bandolero Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 Hallo Beste forum-jeepers. Next problem, mijn temperatuurweergave in de dakconsole geeft soms "SC" aan en soms 46° en meer. En by the way, ik woon niet in Belgisch Congo. Enfin, weet er iemand mischien waar er stront aan de knikker zit of waar ik het voelstaafje van de meter kan vinden?? Alvast bedankt en grtzss Andy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 die sensor zit achter de gril is ook wel door te meten...zal vanaaf waardes eens opzoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2007 SENSOR TEST(1) Turn the ignition switch to the Off position. Unplug the temperature sensor connector. ZJ OVERHEAD CONSOLE SYSTEMS 8V - 3 (2) Measure the resistance of the temperature sensor. At -40°C (-40°F), the sensor resistance is 336 kilohms. At 55°C (140°F), the sensor resistance is 2.488 kilohms. The sensor resistance should read between these two values. If OK, go to the Sensor Circuit Test. If not OK, replace the faulty sensor. SENSOR CIRCUIT TEST (1) Turn the ignition switch to the Off position. Disconnect and isolate the battery negative cable. Unplug the temperature sensor connector and the black 24-way BCM connector. (2) Connect a jumper wire between the two terminals in the body half of the sensor connector. (3) Check for continuity between the sensor return circuit and the ambient temperature sensor signal circuit cavities of the BCM connector. There should be continuity. If OK, go to Step 4. If not OK, repair the open circuit as required. (4) Remove the jumper wire from the temperature sensor connector. Check for continuity between the sensor return circuit cavity of the BCM connector and a good ground. There should be no continuity. If OK, go to Step 5. If not OK, repair the short circuit as required. (5) Check for continuity between the ambient temperature sensor signal circuit cavity of the BCM connector and a good ground. There should be no continuity. If OK, see the Trip Computer/Compass/ Display Module diagnosis in this group. If not OK, repair the short circuit as required. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst August 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2007 Je kunt ook een zelftest van de boordcomputer doen. Volgens de FSM ('94): SELF-DIAGNOSTIC TEST The self-diagnostic test is used to verify trip computer electrical operation and that all bus messages required are being received. This can be used to confirm that the display and all of its segments are operating properly. Initiate the self-diagnostic test as follows: (1) With the ignition switch in the OFF position simultaneously press and hold the STEP button and the US/METRIC button. (2) Turn ignition switch to ON. (3) Continue to hold both buttons until all segments on the display light. The module is now in self-diagnostic test. The test will: (a) Display all segments ( Check internal circuitry © Check if all bus messages needed are being received. (4) If tests (a) and ( pass, the module will automatically return to normal operation. (5) If test ( fails, the module will display ‘‘FAIL’’. To return to normal operation press either button. Replace module. (6) If test © fails, the module is not receiving all the bus messages required for operation. The failure message on the display will be ‘‘CCD’’. Check CCD bus for missing messages. Press either button to return to normal operation. Should any segment in any of the digit positions fail to light, the unit is defective and should be replaced. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bandolero Geplaatst August 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2007 Ok beest en Mitchel, Ik ga de testen even doorvoeren die jullie aangeven. Tot later en thx Grtzs Andy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bandolero Geplaatst August 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2007 O ja Mitchell, Wat wil "CCD" zeggen en hoe lees je deze "messages". Thx again Andy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bandolero Geplaatst August 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2007 Het resultaat van de "Self diagnostic-test" was a) Al segments displayed en terug in normale modus. Dus niets aan de hand met de boordcomputer denk ik. Dan blijft het doormeten van de temperatuur-meter over zeker want de tepmperatuurweergave blijft SC weergeven (vraag me trouwens af wat die SC te betekenen heeft?) Das iets voor morgen. I'l keep you guys posted, Grtzs Andy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst August 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2007 Ik weet niet wat CCD betekend, maar hier is het hoofdstuk uit de FSM over de Console klik! (+/- 240KB) Daar staan ook diagnose schema's in. Als je de hele FSM nodig hebt, die staat onder andere hier: klik! (+/- 70MB) In hoofdstuk 8W staan de schema's van de bekabeling. Succes! Edit: zie nu pas dat je een '96 hebt. Mijn boek is voor '94. Misschien vind je hier (klik)meer info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.