Spring naar bijdragen

Diff olie ververst, nu visco-kapot-effect


Recommended Posts

Gister heb ik de olie van de diffs voor en achter vervangen (voor SP 1011, zoals Kroon adviseert klik). Dat leek allemaal goed te gaan, maar vandaag voelt het alsof ik het bekende visco-probleem heb, alleen lijkt dat van achter te komen :lol:.

Ik had altijd wel een klein beetje het visco-gevoel (hij staat ook op de lijst), maar er was goed mee te rijden en ook mee te parkeren. Nu dus niet meer.

Voor zover ik kan zien lijken de diffs er nog goed uit te zien. Er kwam wel minder olie uit dan er in ging (scheelde in totaal bijna een liter voor de twee diffs samen).

Heeft iemand tips & ideen?

Diff achter:

Diff_Achter.jpg

Deksel achter:

Diff_Achter_Deksel.jpg

Diff Voor:

Diff_Voor.jpg

Deksel Voor:

Diff_Voor_Deksel.jpg

Vieze Olie <_<:

Vieze_Olie.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het visco gevoel is het tegenovergestelde van het zwitserlevengevoel. Niet best dus.

Wanneer je een krappe bocht maakt voelt het alsof je voorwielen blokkeren. Zeg maar alsof de diff gelocked is en de wielen dus alletwee even snel moeten gaan. Een van de twee gaat dan schuren of bokken of zo.

Dat krijg je als je visco met pensioen wil.

Rechtuit heb je nergens last van en met ruime bochten valt het niet zo op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat voel je zeker bij het parkeren. Ik weet niet of de WJ een visco heeft, dat is afhankelijk van het type tussenbak. Ik heb de 249, een bak die full-time 4WD Hi en Lo heeft, maar geen 2WD.

De test om te zien of de visco kapot is, is geloof ik dat je stationair, op een vlakke ondergrond krappe achtjes moet rijden. Als je gas bij moet geven is de visco kapot.

Het vervangen zou zelf te doen moeten zijn (ik heb dat nog niet gedaan), zie bijvoorbeeld deze thread.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even een flesje Mopar vloeistof gehaald a € 6,20 excl. BTW, in de regen onder de auto gelegen (handig hoor dat een jeep zo hoog is :P), en nu bonkt het niet meer :lol:

Zou het slechte olie probleem ook bij een auto met visco de visco verschijnselen kunnen veroorzaken? Ik heb namelijk alleen een beetje symptomen, maar niet heel erg. Ik heb de visco op de nominatie staan voor vervanging, maar olie verwisselen is veel sneller. En ik vind het zonde om nu die olie te verwisselen zodat ik die er bij wijze van spreken over een of twee maanden weer uit kan laten lopen... Of ben ik dan te gierig <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dan kan ik er dus op wachten dat de visco echt naar de eeuwige moddervelden gaat

bestel er maar vast een, dan kun je olie en visco verwisselen

bestel meteen vloeibare pakking en huur tijd bij jeeped die doet het tegenwoordig met zijn ogen dicht:)

hier een link, ik heb mijn visco hier ook gekocht

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-PROCESS-249-JEEP-TRANSFER-CASE-VISCOUS-COUPLER_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ46104QQihZ020QQitemZ300130952928

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...