charlie Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Ik ben van plan om een 4 koloms hefbrug (tot 3500 kg) aan te schaffen, nu vroeg ik me af of er hier al mensen zijn die hiermee ervaring hebben. 2e vraag is waarop te letten bij bezichtiging, er van uitgaande dat hij nog werkend te zien/testen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 Werkende beveiliging tegen ongewenst omlaag zakken is belangrijk. (en verplicht) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2007 zolang je het prive gebruik is er niks verplicht!!! maar wat ab zegt de beveiliging (en de motor) goed controleren !!! ik heb er ook 1 maar ik heb er dus wel een auto op laten zetten en gekeken of die hem tilde dus ik zou zeggen ga ergens kijken waar je hem wel werkend kan zien!! en ik heb hem dan ook zelf uitelkaar gesleuteld zodat ik precies wist hoe die weer in elkaar moest!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 Jos Beekman heeft er niet zolang geleden ook een in elkaar gezet (4 koloms) ( Jos water en lucht met Toyota hier in Gies) Je zou met hem eens kunnen overleggen of een keer bij hem kijken hoe hui dat heeft gedaan. Hij heeft een garage gebouwd en de vloer aangepast aan de liggers waar je oprijd. Die vallen in de vloer. Als je wilt kan ik wel afspraak regelen zodat je met mij kunt gaan kijken. Bij de 2 koloms van Ruud was het een hele klus om de beveilinging af te stellen. Loopt een ketting van kolom naar kolom en als de spanning iets te hoog of te laag is stopt hij. Daar kun je beter een gespecialiseerde monteur bijhalen om hem af te stellen. Met veiligheid kun je niet knoeien. Wel handig die steunpunten met een brug. Kunnen we met groepje de levenssapjes vervangen op een druilerige zaterdagmiddag van enkele Jeeps. Dif olie haalt Ruud ook per vat van 60 liter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 Werkende beveiliging tegen ongewenst omlaag zakken is belangrijk. (en verplicht) En vaak (o.a.) de reden waarom een brug uit het garagecircuit gaat. Vaak als het grote onderhoud aan de beurt komt, is het lonender voor een garagebedijf de gehele brug te vervangen. Zijn ook andere situaties denkbaar uiteraard, maar oplettendheid is wel geboden bij de aanschaf van gebruikte brug. Zoals anderen ook al schreven, je hebt het wel over je eigen veilgheid. Succes met de zoektocht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 let er ook op of de brug op 220v werkt of op drijfkracht. Hangt er natuurlijk vanaf wat de voorzieningen in je werkplaats zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 Brug mag prima op 380v draaien heb ze ook nog niet aageboden gezien hier in Nederland trouwens op 220v. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2007 een brug te ver? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.