The Kick Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 De afgelopen periode GROOT onderhoud gedaan aan m'n Jeep. Onderkant body reinigen en schilderen/spuiten. Chassisbalken reinigen en schilderen/spuiten. Binnenkant body reinigen en schilderen/spuiten. Achterste diff reinigen en nieuwe olie. Voorste diff reinigen en nieuwe olie. Controle olie motor, stuurpomp en bakken > motor +0,5ltr rest was OKE. Controle koelvloeistof > was OKE. Controle alle slangen > was OKE. Controle bevestiging body > was OKE. Controle bevestiging motor en bak > was OKE. Controle bevestiging voor- en achteras > was OKE. Controle remmen voor en achter > was OKE. Controle wiellagers voor en achter > was OKE. Luchtfilter uitgespoeld. Nieuwe uitlaat gemonteerd. Bladveren achter recht gezet, waren iets verdraaid. Controle lierkabel > geen beschadigingen, dus OKE. 4" RVS side bars gemonteerd. Als laatste vandaag de vetspuit op alle smeernippels gezet en pompen maar. Daarna een beetje schoonmaken en toen was het tijd voor een proefritje. Ben niks verloren onderweg, dus heb (gelukkig) alles goed vastgezet. Zoals ik al in een ander postje meldde, trekt de Jeep NIET meer naar links en rechts. Prima zo, hij is klaar voor Inor en Marsoupe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Daar ben ik een beetje jaloers op. Hoe heb je overigens de chassisbalken gereinig, met name van binnen? Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Daar ben ik een beetje jaloers op. Hoe heb je overigens de chassisbalken gereinig, met name van binnen?Bert Je kunt ze doorspoelen met een sproeier op de hd-reiniger. Of de tuinslang erin hangen en een bakkie koffie gaan drinken. Maar, 100% zandvrij is errug lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 je kan op de hogedruk reiniger een slang kopen met een terugspuit kop en deze erdoorheen trekken, wil ook niet zeggen dat je al je modder eruit krijgt maar je krijgt een groot gedeelte goed schoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Heb het zelf met perslucht gedaan, wel zorgen dat het goed droog is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Ik heb de hogedruk reiniger geprobeerd (normale kop), de tuinslang (weliswaar tijdens de lunch) en perslucht, maar het lukt niet. Met een vinger door de sleufgaten voel ik een soort vastgebakken zandlaag van 2 centimeter, die ik alleen met een schroevendraaier los kan steken, maar dan alleen bij de sleufgaten. Helaas zit er ook geen opening aan de onderzijde van de balken. Is het een optie om een gat te boren op het laagste punt? Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Op de kop van de luchtspuit had ik +/- 75 cm harde nylon slang gemaakt, hier kun je goed mee rond peuren in het chassis, dan komt het wel los. Anders eerst los steken met stevig ijzerdraad en daarna de luchtspuit er door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst July 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Op de kop van de luchtspuit had ik +/- 75 cm harde nylon slang gemaakt, hier kun je goed mee rond peuren in het chassis, dan komt het wel los.Anders eerst los steken met stevig ijzerdraad en daarna de luchtspuit er door. En ........ in het vervolg NA ieder evenement de balken schoonmaken. Uiteraard blijft er altijd wel iets achter, maar dan wordt het geen vastgebakken zandlaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 De afgelopen periode GROOT onderhoud gedaan aan m'n Jeep. Onderkant body reinigen en schilderen/spuiten. Chassisbalken reinigen en schilderen/spuiten. Binnenkant body reinigen en schilderen/spuiten. Achterste diff reinigen en nieuwe olie. Voorste diff reinigen en nieuwe olie. Controle olie motor, stuurpomp en bakken > motor +0,5ltr rest was OKE. Controle koelvloeistof > was OKE. Controle alle slangen > was OKE. Controle bevestiging body > was OKE. Controle bevestiging motor en bak > was OKE. Controle bevestiging voor- en achteras > was OKE. Controle remmen voor en achter > was OKE. Controle wiellagers voor en achter > was OKE. Luchtfilter uitgespoeld. Nieuwe uitlaat gemonteerd. Bladveren achter recht gezet, waren iets verdraaid. Controle lierkabel > geen beschadigingen, dus OKE. 4" RVS side bars gemonteerd. Als laatste vandaag de vetspuit op alle smeernippels gezet en pompen maar. Daarna een beetje schoonmaken en toen was het tijd voor een proefritje. Ben niks verloren onderweg, dus heb (gelukkig) alles goed vastgezet. Zoals ik al in een ander postje meldde, trekt de Jeep NIET meer naar links en rechts. Prima zo, hij is klaar voor Inor en Marsoupe. Hebbie geen pic's ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst July 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Niet veel, heb wel geprobeerd om me zelf te fotograferen toen ik onder de Jeep lag om alles zwart te schilderen, maar die zijn allemaal onderbelicht. Er staan wel wat pics op m'n web site bij WORKSHOP DIARY. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.