martin1947 Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 Mijn Jeep Wrangler uit 1994 ga ik verhogen bij WTA in Utrecht, met een 3 inch Duratail suspension en eventueel een 3 inch bodylift. Er zitten nu 30 inch banden onder, maar ik dacht te gaan naar 33 inch MUD Goodrich banden. Maar wordt de auto dan niet te hoog, zodat je er amper nog maar in kan komen? Of kan ik beter naar: 1. kleinere maat banden gaan 2. of geen bodylifte doen en passen dan nog wel die 33 inch banden of moet ik dan naar kleinere banden. Ik ga ook terrein- maar ook on the road rijden. (niet zwart hoor) Alvast bedankt voor je advies, alles is welkom. Ik heb hem nu teruggekregen met 3 inch lift, met nieuwe schokbrekers en verenpakket. Rijd goed met 33 inch MUD Goodrich banden, je hoort hem bij een korte bocht wel knarsen, maar dat hoort erbij. Het staat goed, maar ik vind hem te laag. Ik denk met een 2 of 3 inch extra body lift dat het mooier is. Daarbij lijkt mij dat ik dat in het terrein zeker nodig zal hebben. groet, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 Ik denk dat 6" totaal een mooie verhoging is. Kleinere wielen zou ik zeer zeker niet doen. Gewoon 33ers eronder! Je instap wordt dan dus 7,5" hoger ( een kleine 20cm) Mooi man! (in/uitstappen met een kort rokje moet wel wat voorzichtiger gebeuren dan.... of juist niet, natuurlijk... ) Maareh.... zelf zou ik niet voor een 3" bodylift gaan. Neem dan een wat hogere lift (4.5") en een bodylift van 1.5"... Eidresultaat is dan kwa hoogte gelijk, maar het staat véél mooier en het is steviger!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 Mijn Jeep Wrangler uit 1994 ga ik verhogen bij WTA in Utrecht, met een 3 inch Duratail suspension en eventueel een 3 inch bodylift.Er zitten nu 30 inch banden onder, maar ik dacht te gaan naar 33 inch MUD Goodrich banden. Maar wordt de auto dan niet te hoog, zodat je er amper nog maar in kan komen? quote] Let op hoor, je kan je auto altijd wel in komen, maar als je erg veel verhoogt kan je een heleboel plaatsen niet meer in komen. Denk aan overdekte parkeergarages, of wasstraat etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 bodylift zou ik zo laag mogelijk houden en veren lift hoog ik heb 3,5" veren 1 inch shackles en o"bodylift en wasserette das voor watjes. dat doe je toch zelf meeste werk is de onderkant na een dagje baggeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 33 inch MUD Goodrich banden. Grappig, ik ben zaterdag ook bij WTA4*4 geweest en kreeg met 2,5" verenlift en 1" bodylift, maar dan wel op een CJ, exact dezelfde banden als advies. Ben je je niet helemaal wild geschrokken van de prijs? €181 euro ex BTW en ex montage, oftewel €230 per band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 Grappig, ik ben zaterdag ook bij WTA4*4 geweest en kreeg met 2,5" verenlift en 1" bodylift, maar dan wel op een CJ, exact dezelfde banden als advies.Ben je je niet helemaal wild geschrokken van de prijs? €181 euro ex BTW en ex montage, oftewel €230 per band. is dat incl lucht ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 230 euro voor een bfg mud? hier kost een bfg mud geplaatst en uitgebalanceerd 180 euro even ter info voor 33" banden moet je aan een totale lift van 4" komen 35" banden 6 " en zo voort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 en wasserette das voor watjes. dat doe je toch zelf Ik heb een maat met twee wasstraten, kmag gratis wassen, heb toch z'n tenten nog nooit van binnen gezien. Als er al gewassen wordt, gaat dat gewoon hier op de oprit, met de hand. En tegen de tijd dat de kleine hier groot genoeg is wil die hoogst waarschijnlijk maar wat graag meehelpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 hahahah je moet mn commentaar met een pak zout nemen was grapje. als je terrein gereden hebt krijg je em nooit schoon in een wasstraat en moet je op zoek naar een onbemande wasserette met hogedrukspuiten. na het afspuiten onmderkant wel je troep de put in spuiten anders wordt de beheerder niet blij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 230 euro voor een bfg mud?hier kost een bfg mud geplaatst en uitgebalanceerd 180 euro even ter info voor 33" banden moet je aan een totale lift van 4" komen 35" banden 6 " en zo voort Met een 2.5" lift kun je 33ers al rijden, voor 35ers heb je 1" meer nodig. Alleen... ga je het terrein in, dan wordt het anders... Je wilt dan wieluitslag! Dus gooi je de swaybar los, en eventueel ook nog de trackbar... En dan... jaag je met dit 4" lift een 31er vól je scherm in: M.a.w.: Het is maar wat je met je Jeep wilt.... alleen op de weg is een relatief kleine lift voldoende. Wil je meedoen aan een Trial of Jeep-Academy®, dan is een flinke lift handiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 hahahah je moet mn commentaar met een pak zout nemen was grapje. als je terrein gereden hebt krijg je em nooit schoon in een wasstraat en moet je op zoek naar een onbemande wasserette met hogedrukspuiten.na het afspuiten onmderkant wel je troep de put in spuiten anders wordt de beheerder niet blij. Na ruim een jaar Jeepforum had ik dat al ingeschat, van die 6000+ postjes van ene heer dezperado zijn er zo her en der wel wat balen jozo doorheen gegaan. :lol: (moet overigens zo blijven, houd het luchtig). Met die bagger zijn die wasstraatjongens inderdaad niet echt blij, daar betalen ze per kilo voor om af te laten voeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Fotootje van een YJ op 33'ers (4 inch lift) Hou er rekening mee dat je je COG zo laag mogelijk wilt houden (om kantelen te vermijden) dus de lift zo klein mogelijk houden, naar de gewenste bandenmaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Dus de 3 inch liftkit, met 1 inch liftende boomerang shackles is een heel goede set-up:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Dus de 3 inch liftkit, met 1 inch liftende boomerang shackles is een heel goede set-up:thumbsup: Nix mis mee. Alleen wordt de kans dat je een SYE (mooi zoekwoord;)) moet plaatsen wel groot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Nix mis mee.Alleen wordt de kans dat je een SYE (mooi zoekwoord;)) moet plaatsen wel groot. Inderdaad, maar ongeacht de hoogte van de lift plaats ik die zowieso:D Het SY systeem van Jeep...:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Inderdaad, maar ongeacht de hoogte van de lift plaats ik die zowieso:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martin1947 Geplaatst August 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Grappig, ik ben zaterdag ook bij WTA4*4 geweest en kreeg met 2,5" verenlift en 1" bodylift, maar dan wel op een CJ, exact dezelfde banden als advies.Ben je je niet helemaal wild geschrokken van de prijs? €181 euro ex BTW en ex montage, oftewel €230 per band. 230 euro voor een bfg mud?hier kost een bfg mud geplaatst en uitgebalanceerd 180 euro even ter info voor 33" banden moet je aan een totale lift van 4" komen 35" banden 6 " en zo voort het is zeker niet goedkoop, maar ik verwacht dat ze wel weten waar ze over praten. Ik had mijn auto afgelopen week met bemiddeling van Jeepstore gekocht en heb bij WTA mijn Jeep moeten laten staan, omdat de ophanging van de voorveer afgebroken was. Dit kwam mogelijk omdat er een nieuwe veer vorig jaar gemonteerd was door Jeepstore onder een oude veer en dat kan spanningen veroorzaken. Bij Jeepstore zeggen ze dat ze dat altijd zo doen en bij WTA adviseren ze om dat niet te doen. Wie heeft er nu gelijk?? Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in WTA. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martin1947 Geplaatst August 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 bodylift zou ik zo laag mogelijk houden en veren lift hoogik heb 3,5" veren 1 inch shackles en o"bodylift en wasserette das voor watjes. dat doe je toch zelf meeste werk is de onderkant na een dagje baggeren Hoi wat is een shackles? ik ben nog niet zo thuis binnen deze wereld. Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 tja zoek maar eens op Jeepstore op forum...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Tsss... Jij wilt weer een T-shirt??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 hoopte eigenlijk op een bodywarmer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martin1947 Geplaatst September 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Ik heb hem nu teruggekregen met 3 inch lift, met nieuwe schokbrekers en verenpakket. Rijd goed met 33 inch MUD Goodrich banden, je hoort hem bij een korte bocht wel knarsen, maar dat hoort erbij. Het staat goed, maar ik vind hem te laag. Ik denk met een 2 of 3 inch extra body lift dat het mooier is. Daarbij lijkt mij dat ik dat in het terrein zeker nodig zal hebben. groet, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martin1947 Geplaatst September 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Ik heb hem nu teruggekregen met 3 inch lift, met nieuwe schokbrekers en verenpakket. Rijd goed met 33 inch MUD Goodrich banden, je hoort hem bij een korte bocht wel knarsen, maar dat hoort erbij. Het staat goed, maar ik vind hem te laag. Ik denk met een 2 of 3 inch extra body lift dat het mooier is. Daarbij lijkt mij dat ik dat in het terrein zeker nodig zal hebben. groet, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 zonder foto's geen verhoging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 verhoging dmv body lift maakt kwa bodem vrijheid in het terrein niks uit, het enigste voordeel zit hem in je wiel uitslag ivb met je spatborden! maar effe off topic je zit wel lekker dichtbij voor de bbq 22 sept. kan je hem effe showen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.