Spring naar bijdragen

4.5" of meer long-arm verhoging GC..ervaringen/tips?


Recommended Posts

Nu m'n GC '92 gestrand is wachtend op een andere achteras, ga ik de GC '98 5.9 maar eens onderhanden nemen.

Ik heb al wat rondgestruind voor verhogen van GC zodat er minimaal 33'ers onder kunnen. Wat ik heb gelezen is long-arm een beter keus dan short-arm voor meer dan 3.5".

De Rubicon Express long arm 4.5 lees ik wel goed berichten over, met als nadeel dat ie wel stabilizer bars heeft achter. Clayton word ook genoemd als goed merk, ze hebben maar liefst een 7" verhoging, maar lassen is dan wel noodzakelijk. Met nul laservaring lijkt me dat niet echt handig :) En de balkjes om op te lassen zijn niet erg dik, dus het schijnt de nodige risico's te hebben.

Met verder doorzoeken kom je eigenlijk best veel andere lift kits tegen voor de GC, ik noem er een paar: Rusty's 5.5" en t&t customs

Nu nog een keuze maken...heeft iemand ervaringen/tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me in het verleden aardig georiënteerd op het een en ander.

Als zelfbouw er niet in zit, pak dan clayton of RE.

En 4.5" verhogen is eigenlijk het kantelpunt om naar long-arms te gaan.

Heb zelf zonder problemen met 5.5" verhoging gereden met JKS armen.

Zit inmiddels op 7" en long arms, en ga absoluut niet meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me in het verleden aardig georiënteerd op het een en ander.

Als zelfbouw er niet in zit, pak dan clayton of RE.

En 4.5" verhogen is eigenlijk het kantelpunt om naar long-arms te gaan.

Heb zelf zonder problemen met 5.5" verhoging gereden met JKS armen.

Zit inmiddels op 7" en long arms, en ga absoluut niet meer terug.

Heb jij mening over "bolt-on" (RE) tegenover lassen (Clayton)?

Die mooie 7" die je hebt, is dat met de Clayton?

Zelfbouw begin ik nog maar niet aan, ik kom net om de hoek kijken met tereinrijden en auto sleutelen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik stuur ik je wel ff een PM'tje

Ik ga voor deze GC 5.9 voor de Rubicon 4.5" Ben er achter dat daar ook een

paar stukjes lassen bij zit, daar moet ik maar iemand voor zien te vinden die dik-op-dun kan lassen. Voor de Clayton zou ik nl. minimaal andere tussenbak moeten doen, en dat ga ik allemaal niet redden voor september. Ach, blijft er nog wat te wensen over ;-)

Ik heb mn verdere verlanglijstje ook wat duidelijk nu. Dat gaat niet allemaal lukken voor september, maar als ik de verhoging heb en sidebars moet ik de gevorderde cursus 4x4 wel overleven.

- Rubicon Express 4.5" long arm

- SYE + CV achter aandrijfas

- JKS Supernerf sidebars

- ARB lierbumper

- lier ben ik nog niet helemaal uit. ideaal lijkt me hydraulisch voor en zo'n afneembare Warn om bij. achter op te kunnen klikken als het nodig is. Maar misschien dat ik voor deze toch maar 1 Warn voor pak.

- 4.88 R&P

- K&S vacuum locker voor en achter

Opmerkingen, advies, raad en daad, etc...altijd welkom

Weet iemand toevallig of ik m'n voor aandrijfas ook moet vervangen? Op de 5.9 zit een type 3 met CV. De Rubicon handleiding rept daar niet over, maar zegt "vervang yoke's voor en plaats standaard U-joint vooras"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi lijstje..

SYE kan je doorhalen, is niet nodig bij een GC

voorste aandrijfas. een aandrijfas pakken van een diesel XJ, die is iets langer.

maar eerst meten dan pas kopen

R&P.

wat voor banden ga je rijden?

en met wat voor assen?

persoonlijk zou ik voor een clayton of T&T LA kit gaan

niks mis met RE bdw, voor mij wordt het dat gewoon ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...