besiland Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Nou, dan zet ik mijn verhaal hier ens even op. ik heb op 29-07-04 een jeep Wrangler '87 gekocht. de verkoper vertelde mij dat er iets lekte bij de bak. dus tot zover wist ik dat er iets niet in orde was. maar nu. de bak lekt volgens mij inderdaad maar als ik op de grond kijk is het motor olie? ik heb ook al olie moeten bij gooien. Tevens is mij opgevallen dat de bak wel iests lekt maar niet erg veel. Ook heb ik ondekt dat ik een 4,2 blok heb welke is omgebouwd naar een i (injektie) d.m.v. een ASP of zoiets. Dit werk volgens mij helemaal niet want als ik naar de uitlaat kijk komen er druppels uit welke verdacht veel lijken op benziene.!!!!!! "hee"vandaar 1:3. Ik ben op een zaterdag maar een naar een jeep bedrijf in belgie gegaan ( gevonden via dit forum). Deze vertelde me zoveel en zo door elkaar, dat ik er allen uit kon opmaken dat ik er een V8 in moest zetten. Deze had ik nog kompleet liggen. (een V8 big blok 6.6 ltr met een HV 380 automaat) Toen ik met deze blok naar hem toe ging kwam deze met een hele waslijst wat er moest gebeuren en ik kon beter de jeep wat hij had staan kopen en de blok daar laten!!!!!??? Omdat ik inmiddels had begrepen dat ik de papieren moest aanpassen voor een V8 heb ik maar besloten dit niet te doen, en de koop van zijn jeep vond ik niet meer intersant (puur door zijn handels wijze) maar nu? ik heb inmiddels veel kilometers gemaakt voor een goede (wat ik graag wil) oplossing maar weet nog steeds niet. B.V. de lekage aan de blok zou aan de aandrijf as uit de blok liggen. jeep design zij mij dat er bij de as een keerring zat uit twee delen. en dat de as was voorzien van een soort winding welke de olie uit het blok terug voerde. Een oude buurman van mij vertelde mij dat dit bij mijn type niet zo was en dat er gewoon een nieuwe keerring in moest. Dit is wel even een verschil van blok uitelkaar of niet (€). De bak zou moeten worden voorzien van nieuwe keerringen en dan zou deze weer inorde zijn, dit zou wel kloppen want de olie in de bak is echt nog goed. Dan nog die ASP injektie hoe kom ik hier vanaf. ik hoop dat er iemand is die mij gewoon de definitieve oplossing geeft en dat ik dit gewoon kan laten uitvoeren. Help ik wil OFF garage en het veld in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Oei, wat een paniek! Allereerst: ff rustig ademhalen..... De achterste krukaskering is wel degelijk te vervangen ZONDER dat de motor uit elkaar moet! Alleen het carter moet er onderuit, waarna de achterste lagerkap losgenomen moet worden. Ook je versnellingsbak kan gewoon blijven zitten! Daarna kan de kering vervangen worden , en kan alles weer gemonteerd worden. Wel ff een nieuwe carterpanpakking gebruiken natuurlijk! Kosten: ongeveer een 50 pleuro! ( als je het zelf doet) Tijd: een half dagje ( als je een beetje handig bent...) Dan je injectie systeem: Normaal gesproken zou je een gat in de lucht moeten springen met zo'n systeem! Ik heb zelf nog de carburateur in gebruik (wel met computer by-pass, dus"slecht"voor het milieu ) , maar daar wordt je ook niet echt blij van. Geregeld afstellen, niet erg veel vermogen en afslaan berg op.... En dan heb ik het nog maar niet over die @$*@##$ automatische choke! Kortom: Injectie is eigenlijk beter! Maar 1:3...... dat moet beter kunnen! Misschien afstelling? Misschien valse lucht? Sensor defect? Mogelijkheden te over! Overigens lijkt het me sterk dat er benzine uit de uitlaat komt.... echter, bij een verbruik van 1:3 komt er ook heel veel vocht vrij, wat natuurlijk door onverbrand mengsel best wat naar benzine kan ruiken.... Nogmaals: rustig blijven, en je niet gek laten maken!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 15, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2004 Ik ga eens onder de motor liggen om te kijken of ik dat aan kan. met volvermogen van goede moet gaat dit wel lukken. hoop ik. Michien weet iemand waar ik dat ASP kan laten controleren cq repareren of wie het verkoopt. bedankt voor je reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Ik ben al even aan het zoeken geweest. Helaas kan ik op internet zo snel niets vinden over "ASP"..... Staat er niets op je computer waar we wat mee kunnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Misschien dat injectie-systeem gekocht is bij ASP-Eberle?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 ASP-Eberle?? Hmm.... daar zeg je zo wat..... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Hoi allemaal, ik sta verbaast van de reactie's maar ik reageer zo laat omdat ik natuurlijk aan het klussen ben. ik heb de bodem plaat eroderuit gehaald en de jeep een goed afgespoten,zodat ik eens duidelijk en rustig kan gaan kijken wat er nou percies lekt. over de ASP-TEC 258 Einspritzanlage heb ik al inderdaad iets gevonden op een site van een duitser. ik heb er zelf een foto van en probeer die er ok zo op te zetten. dit systeen is gelijk aan dat van mij, maar ik mis al een slangetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Hi Hi in plaats van een foto zende ik mijn reactie door. Dus ik weet niet hoe je er een foto op zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Maar de aansluiting van dat slangetje heb je er wel zitten? enne.... doe eens een linkje, kijken we gezelli ff mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Over foto's plaatsen --> klikkerdeklik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Doe een een linkje, ik kan geneens een fot erop krijgen dan te zwijgen hoe je linkje schrijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 img]http://www.jeepforum.nl/images/ESP.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 ik wil wel maar hij wil niet. En niet zo lachen daarachter allemaal!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Ik heb je een private message gestuurd met een makkelijkere manier om een foto op het forum te tonen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 http://img57.exs.cx/img57/7357/ESP1.jpg Als het goed is kan je nu wat zien. gr. Frenk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 jep... doet het! Gefeliciteerd!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Volgens mij werkt het nu. hier is een foto van mijn ESP zoals je mischien kunt zien is er rechts naast de blauwe klemmen geen slang op dat dingetje te zien http://img65.exs.cx/img65/1413/HPIM1951.jpg gr. Frenk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Hmm... kweenie.... De electrische installatie ziet er nu niet echt hoopgevend uit..... Maar dat vacuumpotje kon weleens je brandstofdruk moeten regelen.....en dat bepaald rechtstreeks de ingespoten hoeveelheid brandstof. Zonder vacuum geeft zo'n ding de max. druk, en zal íe inderdaad meer zuipen dan z'n baas!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Ik denk ook dat ik maar eens morgen contact opneem met dat bedrijf ASP in duitsland. mischien dat die mij wel iets meer over dit kunnen vertellen. De E-intallatie ben ik niet bang voor. dat komt wel in orde. (is mijn vak) het is allen er onprof. gemaakt of aan verder geknutseld maar daar kom ik wel uit. gr. Frenk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 P.S. wat ik vergeet, De jeep loopt stationair +/- 50 km/uur (automaat) en als je stilstaat in de P of N dan loopt hij ERG hoog stationair. Gr. Frenk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Ik kan maar één ding zeggen: Houdt ons op de hoogte!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2004 Jip. GR. Frenk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 17, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2004 Ik heb gebeld met ASP-Erbele. Deze wisten meteen waar ik het over had . ik heb in mijn beste duits uitgelegt wat er aan de hand was, de tech. man daar vertelde me dat er een lamp kapot was. Daar deden ze geen rep. meer maar ik kon in utrecht terecht bij een off roud centrum. Ik vertelde hem dat dit ook ver was voor mij en dat ik graag een beschijving van de ASP-tec 258 had. Dit was geen probleem en hij zou mij een gehele inbouw doc. boekje sturen dus maar even wachten op de post!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 17, 2004 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2004 Wow... dat noem ik service! Kom daar maar eens om bij de dealer.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst August 17, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2004 Ik ben er ook achter vat ze ongeveer bedoelen met die lamp. Dit blijkt een lamda-sensor te zijn er hier zijn schijnbaar 3 soorten in, je zou het kunnen zien aan het aantal draden??? Ook het lek heb ik nu eindelijk ondekt waar het is. het zit tussen de versnellingbak en de tussenbak. gr. Frenk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.