel iets vergeeflijker, maar als je nog alles standaard hebt ga je het echt wel merken (in negatieve zin). Ik zou het advies volgen en de overbrenging veranderen als je naar 33" banden wil. (daarnaast heb je ook andere velgen nodig met die breedte) Welke overbrenging en banden heb je nu? Waar is het voor? (terrein/weg) Is hij al verhoogt? (anders gaat het niet passen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 hoi hoi ik heb een 2006 met automaat en ben van 3.73 naar een 4.10 overbrenging moeten gaan om 32x11,50 x15 beetje redelijk mee te kunnen rijden... dus.... zeker moet je dus de overbrengen gaan wisselen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 Hoy, ik heb een TJ van '97 automaat met 33 tigers, in het terrein in de lage gearing gaat goed maar op de normale weg gaat het een stuk minder. Op de snelweg met tegenwind kom je met moeite aan de 120 km, ook het acceleren gaat moeizamer. Verder heb ik overwogen om een chiptuining te nemen (zie topic chiptuining) ben daar vanaf gestapt, ga nu een 4.10 overbrenging steken deze ligt al op de plank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst May 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 de wrangler is nu standaard op 225-75-15 is ook niet verhoogd wilde hem ook 2 ""verhogen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 de wrangler is nu standaard op 225-75-15is ook niet verhoogd wilde hem ook 2 ""verhogen Nu alleen nog de overbrenging. Luister naar Laredo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst May 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2007 He Fr-ed, Ik rij al een tijdje met 265-75-16 (32") rond met automaat en dat gaat prima. Hij trekt nog makkelijk op en loopt harder dan ik durf . Gewoon 100-110 rijden gaat prima, rond de 2200 toeren. Denk je dat die banden niet gaan aanlopen met het flexen? Ik heb nu ook 2" blokken en met de disconects los loopt het heel soms iets aan.....dus 33":whistle: en met die breedte moet je denk ik ook velgen met een andere offset hebben... Keuzes keuzes...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst May 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 krijg van bijna iedereen de tip om 31 of 32 banden te nemen geen 33 ers kan een wrangler 4.0 automaat de 32 banden wel aan met de standaard overbrenging in de assen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 krijg van bijna iedereen de tip om 31 of 32 banden te nemen geen 33 ers kan een wrangler 4.0 automaat de 32 banden wel aan met de standaard overbrenging in de assen??? klik TJ met 32ers @ kameel update dat postje eens persoonlijk zou ik voor de 32ers gaan, ook gezien de lift wat je wil. een Jeep rijden/opleuken/stoerder maken, kost geld waneer je het goed wil doen en je kan het beter goed doen dan halfbakken my 2 cents Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 @Beest Ja, sorry... ben nog maar op de helft van die 35" Het punt is.. welke overbrenging heb je nu? Stel, je hebt 3.73. Dan kun je die lekker laten zitten met 32". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 @Beest Ja, sorry... ben nog maar op de helft van die 35" Het punt is.. welke overbrenging heb je nu? Stel, je hebt 3.73. Dan kun je die lekker laten zitten met 32". ik denk dat ie 3.07 heeft zoals ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Wij rijden een TJ met 4.56 in de assen en vanaf morgenavond 4.0:1 in de tussenbak . Maar ja, we hebben er wel 36" banden onder liggen en rijden alleen off-road. Klopt het dat er eventueel ook nog 4.88 beschikbaar is voor in de assen (voor dana 30/achter dana 35)??? Marco http://www.team-ruttchen.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Klopt het dat er eventueel ook nog 4.88 beschikbaar is voor in de assen (voor dana 30/achter dana 35)???Marco http://www.team-ruttchen.nl Hier heb je wat sterkere uitvoeringen.......... http://www.outdoorwire.com/4x4/jeep/reviews/488/ Navigation Menu 4x4 Jeep Tech OutdoorWire Front Page Main Expo Center 4x4 Parts OutdoorWire Site Index Main Links Index 4x4Wire Front Page 4x4 Trails By: Randy L. Wheeler - 7/2000 Photos by Author and Vance Anderson Superior's new 4.88 Ring & Pinion Superior Axle & Gear has been working feverishly over the past year to get these gears out of the design stage and into production. The long awaited 4.88 gears from Superior Axle & Gear have finally arrived! The 4.88 gears are currently available for the AMC Model 20, Dana 30 (standard and reverse cut), as well as the Dana 35. Up until now, the lowest gear set available for the Dana 35 was the 4.56. The new 4.88 gears should fill the need for those of us looking for something lower (numerically higher) than the standard 4.56 gear set. These new gears were developed specifically for those of us running 33 or 35-inch tires and lockers. According to Ron Stobaugh at Superior Axle & Gear, they just got back from pre-running the Baja 500 race course in 2 Jeep TJ's, each equipped with 6 cylinder engines. One Jeep was equipped with only the new Super 35 Detroit kit, and the other Jeep was equipped with 35-inch tires, 4.88 gears and a Super 35 Detroit kit. Ron plans to take these same Jeeps on the Rubicon for the Jeepers Jamboree, then to Sierra Trek, and finally to Moab. They are not going to trailer these Jeeps to these events, they are going to be driving them. If this isn't a real life torture test, I don't know what is. Bron: 4x4wire Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Ik weet niet wat hij met die TJ gaat doen. Volgens mij alleen maar een leuker uiterlijk en af en toe in het terrein? 4.88 lijkt me wat overdreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Tja als je de vraag van Challlenge TJ leest.............. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Tja als je de vraag van Challlenge TJ leest.............. Helemaal waar , maar het topic onderwerp: wil onder mijn Tj 33-12.5-15 banden leggen krijg nu advies om dit niet te doen omdat de auto geen snelheid meer heeft dan. zou dan ook assen moeten aanpassen wie heeft dit al bij de hand gehad is het echt nodig om de as aan te passen?? (wrangler 4.0 sport automaat 2001) Dus: wat ga je ermee doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Challenge TJ Geplaatst May 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 Tja als je de vraag van Challlenge TJ leest.............. Ik zal de volgende keer een nieuw topic openen ...sorry. Marco http://www.team-ruttchen.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst May 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2007 overbrenging is niet bekend kameel , het type plaatje is van de achter as af en de assen voor en achter zijn open geweest is zichtbaar aan de pakking en bouten dat er aan gewerkt is dus diff is gewijzigd ?? motor draait bij 120 km ca 2700 toeren weet niet wat een standaard 4.0 automaat draait bij die snelheid (met banden maat 225-75-15) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 effe achteras van de grond af, wieltjes draaien en het aantal omwentelingen van de aandrijfas tellen ... dan weet je tenminste wat En wat betreft bandenmaat -> de relatief goedkoopste oplossing is 2" spacers en dan 31x10.50 banden. Je kunt de huidige wielen daarmee houden en loopt niet tegen problemen aan met de banden achterop (dat ze de 'spring perches' raken) Hier een foto van een TJ met 2" spacers en 31" BFG ATs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst May 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 heb even geteld 43/ 14 tanden dus 3.07 overbrenging met lim slip diff. er kunnen dus geen te grote banden op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud Verhof Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 overbrenging is niet bekend kameel , het type plaatje is van de achter as af en de assen voor en achter zijn open geweest is zichtbaar aan de pakking en bouten dat er aan gewerkt is dus diff is gewijzigd ?? motor draait bij 120 km ca 2700 toeren weet niet wat een standaard 4.0 automaat draait bij die snelheid (met banden maat 225-75-15) standaard = Handgeschakeld +/- 2000 tpm in 5e versn.120 km/pu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst May 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2007 kijk ook even wat je werkelijke snelheid is. als er echt met de overbrenging iets veranderd is zou ik me niet teveel zorgen maken over toeren vs snelheid. met grotere banden blijft dit op jouw meters gelijk. het zal dan in werkelijkheid wel gunstiger worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.