Gast Wim Geplaatst July 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2004 Ik rijd een paar maanden Cherokee 3,7V6 met automaat. Bij een snelheid van 135 - 140 km/h begint de Jeep te trillen. Volgens mij zijn het de aandrijfassen, volgens de dealer de banden. Hieraan twijfel ik. In tests die ik gelezen heb, is dit probleem ook al eens benoemd. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en zo ja hoe is dit verholpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barry32 Geplaatst July 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2004 je banden uitlaten balanceren/uitlijnen en eventueel je stuurdemper zou defect kunnen zijn maar ook speling op de fusee kogels zou een oorzaak kunnen wezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2004 Eigenlijk heeft elke auto een "resonantie frequentie".... is het dus niet gewoon een toerental waarbij de motor/aandrijving wat harder dreunt? Maar ook je banden kunnen het natuurlijk veroorzaken! Eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie van dingen is, die op deze snelheden tezamen in kadans komen...... Temeer ook, omdat er ook in tests al over gesproken wordt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikev Geplaatst July 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2004 Originally posted by 87wrangler@Jul 15 2004, 23:18 Eigenlijk heeft elke auto een "resonantie frequentie".... is het dus niet gewoon een toerental waarbij de motor/aandrijving wat harder dreunt? Maar ook je banden kunnen het natuurlijk veroorzaken! Eerlijk gezegd denk ik dat het een combinatie van dingen is, die op deze snelheden tezamen in kadans komen...... Temeer ook, omdat er ook in tests al over gesproken wordt!! <div align="right">← Welk bouwjaar, alle eerste Liberty hebben dit probleem, in latere versies heeft men daar aanpassingen voor gedaan door een extra gewicht aan de achteras. Als je onder de auto kijkt en nergens bij de achteras een extra klomp ijzer ziet hangen heb je daar je probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Wim Geplaatst July 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2004 Het bouwjaar is 2004 (zal wel in 2003 geproduceerd zijn). ik heb vandaag de Jeep laten uitlijnen. Rechtvoor stond het camber niet goed. Ook de wielen heb ik laten balanceren, hier zat ook wat in. Verder vermoed ik dat de banden nu dus ietwat scheef zijn afgesleten. Dit verneem ik doordat ik onbalans kan voelen in het stuur. Ik blijf er nu mee rijden en wacht totdat de banden weer in evenwicht zijn. Het resoneren is nogwel op de achtergrond aanwezig, maar veel minder dan eerst. Nu ga ik even kijken of er iets hangt aan de achter as. Inderdaad, er hangt een stuk ijzer aan (rond). Dus hier kan het niet van komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.