Spring naar bijdragen

R&P van 2.73 naar 4.56


The Kick
 Share

Recommended Posts

Vorige week samen met Nico en Siebren een nieuwe R&P in m'n diffs gebouwd.

Van 2.73 (snap niet dat ik daar nog zo lang mee gereden heb ....) naar 4.56 is een wereld van verschil.

In Geilenkirchen kunnen testen wat je met de 4.56 kunt doen (icm de T-5 en D-300) ...... nou dat was wel ff wennen.

De motor maakt nu meer toeren zodat ik de pk's en het koppel maximaal kan gebruiken, dat was met de 2.73 wel even anders.

Heuvels die ik vroeger in 1-laag moest nemen en ook nog behoorlijk gas bij geven, kan ik nu in 3-laag nemen met slechts een klein beetje gas erbij om het toerental op peil te houden.

De snelheid is nu dan ook veel lager, dus rustiger en veel veiliger naar boven.

Bij steile afdalingen hoef ik nu niet meer af te remmen omdat ik te hard naar beneden ga.

Het afremmen op de motor in 1-laag geeft een geweldige vertraging en dat is een veilig gevoel nu dat zo rustig gaat.

Ik hoef nu niet meer af te remmen en kan de Jeep goed onder controle houden.

De combinatie van de 4.56 met m'n nieuwe 36" TSL is me ook uitstekend bevallen.

Deze bandjes hebben goede grip en lossen prima.

Kortom, ik ben er erg happy mee. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De motor maakt nu meer toeren zodat ik de pk's en het koppel maximaal kan gebruiken, dat was met de 2.73 wel even anders.

Heuvels die ik vroeger in 1-laag moest nemen en ook nog behoorlijk gas bij geven, kan ik nu in 3-laag nemen met slechts een klein beetje gas erbij om het toerental op peil te houden.

De snelheid is nu dan ook veel lager, dus rustiger en veel veiliger naar boven.

hey een vraag

als je naar evenementen of zo gaat zet je de kick dan op een autoambulance of rijd je er gewoon heen, maakt hij nu dan niet ontzettend veel toeren als je b.v. 90a100 km/u rijd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey een vraag

als je naar evenementen of zo gaat zet je de kick dan op een autoambulance of rijd je er gewoon heen, maakt hij nu dan niet ontzettend veel toeren als je b.v. 90a100 km/u rijd??

The Kick op een ambulance? Dan moet ie wel heel erg ziek zijn :D

Dus .... altijd rijdend naar en van de evenementen.

Heb altijd zonder toerenteller gereden, maar heb er nu een besteld.

Als deze gemonteerd is, laat ik weten wat de toeren met deze overbrenging zijn.

Heb ook een adapter voor de mijlen/km teller besteld, want die gaat nu bijna de klok rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mijn ervaringen na 3 evenementen.

Ik wilde in het terrein (met lage gearing) een zo gunstig mogelijke overbrenging hebben.

Dat houd in, dat het op de snelweg ff anders is geworden.

Maar dat is voor mij geen probleem, ik pas m'n rijgedrag wel aan.

Ook geen probleem dat de topsnelheid nu lager is, ik kom echt wel waar ik wezen moet.

Is natuurlijk wel leuk, dat ik nu in de 5e versnelling met gemak ff een vrachtwagen voorbij dender.

Het toerental is me nog niet bekend, de teller moet nog ingebouwd worden.

Ook de juiste snelheid kan ik nog niet meten, er moet nog ander tandwieltje in de bak.

Ik heb nu een paar evenementen aan m'n nieuwe overbrenging gereden.

Het geeft een goed gevoel, om alles zo rustig te kunnen rijden.

M'n vorige crawl ratio was 29:1 (eigenlijk GEEN crawl ratio dus).

Nu is dat 48:1 en dat is een wereld van verschil.

Ten opzichte van vroeger, is dat een enorme trekkracht.

De 1-laag heb ik nog maar zelden gebruikt, dat is nu de 2e of 3e versnelling.

Ik moet nu dan ook veel beheerster met het gaspedaal omgaan.

Een heel klein beetje gasgeven is meestal al voldoende om een hindernis te nemen.

Behalve een behoorlijke baggerbak, want dan gaat het gas er meestal ff flink op.

Want die bergen bagger die voor m'n 36ers liggen, moeten ook nog weg.

Tijdens Jeep Camp heb ik verschillende trials in 1-hoog gereden en dat ging prima.

Dat zou me met de vorige overbrenging echt niet gelukt zijn.

Zoals ik al eerder schreef, ik ben er dus heel tevreden mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geld voor mij het zelfde Hans,

Tussen de FOC Trophy en DJC ook bij Nico geweest.

En de Bl Moose ging van 3.07 naar 4.56. Bij DJC alles rustig kunnen doen, en niet steeds de koppelings pendaal hoeven te gebruiken.

Op weg naar huis in Zweden met aanhanger geen probleem met hoogte verschillen in het mooie zweedse landschap.Alles gewoon in de 5e versnelling.

En als het modig was ook nog versnellen.

(had de jeep al afgespoten in NL, naar hier komt het nodige zand er bij.

tjonge , wat een plakaat zand in alle hoeken, remmen en bodemplaat.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geld voor mij het zelfde Hans,

Tussen de FOC Trophy en DJC ook bij Nico geweest.

En de Bl Moose ging van 3.07 naar 4.56. Bij DJC alles rustig kunnen doen, en niet steeds de koppelings pendaal hoeven te gebruiken.

Op weg naar huis in Zweden met aanhanger geen probleem met hoogte verschillen in het mooie zweedse landschap.Alles gewoon in de 5e versnelling.

En als het modig was ook nog versnellen.

(had de jeep al afgespoten in NL, naar hier komt het nodige zand er bij.

tjonge , wat een plakaat zand in alle hoeken, remmen en bodemplaat.)

Dat kun je inderdaad wel merken met een caravan er achter in de Noorse bergen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...