Spring naar bijdragen

Hoe upper knuckle ball stud smeren


Recommended Posts

héhéhé, mijn upper knuckles zijn gesmeerd...

terwijl ik toch lekker aan het vloeken was over die gescheurde stofhoes heen, viel mijn oog plots op die smeernippel van de U.K.B.S;

Hoe heb ik die nu gesmeerd ?

Wel, gewoon de smeernippel eruit gedraaid, met een dun peilstokje eens gevoeld hoeveel vet er nog inzat en ja, dat kon best wat meer zijn.

dan...

een klein spuitje genomen waarmee ik anders de katjes melk geef, het spuitje opgevuld met Marly multipurpose grafiet vet en leeggespoten in het gaatje. Dan de smeernippel er terug ingedraaid.

Hoe vul je een klein injectiespuitje met grafietvet ?

Wel, ik heb een lege tube van silicone genomen, netjes uitgekuist. Met een lepel opgevuld met grafietvet uit een 1 KG pot en dan in mijn spuitpistool gezet en voilà, had ik direct een vetpomp.

met het fijn tuutje het kleine spuitje opgevuld zodat ik bij de U.K.B.S. kon...

En met die 14 euro die ik heb uitgespaard van die vetpomp ga ik me nu heel erg bezuipen, want ik zie het niet meer zitten met die Jeep.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het lange leven van je stuurinrichting zou ik toch aanraden eens bij de Stock Vermeersch (of andere winkel) langs te gaan voor een vetpomp te kopen. Dit kost de wereld niet en 't is stukken handiger en efficiënter. Ik ben het dus met JeePee eens.

Zelfs voor het tanken gebruik ik een (LPG) nippel.:whistle:

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...