markdijkshoorn Geplaatst August 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 Jeepers, Ik wil shackles gaan monteren. Als ik shackels ga monteren die 7 cm langer zijn hoeveel is de lift nou? Volgens mij als ze 7 cm langer zijn gaat de jeep 3,5cm omhoog en dat is volgens mij +/- 1,5 inch. Dan zou hij dus 1.5 inch omhoog gaan. Ik vraag dit omdat ik heb gehoord als je max 1,5 inch verhoogd geen verdere aanpassing hoeft te doen. De vraag is heb ik goed berekend? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 geen aanpassinging waaraan ? banden ? aandrijfas ? wat bedoel je ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
markdijkshoorn Geplaatst August 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 Ik heb begrepen dat je dan niets aan de aandrijving hoeft veranderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst August 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 Ik heb begrepen dat je dan niets aan de aandrijving hoeft veranderen. Geen idee, ik zou denken dat je wel wat verder kan, maar je berekening klopt iig. Het is zelfs iets minder dan 1.5 inch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst August 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2007 let wel op je remleiding hoor kan wel goed als je op de verharde weg blijft maar in het terrein kan de flex van je as verder gaan als dat lief is voor je remleiding Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
markdijkshoorn Geplaatst August 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2007 OK, ik ga ze zaterdag monteren. ben benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2007 Let er ook op dat het stuurgedrag van je wagen erop achteruit gaat, je zet namelijk de hoek van je vooras anders waardaar die na een bocht ook minder goed uit zichzelf weer recht trekt. kan even wennen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
markdijkshoorn Geplaatst August 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2007 Vandaag heb ik ze er onder gezet. Ten eerste is het een leuk klusje, alles was goed gangbaar, achter de tank iets laten zakken, dat ging allemaal goed. Over de voor kant ben ik tevreden staat goed, stuur ook goed, zoekt iets meer, maar goed ik heb 31x10,5x15 onder op 8j velgen, dat zoekt altijd wel iets. Stuur komt goed terug, ik vind hem zelfs iets beter veren. Alleen achter ben ik nog niet tevreden, ten eerste heb ik trillingen in de aandrijving en heb ook het idee dat de schokbrekers (de orginele) te kort zijn, bij een drempel heb ik het idee dat hij niet verder kan uit veren. Ik heb op het forum iets gelezen over keggen en de tussenbak te laten zakken. Weet nog niet goed hoe ik dat ga oplossen, heeft iemand nog tips??? Ik moet eens kijken hoe ik foto's kan zetten op dit forum, heb al aardig wat verandering aan de looks gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 die keggen kun je bij 4wd of B&S kopen en daarmee kantel je je as iets achterover zodat de hoek van je pignon as wat beter wordt naar je aandrijfas. Als je boven in de balk zoeken openklikt en KEGGEN in tiept vind je eenhoop onderwerpen die je verder helpen.( Shackles , Verhogen, Bladveren, SYE etc) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Let op met die keggen, ze zijn er in 4º, 6º en 8º naar ik meen onthouden te hebben. Ik weet niet welke nodig zijn voor 1,35" verhoging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 die keggen kun je bij 4wd of B&S kopen en daarmee kantel je je as iets achterover zodat de hoek van je pignon as wat beter wordt naar je aandrijfas.Als je boven in de balk zoeken openklikt en KEGGEN in tiept vind je eenhoop onderwerpen die je verder helpen.( Shackles , Verhogen, Bladveren, SYE etc) met die veerschommels is de as al wat gekanteld, zou dan eerder de bak klein beetje laten zakken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Met 3" langere chackles ( 1.5" lift), kopenseer je precies de tussenbakverlaging. Met 1" lift heb je dus te weinig en moet er nog een klein kegje tussen. wil je de tussenbak niet laten zakken, dan moet je da as "tegenkeggen", ofwel een kleine keg met de dikke kant naar achteren monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
markdijkshoorn Geplaatst August 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 De vers.bak laten zakken, doe ik dat door de grote plaat onder de auto waar de bak op rust te laten zakken. Doe je dat dan door middel van bussen er tussen ? Als ik het goed heb gezien zit deze plaat met 6 bouten vast. Moet je dan alle 6 even veel laten zakken? En hoever moet deze zakken. De lift is net geen 1.5inch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Alle bussen moeten even lang zijn. Zelf heb ik een gekochte "tranfercase lowering" en een shacklelift van 1,5". Trillingsvrij! Ik dacht dat mijn lowering ongeveer 1,25" is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
markdijkshoorn Geplaatst August 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Als het alleen bussen zijn die de grote plaat naar beneden brengt, kan je toch makkelijk zelf maken? Of zit er iets bijzonders aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 Niet echt. Je moet alleen wel langere bouten organiseren. Ook moet je eventueel rekening houden met de "bulten" waarop de bussen komen te rusten. Maar het is zeker zelf te maken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
markdijkshoorn Geplaatst August 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2007 ik ga hem v/d week dan weer op de brug zetten om te kijken hoe ik dat ga doen. Moet te doen zijn. Bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 Met 3" langere chackles ( 1.5" lift), kopenseer je precies de tussenbakverlaging.Met 1" lift heb je dus te weinig en moet er nog een klein kegje tussen. wil je de tussenbak niet laten zakken, dan moet je da as "tegenkeggen", ofwel een kleine keg met de dikke kant naar achteren monteren. De keggen zijn dus te gebruiken voor het oplossen van twee verschillende problemen, als ik het goed begrijp. Zoals aangehaald bij trillingen in de aandrijflijn. Maar ook voor het verbeteren van de stuurkwaliteit (caster). Bij het laatste moet de keg met de dikke kant naar voor en bij het eerste naar achter. Wat heeft nou prioriteit? (in het algemeen en in dit specifieke geval) Of zie ik iets krom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 Nee, je ziet niets krom! Zelf heb ik de vooras ook "tegengekegd" en het stuurgedrag verbeterde echt goed merkbaar! Achter kun je keggen 2 kanten op gebruiken, afhankelijk van je cofiguratie. Daar dient het er echter voor om de hoeken van de 2 kruiskoppelingen in de aandrijfas gelijk te houden en zo trillingen en defecte kruisjes tegen te gaan. Wel even kijken of de hoeken niet te groot worden, natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 OK, het deel achteras begrijp ik. Maar, geldt dus voor de vooras dat bij tegen keggen(hoge deel van de keg naar achter) de caster meteen goed mee veranderd? Ik dacht nl dat voor de caster aanpassing de hoge kant van de keg naar voor moest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 Dat denk je goed. Zo heb ik het ook gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.