Spring naar bijdragen

Nieuw op forum, meteen probleem met aandrijving.


Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik zal mij allereerst voorstellen. Ik heb vorige week een Grand Cherokee 4.0 limited uit 1994 met anderhalve ton op de teller gekocht. Ik woon in Den Haag en ben van plan veel plezier te gaan beleven aan de Jeep. Toch heb ik mogelijk (?) al enkele problemen.

Ten tijde van de proefrit zat ik denk op een roze wolk. Voel nu de wielen wringen en "hobbelen" als ik maximale stuurslag heb. Vooral bij lage snelheden, bijvoorbeeld inparkeren. Rechtuit nergens last van. Heb gisteren de achtjes test gedaan en dit leek zonder problemen te gaan. Is dus niet constant. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? En een goed adres in Den Haag? Zat zelf te denken aan GIVA dealer, iemand ervaring mee??

Is het mogelijk om met de tussenbak in Neutraal te rijden. Heb drie opties, nm 4wd constant, neutraal en 4wd low.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ik moet zeggen nu al veel te leren van dit forum.

Groeten Job

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Job,

http://home.hetnet.nl/~ejg/modellen/model.html

Kijk eens op deze site. Daar zie je ale omschrijvingen van de modellen.

je hebt een beetje pech daar alle bijna corifeën op weekend zijn in Frankrijk. En die komen waarschijnlijk pas in de loop van volgende week terug. Maar je zult hier zeker antwoord op je vraag krijgen hoor!! Veel plezier met je bolide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, alvast bedankt voor reacties. Zal inderdaad rustig zijn nu iedereen op vakantie is. Hoop zelf ook over twee weken naar Italië af te reizen.

Wat betreft dat wringen. Is het ook normaal dat de auto duidelijk afremd als ik het gas loslaat in korte bochten? Als ik stapvoets rij lijkt het zelfs alsof ze klem zitten, dan moet ik gas bijgeven.

Gr. Job

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm dan lijkt het toch op een kapote visco..

die achtjes draaien pas doen waneer de zaak op temp. is na een 15 min. rijden is het ongeveer op temp.

dan achtjes rijden, moet stationair kunnen.......

doe jeeped even een pm mss heeft die tijd om er even naar te kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm dan lijkt het toch op een kapote visco..

die achtjes draaien pas doen waneer de zaak op temp. is na een 15 min. rijden is het ongeveer op temp.

dan achtjes rijden, moet stationair kunnen.......

doe jeeped even een pm mss heeft die tijd om er even naar te kijken

????????????? Een ZJ 4.0 van 94 heeft toch geen visco :unsure:of wel :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom bedankt. Hebben jullie een indicatie wat zoiets moet kosten? Zag ook op het forum dat je de tussenas eruit kan halen en dan voorlopig kan doorrijden. Moet namelijk over twee weken naar Italië. Is dit een optie??

Wil Jeeped wel vragen, maar kan ik dat als onbekende via de mail doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, stuur m gewoon een pm bericht en zeg daarin dat beest je dit advies geeft.

je krijgt zekert bericht terug van jeeped

het vervangen op zich van een visco gaat redelijk snel, maar of je er op zo een korte termijn nog een tepakken krijgt voor een knappe prijs is nog maar de vraag.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom bedankt. Hebben jullie een indicatie wat zoiets moet kosten? Zag ook op het forum dat je de tussenas eruit kan halen en dan voorlopig kan doorrijden. Moet namelijk over twee weken naar Italië. Is dit een optie??

Wil Jeeped wel vragen, maar kan ik dat als onbekende via de mail doen?

zover ik weet kan je je aandrijfas er niet onderweg halen, na 96 kan dat wel onbeperkt.

voor 96 niet, voor 96 kan wel er tussen weg, maar schijnt de tussenbak te slopen met langere ritten.

kosten zelf bestellen een 350 dollar incl verzenden

plus paar uur werk

dealer een 1200 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

Net contact met Jeeped gehad. Blijkt inderdaad de Visco. Heb op zijn advies voorste aandrijfas eruit gehaald. Net rondje gereden en probleem lijkt weg te zijn. Bestel na mijn vakantie een nieuwe Visco, welke Jeeped zal plaatsen. Geweldig hoe dit onderling opgelost wordt!!

Nogmaals bedankt voor de reacties en het meedenken. Kan nu in ieder geval op vakantie.

Groeten Job

Misschien aardig om even te noemen dat de dealer het probleem niet serieus nam en zei dat het ws niet zo erg was en het vervangen van de olie het probleem zou oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...