WJ-Theo Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 Als ik een rotonde neem dan hoor is soms een knorrend geluid net alsof mijn banden ergens tegen aan lopen. Niet altijd en niet altijd even hard. Het stuur is dat niet tot aan de aanslag gedraaid. Ik kan gewoon 8 jes draaien stationair. Ik meen het geluid meer van achter te horen, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Moet ik me zorgen maken?? Volgende week ga ik naar Italië en ik hoop niet dat ik dan onderweg problemen krijg. Wat zou dit kunnen zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kijkindevegtea Geplaatst August 31, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2007 ik heb een ZJ (5.9) en heb eigenlijk hetzelfde probleem. gewoon dat het niet echt helemaal soepel loopt als je je stuur haaksom draait, maar hij loopt idd wel 8tjes stationair. ik ben ook wel benieuwd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnnylaheij Geplaatst September 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 1, 2007 De kans is groot dat het de limited-slip is die je hoort. Zeker als je van plan bent een behoorlijk eind te gaan rijden zou ik voor de zekerheid even de olie van het achter differentiëel verversen en een flesje limited slip toevoeging erbij doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hakoek Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Ik heb hetzelfde probleem met mijn GC WJ van 2001. De dealer heeft een maand geleden de olie ververst maar het schurende geluid blijft. Denk dat het meer aan de ophanging ligt. Wat is limited slip?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Ik heb hetzelfde probleem met mijn GC WJ van 2001. De dealer heeft een maand geleden de olie ververst maar het schurende geluid blijft. Denk dat het meer aan de ophanging ligt. Wat is limited slip?? olie ververst.... ook de toevoeging erbij gedaan? je hebt het over een dealer , dus ik neem aan de jeepdealer ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Als ik een rotonde neem dan hoor is soms een knorrend geluid net alsof mijn banden ergens tegen aan lopen. Niet altijd en niet altijd even hard. Het stuur is dat niet tot aan de aanslag gedraaid. Ik kan gewoon 8 jes draaien stationair. Ik meen het geluid meer van achter te horen, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Moet ik me zorgen maken?? Volgende week ga ik naar Italië en ik hoop niet dat ik dan onderweg problemen krijg.Wat zou dit kunnen zijn? hmm, heb ik ook, al 2 jaar Laatste keer maar iets meer toevoeging erbij gedaan. Is wel minder geworden daarna. Maar het klopt wel , dat de achterkant iets "wringt" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hakoek Geplaatst September 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2007 Ja idd de Jeep dealer heeft de olie ververst. Er zat ook wat metaal in het differentieel. Ik denk niet dat hij de toevoeging erbij heeft gedaan. Staat niet op de rekening. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst September 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2007 Ik begrijp dat ik me dus GEEN zorgen hoef te maken?? Alle olieën zijn vervangen 5000 km geleden. De auto geeft als laatste de 96000 KM beurt gehad en ik ga ervan uit dat overal alle olie is ververst. Dit is bij Kien in Velp gebeurt, dus officiele Jeepdealer. Die weten toch wel wat ze doen denk ik????????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ed_xj Geplaatst December 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2007 Oliewissel differentieel voer ik standaard uit bij een onderhoud, nog voor één van vermelde verschijnselen zich voordoet, en nooit geen problemen meer. Olie limited slip vervangen door goede synthetische olie (juiste viscositeit), met limited slip additief (Mopar) toegevoegd. Nu doe ik dit vooraf om de 20.000 km want de olie kan men ook uitzuigen, is zo vlugger gedaan dan met verwijderen en heraanbrengen vloeibare pakking. Wat betreft dealer ; mijn XJ was vroeger onderhouden door een dealer en differentieel achter was gevuld met verkeerde olie en blijkbaar zonder additief. Vandaar ; alle verschijnselen zoals hierboven en elders op het forum vermeld. Alle oliewissels regelmatig uitvoeren, en problemen zijn van de baan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst December 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2007 Bij mij begon de vooras iets te wringen. Je kon de Vari-lock koppeling voelen aangrijpen). Het best waarneembaar bij een krappe bocht na een koude start (=koude diff olie) en op een kleine rotonde. Eergisteren diff leeggezogen en nieuwe 75W140 full synth en 2,5 ounce Mopar Friction Modifier en het was weg. Laatste wissel was 30.000km geleden. Greetz, Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2007 Ik begrijp dat ik me dus GEEN zorgen hoef te maken??Alle olieën zijn vervangen 5000 km geleden. De auto geeft als laatste de 96000 KM beurt gehad en ik ga ervan uit dat overal alle olie is ververst. Dit is bij Kien in Velp gebeurt, dus officiele Jeepdealer. Die weten toch wel wat ze doen denk ik????????????? simpelste is even kijken hoe de olie er uit ziet en niet zomaar van uit gaan dat het gebeurd is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.