The Kick Geplaatst September 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2007 Vorige week samen met Nico en Siebren een nieuwe R&P in m'n diffs gebouwd. Van 2.73 (snap niet dat ik daar nog zo lang mee gereden heb ....) naar 4.56 is een wereld van verschil. In Geilenkirchen kunnen testen wat je met de 4.56 kunt doen (icm de T-5 en D-300) ...... nou dat was wel ff wennen. De motor maakt nu meer toeren zodat ik de pk's en het koppel maximaal kan gebruiken, dat was met de 2.73 wel even anders. Heuvels die ik vroeger in 1-laag moest nemen en ook nog behoorlijk gas bij geven, kan ik nu in 3-laag nemen met slechts een klein beetje gas erbij om het toerental op peil te houden. De snelheid is nu dan ook veel lager, dus rustiger en veel veiliger naar boven. Bij steile afdalingen hoef ik nu niet meer af te remmen omdat ik te hard naar beneden ga. Het afremmen op de motor in 1-laag geeft een geweldige vertraging en dat is een veilig gevoel nu dat zo rustig gaat. Ik hoef nu niet meer af te remmen en kan de Jeep goed onder controle houden. De combinatie van de 4.56 met m'n nieuwe 36" TSL is me ook uitstekend bevallen. Deze bandjes hebben goede grip en lossen prima. Kortom, ik ben er erg happy mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst September 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2007 Mooi dat je er tevreden over bent....het is best moeilijk om vooraf precies de goede keuze te maken met dit soort dingen. En wat je zegt, het biedt weer vele voordelen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst September 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2007 ah dan toch de 36/12.5 genome Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst September 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2007 De motor maakt nu meer toeren zodat ik de pk's en het koppel maximaal kan gebruiken, dat was met de 2.73 wel even anders. Heuvels die ik vroeger in 1-laag moest nemen en ook nog behoorlijk gas bij geven, kan ik nu in 3-laag nemen met slechts een klein beetje gas erbij om het toerental op peil te houden. De snelheid is nu dan ook veel lager, dus rustiger en veel veiliger naar boven. hey een vraag als je naar evenementen of zo gaat zet je de kick dan op een autoambulance of rijd je er gewoon heen, maakt hij nu dan niet ontzettend veel toeren als je b.v. 90a100 km/u rijd?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2007 hey een vraag als je naar evenementen of zo gaat zet je de kick dan op een autoambulance of rijd je er gewoon heen, maakt hij nu dan niet ontzettend veel toeren als je b.v. 90a100 km/u rijd?? The Kick op een ambulance? Dan moet ie wel heel erg ziek zijn Dus .... altijd rijdend naar en van de evenementen. Heb altijd zonder toerenteller gereden, maar heb er nu een besteld. Als deze gemonteerd is, laat ik weten wat de toeren met deze overbrenging zijn. Heb ook een adapter voor de mijlen/km teller besteld, want die gaat nu bijna de klok rond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscar79 Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Het scheelt al heel veel met je T5.... z'n 5 werkt alleen maar als overdrive. En de 36érs doen ook wonderen..... Als je zo'n hoge overbrenging in combi met heb een T150 3 bak en 31érs hebt lijkt me dat niet echt prettig.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 ik heb 4.11 wat weer de verhoudingen perfect terug brengt met 33 ers 5 werkt ook weer normaal scheelt ook in brandstof verbruik ik verbruik (met aceton) met sleurhut 1 op 7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscar79 Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Met Aceton.... .... Je maakt een geintje... Is dat niet niet om nagels mee schoon te maken... Ik rij 1 op 5 met m´n 500kg sleurhut.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 1 op 8 met 3.55 en 33ers en sleurhut. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Over aceton is al genoeg geschreven (gebruik de zoekfunctie maar eens) Hier weer ontopic graag ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Met Aceton.... .... Nee hoor Ik rij 1 op 5 met m´n 500kg sleurhut.... Ik kom ook niet veel verder dan 1 op 6 met 33ers en 3.31 Ik heb ook een T5 en ik kan de vijfde net gebruiken. Houdt niet over en +/- 1400 toeren rijdt ook niet echt lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oscar79 Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Dat Aceton verhaal was me niet opgevallen... maar je hebt wel gelijk... dwalen aardig af! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Mijn ervaringen na 3 evenementen. Ik wilde in het terrein (met lage gearing) een zo gunstig mogelijke overbrenging hebben. Dat houd in, dat het op de snelweg ff anders is geworden. Maar dat is voor mij geen probleem, ik pas m'n rijgedrag wel aan. Ook geen probleem dat de topsnelheid nu lager is, ik kom echt wel waar ik wezen moet. Is natuurlijk wel leuk, dat ik nu in de 5e versnelling met gemak ff een vrachtwagen voorbij dender. Het toerental is me nog niet bekend, de teller moet nog ingebouwd worden. Ook de juiste snelheid kan ik nog niet meten, er moet nog ander tandwieltje in de bak. Ik heb nu een paar evenementen aan m'n nieuwe overbrenging gereden. Het geeft een goed gevoel, om alles zo rustig te kunnen rijden. M'n vorige crawl ratio was 29:1 (eigenlijk GEEN crawl ratio dus). Nu is dat 48:1 en dat is een wereld van verschil. Ten opzichte van vroeger, is dat een enorme trekkracht. De 1-laag heb ik nog maar zelden gebruikt, dat is nu de 2e of 3e versnelling. Ik moet nu dan ook veel beheerster met het gaspedaal omgaan. Een heel klein beetje gasgeven is meestal al voldoende om een hindernis te nemen. Behalve een behoorlijke baggerbak, want dan gaat het gas er meestal ff flink op. Want die bergen bagger die voor m'n 36ers liggen, moeten ook nog weg. Tijdens Jeep Camp heb ik verschillende trials in 1-hoog gereden en dat ging prima. Dat zou me met de vorige overbrenging echt niet gelukt zijn. Zoals ik al eerder schreef, ik ben er dus heel tevreden mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst October 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Geld voor mij het zelfde Hans, Tussen de FOC Trophy en DJC ook bij Nico geweest. En de Bl Moose ging van 3.07 naar 4.56. Bij DJC alles rustig kunnen doen, en niet steeds de koppelings pendaal hoeven te gebruiken. Op weg naar huis in Zweden met aanhanger geen probleem met hoogte verschillen in het mooie zweedse landschap.Alles gewoon in de 5e versnelling. En als het modig was ook nog versnellen. (had de jeep al afgespoten in NL, naar hier komt het nodige zand er bij. tjonge , wat een plakaat zand in alle hoeken, remmen en bodemplaat.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst October 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2007 Geld voor mij het zelfde Hans,Tussen de FOC Trophy en DJC ook bij Nico geweest. En de Bl Moose ging van 3.07 naar 4.56. Bij DJC alles rustig kunnen doen, en niet steeds de koppelings pendaal hoeven te gebruiken. Op weg naar huis in Zweden met aanhanger geen probleem met hoogte verschillen in het mooie zweedse landschap.Alles gewoon in de 5e versnelling. En als het modig was ook nog versnellen. (had de jeep al afgespoten in NL, naar hier komt het nodige zand er bij. tjonge , wat een plakaat zand in alle hoeken, remmen en bodemplaat.) Dat kun je inderdaad wel merken met een caravan er achter in de Noorse bergen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst October 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 14, 2007 Ben vorig jaar ook naar 4,56 gegaan alleen (nu nog) met 33-ers. In het terrein en op de weg helemaal top! Leuk te horen dat jij dezelfde ervaring er mee hebt!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.