Spring naar bijdragen

licht stotterende motor


Laurent
 Share

Recommended Posts

hello,

heb het forum nog even doorzocht, en kom meestal uit op tps sensor en/of bougies, delco. nu al deze zijn vorige zomer vervangen. het probleem treedt echter enkel op bij het inhouden van de gas op een bergaf bijvoorbeeld. als ie sneller wil gaan lopen laat ik de gas een klein beetje los maar niet volledig, dan stotert de motor. als ik weer vol gas bij geef is het haperen weg. echt storend is het niet, maar je weet nooit dat kleine problemen grotere veroorzaken.

ik rijd wel op gas en kan niet met zekerheid zeggen dat dit probleem ook optreedt als ik op benzine rij.

als iemand een ideetje heeft :blush:

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

meestal op bergaf, bvb als ik 80 rij en ik mag maar 70, dan geef ik een klein beetje minder gas.

ik laat het gaspedaal niet helemaal los, ik minder alleen een beetje. hierbij stotert de motor dus, precies of de ontsteking valt weg of dergelijke.

vorig jaar pas nieuwe delco en tps sensor..

ik weet dat deze twee stoteren (of haperen) veroorzaken, maar zijn er geen andere oorzaken die iemand kent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb het zelfde probleem .

die van mij rijd alleen op benziene.

En stottert wanneer je half gas rijd iets langzamer gaat en weer langzaam wilt optrekken .

Als je het gas pedaal verder indrukt, of helemaal, dan gaat alles weer normaal.

Ik was benieuwd of jij de oorzaak al had gevonden.

Die van mij gaat morgen naar de garage.

Waarschijnlijk een sensor die deze regeling moet regelen is stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog geen oplossing gevonden, heb wel al gemerkt dat dit enkel de eerste 10 km voorkomt. Eenmaal goed warm gereden niet meer.

mss dat dat bij iemand een belletje doet rinkelen?

Fout bij "koude" motor...... ergens een temperatuur sensor/regeling in het ontsteking/carberateur gedeelte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik had ook een niet lekker lopende motor op gas

op benzine liep hij wel beter, maar ook niet helemaal lekker

div onderdelen gewisseld, sensors en zo ,maar niets hielp

maar de oorzaak was een lekke inlaat pakking ,deze vervangen

en loopt weer als nieuw

dus ga eens met remmenreiniger langs je spruit stuk als de motor loopt ,als het er op spuit en hij veranderd van toeren is deze lek

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus ga eens met remmenreiniger langs je spruit stuk als de motor loopt ,als het er op spuit en hij veranderd van toeren is deze lek

succes

pas aub wel heel erg op dat het uitlaatspruitstuk (zit eronder/ertussen) niet te heet is (oftewel alleen met koude motor) anders heb je meer schade dan alleen een stotterende motor :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...