Spring naar bijdragen

Swaybar


Recommended Posts

Ik krijg de verbindingsstangetjes van de swaybar niet los. De moer is eraf, maar de rest blijft vast zitten. Paar flinke klappen met de hamer werkt niet. Hoe krijg ik deze eraf? Geweld gebruiken of zie ik iets over het hoofd?

swaybar.jpg

En voor degene die zich afvraagt: wat is hij aan het doen? De rancho 2,5" lift kit monteren. Ben nou toch aan huis gekluisterd. Aan de voorkant alleen nog de quick disconnects monteren en de stuurdemper terug plaatsen en dan kan ik naar de achterkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg de verbindingsstangetjes van de swaybar niet los. De moer is eraf, maar de rest blijft vast zitten. Paar flinke klappen met de hamer werkt niet. Hoe krijg ik deze eraf? Geweld gebruiken of zie ik iets over het hoofd?

swaybar.jpg

En voor degene die zich afvraagt: wat is hij aan het doen? De rancho 2,5" lift kit monteren. Ben nou toch aan huis gekluisterd. Aan de voorkant alleen nog de quick disconnects monteren en de stuurdemper terug plaatsen en dan kan ik naar de achterkant.

spanband er om heen en ratelen werkte bij mij komt wel los denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb de boel destijds warm gestookt en toen was het met een paar flinke klappen gedaan. Als ik het me goed herinner liep het taps toe en zat het daarom zo vast.

Ik heb deze van JKS en een jaar later zijn we nog steeds geen dikke vrienden.

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11120&highlight=disconnects

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het demonteren van de sway bars was toch niet zo'n grote klus zoals ik gisteravond verwachte. Met beleid te werk gegaan en zonder geweld of verhitting beide losgekregen. Nu heb ik nog een paar vragen, te weten:

hebben de schokbrekers (Rancho 5000) een toereikende slag voor de vergrote uitslag van de vooras?

ik heb de rubbers die op het ladderchassis gemonteerd zitten verwijderd die de standaard uitslag van de vooras begrenzen. Kan dat geen gevaar opleveren voor de vooras die nu bij maximale uitslag tegen de chasisbalk (zullen) komen (zonder tussenkomst van rubber)?

Wordt bij de maximale uitslag van de vooras de stuurstang niet beschadigd door de bar die onder de radiatuer loopt waaraan de oorspronkelijke sway bars aan de bovenzijde waren gemonteerd?

Kan ik zonder gevaar en/of verminderd weggedrag on-road rijden zonder sway bars?

Graag jullie visie/commentaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het demonteren van de sway bars was toch niet zo'n grote klus zoals ik gisteravond verwachte. Met beleid te werk gegaan en zonder geweld of verhitting beide losgekregen. Nu heb ik nog een paar vragen, te weten:

hebben de schokbrekers (Rancho 5000) een toereikende slag voor de vergrote uitslag van de vooras?

Misschien, dat is wel te meten en anders kun je je uitslag tijdelijk beperken met bijvoorbeeld zoiets:

Limit strap

ik heb de rubbers die op het ladderchassis gemonteerd zitten verwijderd die de standaard uitslag van de vooras begrenzen. Kan dat geen gevaar opleveren voor de vooras die nu bij maximale uitslag tegen de chasisbalk (zullen) komen (zonder tussenkomst van rubber)?

Ja, bumpstops zijn belangrijk in het voorkomen van schade aan de as, schokdemper en soms zelfs leidingen. Je moet ze eerder groter monteren als je een liftkit plaatst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de boel destijds warm gestookt en toen was het met een paar flinke klappen gedaan. Als ik het me goed herinner liep het taps toe en zat het daarom zo vast.

Ik heb deze van JKS en een jaar later zijn we nog steeds geen dikke vrienden.

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11120&highlight=disconnects

ik heb deze, die gaan wel makkelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rancho RS5000 had ik ook bij 2,5" verhoging. Waren voor mijn CJ destijds lang genoeg, achter zitten ze er zelfs nog steeds op.

Bumbstops zijn zoals Kameel al aangaf zeker aan te raden om die te behouden.

Met CJ heb ik nooit problemen ervaren warneer ik zonder Swaybar rond reed, sterker nog bij de oude modellen was het een optie en geen standaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...