FrankXJ Geplaatst June 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2007 Ik krijg de verbindingsstangetjes van de swaybar niet los. De moer is eraf, maar de rest blijft vast zitten. Paar flinke klappen met de hamer werkt niet. Hoe krijg ik deze eraf? Geweld gebruiken of zie ik iets over het hoofd? En voor degene die zich afvraagt: wat is hij aan het doen? De rancho 2,5" lift kit monteren. Ben nou toch aan huis gekluisterd. Aan de voorkant alleen nog de quick disconnects monteren en de stuurdemper terug plaatsen en dan kan ik naar de achterkant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst June 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2007 Geweld, poelietrekker en gasbrander willen wel eens helpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst June 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2007 Ik krijg de verbindingsstangetjes van de swaybar niet los. De moer is eraf, maar de rest blijft vast zitten. Paar flinke klappen met de hamer werkt niet. Hoe krijg ik deze eraf? Geweld gebruiken of zie ik iets over het hoofd? En voor degene die zich afvraagt: wat is hij aan het doen? De rancho 2,5" lift kit monteren. Ben nou toch aan huis gekluisterd. Aan de voorkant alleen nog de quick disconnects monteren en de stuurdemper terug plaatsen en dan kan ik naar de achterkant. spanband er om heen en ratelen werkte bij mij komt wel los denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst June 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2007 Het moet dus kunnen. Ik heb alles maar even dik in de wd40 gezet en morgen maar eerst met de grote hamer aan de slag. Poelietrekker krijg ik er net niet achter helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lumberjack Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Ben nu met hetzelfde klusje bezig. Zitten dus ook meervast. Voor alle zekerheid: ik kan er dus gerust geweld op gebruiken terwijl de auto op een vlakke betonnen ondergrond staat? Graag nog even reactie. Btw: welke disconnects adviseren jullie mij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst September 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2008 Ben nu met hetzelfde klusje bezig. Zitten dus ook meervast. Voor alle zekerheid: ik kan er dus gerust geweld op gebruiken terwijl de auto op een vlakke betonnen ondergrond staat? Graag nog even reactie.Btw: welke disconnects adviseren jullie mij? JKS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst September 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Ik heb de boel destijds warm gestookt en toen was het met een paar flinke klappen gedaan. Als ik het me goed herinner liep het taps toe en zat het daarom zo vast. Ik heb deze van JKS en een jaar later zijn we nog steeds geen dikke vrienden. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11120&highlight=disconnects Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lumberjack Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Het demonteren van de sway bars was toch niet zo'n grote klus zoals ik gisteravond verwachte. Met beleid te werk gegaan en zonder geweld of verhitting beide losgekregen. Nu heb ik nog een paar vragen, te weten: hebben de schokbrekers (Rancho 5000) een toereikende slag voor de vergrote uitslag van de vooras? ik heb de rubbers die op het ladderchassis gemonteerd zitten verwijderd die de standaard uitslag van de vooras begrenzen. Kan dat geen gevaar opleveren voor de vooras die nu bij maximale uitslag tegen de chasisbalk (zullen) komen (zonder tussenkomst van rubber)? Wordt bij de maximale uitslag van de vooras de stuurstang niet beschadigd door de bar die onder de radiatuer loopt waaraan de oorspronkelijke sway bars aan de bovenzijde waren gemonteerd? Kan ik zonder gevaar en/of verminderd weggedrag on-road rijden zonder sway bars? Graag jullie visie/commentaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Het demonteren van de sway bars was toch niet zo'n grote klus zoals ik gisteravond verwachte. Met beleid te werk gegaan en zonder geweld of verhitting beide losgekregen. Nu heb ik nog een paar vragen, te weten:hebben de schokbrekers (Rancho 5000) een toereikende slag voor de vergrote uitslag van de vooras? Misschien, dat is wel te meten en anders kun je je uitslag tijdelijk beperken met bijvoorbeeld zoiets: Limit strap ik heb de rubbers die op het ladderchassis gemonteerd zitten verwijderd die de standaard uitslag van de vooras begrenzen. Kan dat geen gevaar opleveren voor de vooras die nu bij maximale uitslag tegen de chasisbalk (zullen) komen (zonder tussenkomst van rubber)?Ja, bumpstops zijn belangrijk in het voorkomen van schade aan de as, schokdemper en soms zelfs leidingen. Je moet ze eerder groter monteren als je een liftkit plaatst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Ik heb de boel destijds warm gestookt en toen was het met een paar flinke klappen gedaan. Als ik het me goed herinner liep het taps toe en zat het daarom zo vast.Ik heb deze van JKS en een jaar later zijn we nog steeds geen dikke vrienden. http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11120&highlight=disconnects ik heb deze, die gaan wel makkelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2008 Rancho RS5000 had ik ook bij 2,5" verhoging. Waren voor mijn CJ destijds lang genoeg, achter zitten ze er zelfs nog steeds op. Bumbstops zijn zoals Kameel al aangaf zeker aan te raden om die te behouden. Met CJ heb ik nooit problemen ervaren warneer ik zonder Swaybar rond reed, sterker nog bij de oude modellen was het een optie en geen standaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.