Peter6509 Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Halo Lezers, Ik ben sinds kort trotse bezitter van een Jeep Grand Cherokee Limited LX 5.9. Als ik met deze auto de bocht om gaat dan maakt de auto aan de achterkant een rubberachtig vringend geluid. De automaat staat dan gewoon in de D stand, en tussenbak staat dan gewoon in de stand all time verder staat op het plaatje dat hij is uitgerust met Quadra Trac, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Ik heb ook het olie peil van het differtieel huis gecontroleerd en deze is keurig op peil. Misschien een beetje simpele opmerking maar de handrem staat er niet op. Wie kan mij iets meer vertellen hierover Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Gefeliciteerd met je zetjee. Is het een nieuwe? Zo ja: garage. Zo nee: zit er een 'limited slip' in ? Zo ja, die kunnen slijten en maken daarbij steeds meer geluiden. Het is het eerste waar ik aan dacht.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Ik weet niet of het een limited slip is, kun je dit zien op het type plaatje van de diff? De auto is van 6/98 en heeft 83000 echte Km's gelopen (Gereden). De auto heb ik vorige week gekocht in Duitland en moet nog op kenteken gezet worden. Leuk dat er hier zo snel al een reactie komt!!! Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Zitten normaliter 2 metalen tag's onder de bouten waarmee het diff wordt dicht geschroefd. 1 groot tag met ratio en part nr. en 1 kleinere met de tekst "USE LIMITED SLIP DIFF LUBE ONLY" Dit is echter geen keiharde garantie, zijn immers losse plaatjes welke ook makkelijk vergeten kunnen zijn. Suc7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Ik ben eens even onder de auto gekropen. Op het differentieel zat 1 plaatje de grote met een aantal nummers erop. Op de eerste regel staat 52111999 AA LS Op de tweede regel staat 3,73 606046-1 LS zou natuurlijk kunnen aanduiden Limeted slip en 3,73 de tandwiel verhouding, overbrenging. Wat de rest inhoud is mij nog niet duidelijk maar dit zal wel een soort type nummer of serie nummer zijn. Zo komen we steeds verder Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Bij mij eindigd hij ook met LS echter wel een ander nummer en ik weet zeker dat ik een slip diff heb. Wat voor kleur is je diff olie? De olie verversen, kun je het van binnen zien om het zeker te weten en dan natuurlijk ook een "dope" toevoegen. Baat het niet schaadt het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 De olie is bruin van kleur en is heel dun, ik denk dat eerst maar eens even inderdaad die olie moet verversen met de LS dope. Hij is keurig tot aan de vulopening gevuld. Het lijkt wel een beetje op automaat olie alleen hij ruikt wat scherper beetje als versnellingsbak olie. Maar ja welke olie en dope en hoeveel gaat erin? Ik denk dat ik deze het beste bij de Jeep dealer kan halen voor de hoofdprijs. Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MugZy Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Originally posted by Peter6509@Jul 23 2004, 21:51 De olie is bruin van kleur en is heel dun, ik denk dat eerst maar eens even inderdaad die olie moet verversen met de LS dope. Hij is keurig tot aan de vulopening gevuld. Het lijkt wel een beetje op automaat olie alleen hij ruikt wat scherper beetje als versnellingsbak olie. Maar ja welke olie en dope en hoeveel gaat erin? Ik denk dat ik deze het beste bij de Jeep dealer kan halen voor de hoofdprijs. Mvgr. Peter <div align="right">← er moet gewone versnellingsbak olie in, met een LS additief. ik denk dat het rond de 4 liter was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 85W140 en een dope, nieuw is de olie geel van kleur. Er gaat ruim 1.5 ltr. in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 nieuw is de olie geel van kleur ...en stinkt ook al.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2004 Ik zal die olie met dope eens gaan vervangen mogelijk dat het geluid dan verdwijnt dat hoop ik dan maar. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst July 24, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2004 zo en nu ik! uh..zit het wel in de diff........................ enzo ga je steeds verder.........tot je r helemaal inzit koetluk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 24, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2004 Ben vanmorgen bij de Jeep dealer geweest en nieuwe olie gehaald en additief, zojuist heb ik de olie eruit gelaten en deze was alles behalve geel het ziet er sterk vervuilt uit. Er blijkt bij de Quadra trac een speciaal borg penntje in te zitten deze vervangen zij ook bij een olie wissel, en dat doe ik dus ook maar, hij kost geloof ik 7 euro dus daar hoef je het niet voor te laten. Volgens mij zitten er namelijk een aantal frixie platen in een soort koppelings platen. Deze zijn voor de limited slip volgens het boek noemen ze dit een Trac-lok differential. Deze olie moet elke 40.000 Km vervangen worden volgens de dealer, want hij verliest op een gegeven moment de werking, en dit geeft deze geluiden aan de achterkant bij het om de bocht doorgaan. Zo en nu ga ik hem maar snel weer dicht maken en afvullen. Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst July 24, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2004 T P..en weer wat geleerd(of schrijf je dit nou met 'n t of dt?? oef) have fun met je auto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter6509 Geplaatst July 27, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2004 Ik heb goed nieuws door het vervangen van de olie met additief voor de sper diff is het vreemde geluid compleet uit de achteras verdwenen. Het blijkt wel weer dat het tijdig vervangen van de olie een belangrijke zaak is elke 40.000 Km volgens de Jeep dealer, als je er te lang mee doorrijd dan gaat het meer kosten dan een paar vaatjes olie. Ik vertel mijn reactie nu pas omdat ik er eerst een uitgebeide test mee wilde maken om er zeker van te zijn dat het echt weg was. Bij mij kwam het geluid alleen maar als de auto een tijd gereden had, en dan ook alleen bij het maken van scherpe bochten. Ik wardeer het zeer dat er zoveel reacties op het forum kwamen aan de hand van mijn vraag en zal dan ook zeker in de toekomst proberen vragen te beantwoorden van mede forum gebruikers. Mochten er nog vragen opmerkingen of reacties zijn dan zie ik ze wel. Mvgr. Peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2004 Doe je goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2004 Fijn dat het weg is....... Niets is zo irritant als een geluidje terwijl je niet weet wat het is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.