Spring naar bijdragen

Murphy's law in het kwadraat.....


venezia
 Share

Recommended Posts

:unsure:Het was weer een dag zoals ik ze lang niet meer heb gehad.... gelukkig maar.

De YJ moest vandaag naar de garage om een nieuw uitlaatspruitstuk te monteren. Geen probleem, ik had toch geen afspraken en de garage is op loopafstand van kantoor.

Komt vanmiddag de chef met de mededeling : je moet naar Schiedam, naar een klant. Dus om kwart over drie de Jeep gehaald en naar Schiedam gespeerd. Zou krap worden want Astrid moest werken en ik moest dus uiterlijk om halfzes weer in Haarlem zijn.

Het zou niet mogen lukken want bij Delft zag ik dat de A13 richting Amsterdam kompleet dicht was ivm ongelukken. Daarachter 10 km stilstaand verkeer..... :lol:

Maar goed eerst naar Schiedam gekacheld, een zwaar gesprek met de klant gehad en daarna weer de Jeep in. Ondertussen kwart voor vijf dus toch maar even het thuisfront gebeld.. ;)

Rijd ik door Schiedam kapt de koppeling er ineens mee.... BAAL....... Daar sta je dan te wachten op de Wegenwacht....!!^%#!^%@!^& Weer Astrid gebeld die vloekend en tierend de kids dumpt bij de buren en dan in de Skoda naar werk tuft.

Ondertussen kom ik erachter dat de hulpkoppelingscylinder de boosdoener is. Nico gebeld en geleerd dat deze in de bellhouse zit. Dan moet dus de bak los?!?! :thumbsup: Yep........ Godverdegloeiende...... Vrijdag heb ik de cylinder wel maar zondag gaan we op vakantie.... met de Jeep.

Alleen ga ik er niet aan beginnen... het Mr.Bean gehalte bij mijn klussen is behoorlijk hoog. Zal wel weinig anders opzitten dan om morgen m'n oldtimergarage te bellen om te kijken of ze maandag tijd hebben voor een klusje "tussendoor". :P Dat wordt ook weer een crime want hij sleutelt liever aan MG's en Triumphs dan aan de Jeep.......

Tja, vertrek naar Duitsland zal dan wel uitgesteld moeten worden naar dinsdag. Lekker begin van de vakantie waar ik al maanden naar uitgekeken heb.......

Ronald

PS. hoor ik daar iemand fluisteren: met de Skoda op vakantie? No way!! Dat gaat dus echt niet gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

damn...... ik zoek die vent ook al een poosje...ff mee babbelen

Nix babbelen Beest..... ik stuur mijn kids op hem af. Daar kan geen Rottweiler tegenop. ;)

Ben ondertussen 2 biertjes verder :lol: en probeer te relativeren.

LUKT NIET!!! BAAL NOG STEEDS ALS EEN STEKKER. :thumbsup:

Nog maar een keer naar de koelkast........

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nix babbelen Beest..... ik stuur mijn kids op hem af. Daar kan geen Rottweiler tegenop. ;)

Ben ondertussen 2 biertjes verder :lol: en probeer te relativeren.

LUKT NIET!!! BAAL NOG STEEDS ALS EEN STEKKER. :thumbsup:

Nog maar een keer naar de koelkast........

Ronald

doe nou voorzichtig, dadelijk is je bier ook nog op;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er nou één zekerheid is in het leven dan is het wel deze : er ligt altijd bier in de koelkast. Kijk, de Jeep heeft dan wel 'ns kuren maar mijn meisje is wel aardig opgevoed! <_<

Ronald

Pas je op met zo'n opmerking rond een Murphy's tijdstip?? :lol:

Succes en blijven lachen, anders heb je nog niks aan je vakantie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas je op met zo'n opmerking rond een Murphy's tijdstip?? <_<

Succes en blijven lachen, anders heb je nog niks aan je vakantie..

Gaat goed komen hoor. Maandag ochtend sta ik met Jeep en een nieuwe hulpkoppelingscylinder in Zwanenburg bij Ab van Egmond en ga samen met een van de monteurs aan de slag. Zou toch gek moeten zijn als we niet dinsdag op pad kunnen....

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zou het deze moeten zijn.

Dat betekent dus inderdaad de komplete bak eronder uit en dan maar hopen dat de rest van de koppeling in goede / redelijke staat is. Als maandag blijkt dat ik nog meer onderdelen nodig heb gaat m'n vakantie echt kort worden vrees ik.... ;)

God man, wie deze constructie heeft verzonnen zou ritueel verbrand moeten worden; vreselijk gewoon. Waarom niet gewoon een hulpcylinder aan de buitenkant geschroefd zoals het "hoort". Dan is zo'n klus binnen een halfuur geklaard.

*** grom *** mopper *** mompel ***

Ronald

1021.11.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

motto: geen bericht, goed bericht? :huh:

Kameel, met jou kan ik praten maar vriend Frans is geloof ik een geboren pessimist.... :whistle:

Nee hoor plan "B" is nog steeds in werking en volgens dat plan gaat het morgen met de Jeep richting Duitsland.

Ben vanmorgen vroeg naar Zwanenburg gekacheld en heb samen met één van de monteurs de bak eronderuit gevist. Maar omdat hij meer aan MG's, Triumph's en Jaguars sleutelt hadden we even wat tijd nodig om uit te vissen hoe het allemaal zat.

Vervolgens kwamen we tot de ontdekking dat de koppelingsplaat en drukgroep aan vervanging toe waren en ben ik dus FF naar Wommels op en neer gereden om de spullen bij Nico op te halen. Rond een uur of drie was ik weer in de garage en tegen vijven was alles klaar.

Alles bij elkaar geen onverwachte problemen en ik ga dus morgen met een gerust hart, zwarte vingelnagels en een zere rug op vakantie. :blush:

Ronald

PS. Ze waren op dit moment in de garage bezig met een Bugatti uit 1938, zie onder. Wat een ongelovelijk, onaards mooie auto was dat. Daar zou ik prompt de Jeep, de Fiat en als bonus Astrid en de kids op inruilen. Waanzinnig om ziets in levende lijve te zien en te horen!!

bp29.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS. Ze waren op dit moment in de garage bezig met een Bugatti uit 1938, zie onder. Wat een ongelovelijk, onaards mooie auto was dat. Daar zou ik prompt de Jeep, de Fiat en als bonus Astrid en de kids op inruilen. Waanzinnig om ziets in levende lijve te zien en te horen!!

bp29.jpg

Uuuhhh...kijk je uit Ronald, Astrid is ook regelmatig op het forum.....:whistle:

Hele fijne vakantie voor de hele familie!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Zit in de kroeg zag 'k net.:D

Dacht het niet vriend. Die kleine gladde rakker had kennelijk toch nog een verborgen stekkie gevonden in de wagen. Tot vorige week woensdag hield 'ie zich keurig schuil maar daarnaa begon de ellende weer goed.

Een kort verslag:

Woensdagmiddag de oorzaak voor de waterlekkage opgespoord. De voorruit was door m'n oldtimervriend dermate verkeerd in de sponning gezet en gekit (dus niet gelijmd) dat deze er haast vanzelf uitviel bij nadere inspectie. Nou ja geen man overboord, goede spullen gehaald en raam opnieuw gemonteerd.

Totdat....... Thomas, m'n Duitse vriend met z'n dikke worstevingers het raam finaal te barsten duwt......:lol:

Woensdagavond spierpijn. Dat kan toch niet zijn van dat beetje prutsen aan de auto!?!? Nou ja, het zal, vroeg naar bed en een lange nacht maken. De volgende ochtend dacht ik dat ik doodging: koppijn, spierpijn, oorpijn, keelpijn, koud zweet ...... een griepvirus van het naarste soort. 's Avonds toch maar vanwege Astrids verjaardag mee naar het strand, maar terwijl de rest zich vermaakt lag ik als een clochard achter een strandkorf onder 3 dekens te klappertanden......

Zaterdag dan eindelijk naar huis. Astrid mocht rijden en werd meteen in het diepe gegooid: de hoek Lübeck, Hamburg, Bremen was weer gezellig vol en bovendien goot het van de lucht. (En ja de Jeep lekt nog steeds al is dan niet via het raam..... godver...)

Dan bij Hengelo....KNAL (grote knal dus). Bleken een paar zelftappers te zijn van de kopse rail op het raamframe waar de softtop op inhaakt. Voelde me te beroerd om de kap los te halen dus ik heb een paar lange prkaers vanaf de binnenzijde over de rail geschroefd en zo zijn we naar huis getuft......

Voel me nog steds alsof ik een dubbele thriatlon heb gedaan, heb sinds woensdag geen alkohol meer aangeraakt en nauwelijks gegeten. Ja roken wel een paar keer geprobeerd maar na elke hoestbui lijkt het wel of m'n ruggegraat een paar centimeter opschuift.

Zo, genoeg gekankerd. Is er dan niets positiefs te melden?? Ja natuurlijk!! Vanavond om halfelf: 24 met Jack Bauer, mijn ultieme held!! :yes:

groeten,

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...