F.M Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Als er op je bouten roest zit dan moet je het met een staalborstel schoonmaken. of je pakt een ronde staalborstel die je op je boormachine kunt zetten dat werkt nog beter. en voor de moeren en bevestigingpunten die bijvoorbeeld vast op je chassis of body zitten bevestigd. daar gebruik je een fitingborstel voor. daar kun mooi de moer gaten mee schoonmaken of ontroesten. de fitingborstel is een kleine ronde staalborstel. die worden nogal veel gebruikt bij loodgietersbedrijven. en die fitingborstels zijn in verschillende maten verkrijgbaar. en als je de bout of moer weer terug plaatst. dan is het altijd verstandig om er wat kopervet op te smeren of spuiten. de fitingborstels zijn ook zeer handig als je de jeep gaat restaureren. de fitingborstels zijn meestal bij de technische groothandels verkrijgbaar maar ook bij sommige bouwmarkten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Goeie tip ! Maar wat doe je met bouten die in het chassis zitten, of in een ander zwaar stuk en volledig vastgeroest zijn... als die zelfs met kruipolie niet loskomen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Goeie tip !Maar wat doe je met bouten die in het chassis zitten, of in een ander zwaar stuk en volledig vastgeroest zijn... als die zelfs met kruipolie niet loskomen ? normaal gesproken zitten er geen vaste bouten in een chassis of body bevestigd het zijn meestal moeren of plaatjes met een tapgat erin die aan de binnenkant vastzitten gelast of zo. en als ze je bout los draait en de moer of plaatje draait mee. dan slijp ik de bout eraf. en zet er daarna een blindklinkmoer erin. daar heeft ironbitch al een keer iets over beschreven. en Beest heeft daarnee zijn sidebars mee bevestigd op zijn GC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 en dat ding heet met een mooi scrabbelwoord blindklinkmoertang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 tja, maar om je body nou op je chassis te klinkmoernagelen (2xww).... Maar in andere gevallen heb je gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 Ik moet binnenkort die klus klaren om die rubberstofhoes op de propellor as van het linkervoorwiel te vervangen. maar zoals ik zie, zijn alle dikke moeren op de knuckle en de hub redelijk wreed erg vastgeroest ? Sommigen raden mij aan ze eerst een nachtje te laten inweken met coca-cola... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 Ik moet binnenkort die klus klaren om die rubberstofhoes op de propellor as van het linkervoorwiel te vervangen.maar zoals ik zie, zijn alle dikke moeren op de knuckle en de hub redelijk wreed erg vastgeroest ? Sommigen raden mij aan ze eerst een nachtje te laten inweken met coca-cola... kruipolie werkt beter, en een 12 kantigedop gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 Ik moet binnenkort die klus klaren om die rubberstofhoes op de propellor as van het linkervoorwiel te vervangen.maar zoals ik zie, zijn alle dikke moeren op de knuckle en de hub redelijk wreed erg vastgeroest ? Sommigen raden mij aan ze eerst een nachtje te laten inweken met coca-cola... Coca Cola werkt goed. Keb namelijk nooit last van dat er iets vast zit in de darmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst September 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2007 Hoe zit het met de voor- of nadelen van warmstoken. Buiten brandgevaar en blaren natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2007 Warmstoken ? Hmmm, beslist nefast voor de dikke darm... Ok, nu terug serieus... ik vraag me dat soms ook af, wat gebeurt er dan in feite als je die boel verhit ? Gans de meuk zet uit en krimpt terug in, maar komt het daarmee los ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2007 Jep, 't komt los. Door het uitzetten word de ruimte "in" de schroefdraad kleiner, het vuil en de roest word hierdoor samengeperst, en bij afkoelen krimpt het ijzer weer, wat dus iets ruimte opleverd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2007 Ah! Ik dacht dat de roest misschien oploste, of dat het aanwezige vet ging koken... Weer wat geleerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2007 Mijn zoon gaat helpen. Hij zegt dat hij voor een boulonneuze gaat zorgen (hoe dit in het noordernederlands noemt weet ik niet, maar het is zo'n ding om op je compressor te zetten en bouten vast of los te draaien) en hij beweert dat daarmee die moeren wel loskomen. Ik vraag me daarnaast ook af, of het voldoende is even op te warmen met de verfstripper, of heb je echt een brander op gas nodig ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2007 Mijn zoon gaat helpen.Hij zegt dat hij voor een boulonneuze gaat zorgen (hoe dit in het noordernederlands noemt weet ik niet, maar het is zo'n ding om op je compressor te zetten en bouten vast of los te draaien) en hij beweert dat daarmee die moeren wel loskomen. Ik vraag me daarnaast ook af, of het voldoende is even op te warmen met de verfstripper, of heb je echt een brander op gas nodig ? Boulonneuse = slagmoersleutel........ wel met beleid gebruiken, een beetje boulonneuse kan ook je bout breken. Brander op gas is aan te bevelen, zoiets is prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.