F.M Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 als je ooit een gel accu koopt. en hij staat een keer leeg. dan mag de gel accu nooit met een snellader of zo'n draagbare accubooster worden opladen want daar kunnen de platen die in de gel accu zitten niet tegen. dat komt omdat de platen in gelpasta zitten gegoten. en kan dan niet zijn warmte kwijt raken. en dan gaan de platen loszitten van de gelpasta. en dan heb je kans dat er een cel kapot gaat. dus je moet je gel accu altijd met een druppellader opladen en koop nooit gel accu's voor een prikje op MP of SP want die zijn meestal al gebruikt of kapot. koop er altijd een bij de vakhandel. want dan krijg je er ook garantie bij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Eeeej FM Heb je de Jeep al verkocht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Eeeej FMHeb je de Jeep al verkocht? mijn maatje peinst er nog over. want het jeepvirus is wel zeer besmettelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 mijn maatje peinst er nog over Een schizofreen is nooit alleen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Een schizofreen is nooit alleen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Een gelaccu mag gewoon geladen worden hoor. Voorwaarde is dat de celspanning niet boven de 2.4V komt, anders gaat de cel knalgas produceren. Druppelladen is wat anders dan gecontroleerd opladen! Een gelaccu kun je moeiteloos met een forse stroom laden. En weer ontladen! Mits die 2.4V maar in ogenschouw wordt genomen. Of heb je tegenwoordig ook startmotoren en lieren die de accu druppelontladen? Het beste is een lader die de accu volgens een voorgeprogrameerde curve laadt, en daarna eventueel overgaat in druppelladen. in ieder geval mag 'ie niet meer dat 14,4 V leveren! Bedenk trouwens, dat een dynamo in de auto ook domweg een hoge laadstroom afgeeft, wanneer je ff doorgestart hebt. Daar kan zo'n accu dus prima tegen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catman Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Daar gaat ie weer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Een schizofreen is nooit alleen daar ben ik het helemaal mee eens on-topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Daar gaat ie weer.... Dat heb je goed. Voor mensen die echt meer willen weten, kijk dan bijvoorbeeld eens op de site van Varta. Hier staat ook veel informatie over de accu's. http://www.varta-automotive.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 denk dat dat druppelladen alleen geld als de gel accu helemaal ontladen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2007 Wist je dat een Optima geen GEL accu is maar een AGM In de jaren '70 deed de spiraalaccu zijn intrede, als één van de eerste AGM Accu's.. AGM staat voor Absorbed Glass Material. Bij accu's van dit type wordt de stroomvoorraad niet opgenomen in zuur of gel, maar geabsorbeerd in een dunne glasvezelmat. Dat heeft vier belangrijke voordelen: Je kunt ze veel dieper ontladen tot '0', en dus heb je veel minder (totaal)capaciteit nodig. Je zou met een veilige marge kunnen uitgaan van 90% beschikbare stroom van de opgegeven capaciteit; Door de lage weerstand worden ze veel sneller geladen, Je kunt (per uur) veel meer stroom afnemen, zonder dat de capaciteit in belangrijke mate afneemt. Bij grote stroomverbruikers (magnetron of Senseo koffiezetter) kan dat zelfs een accu uitsparen. AGM accu's mag je in elke stand monteren, desnoods onderste boven. Zelfs als er een gat in zou komen, stroomt er niets uit; gewoon omdat er geen vrij vocht in zit. Een speciale accubak is dus niet nodig en ventilatie evenmin. De bouw is bovendien veel compacter dan die van een loodzuuraccu. Hij vraagt dus minder ruimte en tot aan de vervanging hoef je er ook nooit meer bij. Spiraalaccu's zijn speciaal ontwikkeld om in korte tijd heel veel stroom te leveren. De capaciteit kan gedurende een korte tijd wel 900 Ampère zijn. Hoewel ze er tegenwoordig ook zijn met de eigenschappen van semi-tractie dus bruikbaar als lichtaccu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.