Spring naar bijdragen

Help ik kom er niet meer uit


Recommended Posts

Hai allemaal

Ik heb vorige week mijn lichten laten branden,accu bijna leeg maar de wagen

starte nog op zijn laatste beetje stroom,de v snaar begon te piepen wat deze normaal nooit doet en 5 seconden daarna hoorde ik een tik,de 50 ampere zekering onder de motorkap de 2de van links was er uitgeklapt nieuwe eringezet en deze klapte er ook weer uit

ik heb er een andere goeie dynamo ingezet die ik nog had liggen en weer de zekering er uit,ik heb de aarde draden en contacten opgeschuurd maar het probleem blijft,misschien is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of iemand die weet waar ik het moet zoeken,het gaat om een 91 YJ wrangler 4.0 HO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja als de accu nieuw is en vol is dan zou toch alles weer moeten werken.

Zeker nu je al een ander dynamo heb geprobeerd.

Kijk even goed naar de bedrading.

Of daar niets fout is gegaan door bijvoorbeeld overbelasting. (of verkeerd aansluiten)

Meet ook even de laadstroom/spanning

Indien je er niet uitkomt gewoon voor een kontrole naar een goede accu speciaal zaak gaan.

Deze helpen je dan verder op weg.

Geluk....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een zekering van 50amp springt wil dit zeggen dat er een HELE GROTE KORTSLUITING is. Korstsluiting met zulke hoge stromen is een reel brandgevaar. Dus kijk alles eens heel goed na, vooral de bekabeling van de dynamo naar de batterij en naar de startmotor.

Koppel voor je begint zeker de batterij af en begin bij de -min pool!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar is de 50 ampere zekering van?

want als deze in het circuit van de laadstroom zit, is het niet gek als hij eruit sprinkt.

want bij een lege accu gaat de dynamo volpot laden en als deze dus 50 of meer laad dan sprinkt inderdaad de zekering eruit.

ik zou eerst de accu laden en uitzoeken waar 50 amp zekering van is, en dan verder kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij idd logisch dat de dynamo zwaarder moet laden wanneer een

74 ampere accu bijna leeg is,alleen of hij een 50 ampere zekering kan laten klappen,ik weet niet hoeveel ampere zo een dynamo laad,het gaat wel om een nieuwe accu ik heb de lichten ongeveer 8 uur laten branden het verbaasde mij dan ook dat ik hem nog kon starten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Glen,daar heb ik wat aan als ik het schema bekijk kan er niet veel sluiting maken,en laad de dynamo 93 ampere dus kan ik me voorstellen dat

de zekering van 50 ampere er met een lege accu uitklapt,ik ga morgen eerst

mijn accu via een lader opladen en het dan nog eens proberen.ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan ben ik bang dat de dynamo zwaarder is dan 50 amp.

dus zal je eerst extern de accu moeten laden en toch ook uit moeten zoeken waar die zekering mogelijk nog meer van is.

als de accu goed geladen is en hij sprinkt er dan nog uit dan wordt het toch meten.

eerst de min pool van de accu losnemenen dan de dikke plus van de dynamo losnemen en de weerstand meten ten opzichte van massa.

het liefst met de zekering eruit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...