Spring naar bijdragen

bandendruk


Recommended Posts

Ik wilde vandaag een band oppompen en nu kan ik nergens zien hoeveel druk deze moet hebben. Het boekje verwijst naar de bestuurdersdeur, maar daar vind ik niets over bandenspanning. Er liggen gewoon de standaard banden op dus 135/65/17 en ik heb je maar tot een druk van 2.8 bar laten volgooien met stikstof.

kan iemand me zeggen waar ik kan aflezen welke spanning de banden moeten hebben? En is 2.8 goed ???? Ik heb maar de volste band als voorbeeld genomen.

Is niet erg makkelijk een plaats te vinden waar je op zaterdagmiddag stikstof kunt "tanken", Ik ben dus naar een caravanhandel geweest, waar ze zo vriendelijk waren me te helpen. Kun je ergens aan zien op welk tankstation je de banden met stikstof kunt vullen?

WAT IS HET TOCH EEN HEERLIJKE AUTO !!!!!!! Ben er erg blij mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij word 2.3 bar aangegeven.

Ik ben op het moment ook aan t experimenteren met bandenspanning. Ik rij met general grabbers 245/70/16 ( nieuw dus vol profiel). Voor korte stukken vindt ik 2.3 zeer geschikt. Lekker veel comfort zonder al te veel lawaai. ( het banden geluid van de grabbers valt me trouwens zowiezo 100% mee). Heb tijdens mijn vakantie met 2.6 gereden, duidelijk minder comfort en niet echt merkbaar in verbruik tot nu toe. Dus ik ga weer terug naar 2.3 denk ik.

Iemand andere ervaringen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...