Emiel Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 Frans, Prima keus om op gas te gaan rijden. Behalve de kop-problemen van vorige week nog niet vaak problemen gehad met LPG. De problemen wegen bij lange na niet op tegen de prima prijs bij de pomp... Het gebruik was bij mij voor de vervanging van de kop, gek genoeg ALTIJD, 1 op 5.4. Ongeacht hoeveel haast ik had. Nu de kop vervangen is, heb ik een ander gebruik. Hij loopt nu 1 op 5.1 !!!! Met de hele tank gereden als een 80-jarige op weg naar een bejaardentehuis. Niet te geloven. Maar ja. Ik kijk bij deze auto nergens meer van op en euhm... Ik heb m nooit aangeschaft met het idee dat ie zuinig zal zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brutus Geplaatst December 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2007 HAllo mensen en berijders van de slurpers, we gaan ons toch niet druk maken om een paar liter benzine extra he. Ik zou zeggen geniet lekker van jullie bak en tour er lekker op los, we leven toch maar een keer niet waar. Ik blijf dus lekker op benzine rijden, omdat het voor mij toch niet uit kan om hem op gas te gooien. Dus ik schrik dan af en toe wel bij de pomp haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slider Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Heb een ZJ 5.9 uit 98, weet iemand iemand , die bij mij de 80% kan verwijderen, ik had dit gevraagd tijdens de inbouw, en het was geen probleem volgens de gas inbouwer (qua gevaar) als je alleen maar niet bij 30 graden je tank volledig afvult en daarna de auto parkeert in de zon...dus wat, maar goed einde van het verhaal, tank zat er onder en hij wilde hem er niet uithalen (tegen een prijs van 250 euro kon hij in december nog wel een gaatje <_<... Maar goed...is er iemand die zoveel ervaring met gas installaties heeft die bij mij de 80% vulling eruit kan slopen ( nieuwe prins installatie G3 VSI ) Groetjes Raim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Levensgevaarlijk dus. Die 80% begrenzing was een van de eerste veiligheden die werden ingebouwd en niet voor niets. Je hebt heus geen 30 graden nodig om dan te zorgen dat er wordt afgeblazen.<_< In plaats van 4 keer 5 keer tanken kan toch niet zo'n probleem zijn:huh: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Gevaarlijk....wel nee dat valt wel mee. Het is ingebouwd om te hoge druk door uitzetting te voorkomen. Gezien dat druk maal volume gedeeld door de temperatuur constant is. en je tankt bij 0 graden (273K) 70 liter bij 10 bar als je dan niet ga rijden heb je bij een temperatuur van 30 graden (303K) een druk stijging van 1 bar. en zit er dus 11 bar in je tank. De druk die je tank kan hebben zit ver boven die 11 bar en je afblaas zit dacht ik op 15 bar. Dus nee niet onveilig wel lekker dat je ipv 56 liter 70 liter mee kan nemen gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Ik weet niet de precieze mengverhouding tussen het propaan en butaan, maar propaan zet enorm uit. (iets van 1,5% bij elke 5 graden temperatuur stijging) Nu zit er in de zomer minder propaan in de LPG (juist vanwege de uitzetting), maar als je je tank 90-95% of zelfs hoger vult en om welke reden dan ook wordt het warmer zet je jeep dan ff wat verder weg als je 'm parkeert. <_< En die inbouwer deed het zelf niet.. goh, wat raar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 bij mij heeft hij die 80% er zo uitgehaald? ik had eigelijk het idee dat het er vroeger ook nooit op zat en het dus weinig kwaad kon, maar heb me er eerlijk gezegd ook niet in verdiept, ging maar van de gasboer uit die zij dat het geen probleem was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Nee, natuurlijk zijn de gastanks erg goed bestand tegen al die druk en natuurlijk is het allemaal gelul in de marge. Er zal hoogstwaarschijnlijk niks gebeuren... maar waarom op zoek naar die minimale kans op ongelukken? En dat voor een extra keer tanken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Veiligheidsmarge moet je nooit zomaar weggooien. Die 80% is er bovendien niet alleen om uitzetten van de LPG op te vangen, maar vangt ook een eventuele vervorming van de tank op in geval van, bijv., een aanrijding. Gewoon vaker tanken of een grotere tank bestellen en NIET gaan klooien aan de tank! Wat kan, wat mag, en wat slim/veilig is, zijn 3 verschillende dingen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 monteer dan een dubbele tank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
slider Geplaatst December 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2007 Ja een dubbele tank, daar zat ik ook nog over na te denken..ik heb daar alleen nu het geld niet meer voor, ik heb net een nieuwe plenum gasket (inlaat pakkingset en o2 sensor en termostaat ) moeten kopen in de US wat me bij elkaar alweer 200 euro heeft gekost....en nu moet de jeepdocter hem er nog inzetten dus ....ik moet weer even op ratsoen met de uitgaven.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.