Spring naar bijdragen

nieuw


retep
 Share

Recommended Posts

Klik Hier Voor De Foto

Heb nu twee auto`s

een golf cabrio 1 uit 1985 en een renault kangoo

Ga de Renault wegdoen en mijn oog is gevallen op een Jeep Cherokee 2.5 I sport uit 1998 met 147000 km op de teller.

Nu heb ik wel op verschillende sites gekeken wat betreft het benzine verbruik van zo`n auto maar is er iemand die dat uit praktijk ervaring weet wat de jeep doet.

Ik rijd weinig km per jaar .......ca. 8500km en toch grotendeels kleine stukkies (50-100km)

Ik kom er ook achter dat er veel meer Jeeps met een 4.0 moter tekoop staan dan die met een 2.5 liter moter.

Is het benzineverbruik veel meer van een 4.0 dan een 2.5 liter ?????

De 4.0 Jeep is vaker wel luxer uitgevoerd met leren bekleding en automaat en qua prijs maakt het niet veel uit.

Ik hoop dat er mensen hun ervaringen met mij delen.

PS Ik kom uit noordholland......Medemblik

[edit=Mav ©]

Even je foto gewijzigd in een link naar de foto (hij was een beetje te breed voor de layout) 800 pixels is max. toegestaan smile.gif [/edit]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, a.s. Jeeper!!!

Verbruik? Reken op 1:7

De 2.5 is beslist krachtig genoeg, maar de 4.0i is een heerlijke sterke 6 cylinder!

Zelf zou ik voor een 4.0i gaan, maar die zijn ook meteen weer een stuk zwaarder! Mocht je in het terrein willen gaan rijden, dan KAN dat in je nadeel werken.

Voor het verbruik hoef je die 4.0 niet te laten staan, benzineverbruik is maar iets meer dan een 2.5! Vergeet niet dat die toch wat harder moet werken. Tenslotte heeft de 2.5 ongeveer 120PK, maar een 4.0i bijna 190!!!

Succes met je beslissing!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij maakt het verbruik wel wat uit, maar heeft dat meer te maken met je 'rechtervoet'. Zoals 87-er al zei, de 2.5 moet wat meer werken. Als dat overigens een struikelblok is heb je wel meteen een heel fout merk gekozen. wink.gif 2.5 liter is een fijne motor hoor, zeker als prestaties je niet zoveel doen. Maar voor de compleetheid zou ik toch voor de 6 cilinder gaan, daarbij ook nog eens een heerlijke motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je voor een 2.5 gaat kiezen. Ik heb zelf ook een 2.5 uit 1998.

Destijds heel bewust voor deze uitvoering gekozen. Reden: goedkoper, zuiniger, geen automaat en geen overbodige luxe.

De 2.5 motor komt in de dagelijkse praktijk niets te kort. Alleen het trekken van een (zware) caravan gaat wat moeizamer dan je zou verwachten.

Ik ben eigelijk wel heel benieuwd wat je nu voor een 98 er moet betalen. Die van mij heeft 116.000 km gereden en is dealer onderhouden. Paar maanden geleden bij de dealer gevraagd naar de inruilprijs. Dat viel mij erg tegen: 8000 euro.

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8000 euri ????

was het gewoon interesse om te weten wat ie waard was of wil je wat anders kopen??

ik zelf moet wel wat meer neerleggen voor een 2.5 uit 1998, maar het lijkt altijd wel zo als jij iets verkoopt dat het niets waard is en de volgende dag staat ie bij de autohandelaar bijna voor de nieuwprijs met het verhaal .... altijd binnen gestaan, van een oud mannetje geweest ( sorry niets persoonlijk hoor ).

ga zaterdag proefrit maken en dan zie ik het wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik voor de 4.0 gaan.

De reden?

Heel betrouwbaar blok, goed aan onderdelen te komen en heel veel kennis over dit blok (ook hier op het forum).

Over de inruilprijs kunnen we kort zijn: de gemiddelde Cherokee rijder zal toch bij aanschaf letten op: automaat, cilinderinhoud, maar vooral de luxe van de auto, waarschijnlijk verklaart dit de lagere inruilprijs?

PS, @ Retep: ik zou die hele foute golf ook gelijk wegdoen laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GA VVOR EEN 4.0

MOETEN JULLIE MIJ EVEN UITLEGGEN WAT DAT BETEKENT: HIGH OUTPUT??

IS DAT MEER MOTER VERMOGEN??

WAAR KOMEN DE ONGELOOFLIJKE PRIJSVERSCHILLEN VANDAAN.

bIJ DE EEN BETAAL IK BIJNA 15000EURO VOOR EEN UIT 1996

BIJ DE ANDER HEB IK DAAR EEN 1998 VOOR MET GELIJKE KM EN INTERIEUR E.D

GRAAG ADVIES WAAR OP TE LETTEN OF JUIST NIET.....

BEDANKT , RETEP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by retep@Aug 23 2004, 18:26

GA VVOR EEN 4.0

MOETEN JULLIE MIJ EVEN UITLEGGEN WAT DAT BETEKENT: HIGH OUTPUT??

IS DAT MEER MOTER VERMOGEN??

BEDANKT ,  RETEP

<div align="right">

High Output slaat niet op het vermogen maar op het type cilinderkop. Een motor met High Output heeft wel een pk of 10 extra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Momenteel kijk ik of ik mijn Jeep de deur uit doe. De inruilprijzen verschillen enorm en "men" is er moeilijk op vast te pinnen. Meetstal blijft het bij "Je moet denken aan ongeveer ... als ie er mooi uitziet ... we een koper hebben wat de handel geeft er niets voor. etc."

Het gaat om een GC limited automaat uit '97 met 155.000, lpg3 onderbouw (als je goedkoop wilt rijden is dit wat betreft de wegenb. en verbruik ideaal.) Ook dealer onderhouden trouwens.

Laagste schatting: 6250 (was op te trekken naar 8.000 in 10 minuten praten!)

Hoogste schatting: 11.500

De aanschafprijs is volgens mij rond de 14.000 en volgens bovag kom je ook uit op 11.500

Niet onbelangrijk: dit zijn prijzen die de verkopers hebben genoemd wanneer ik een andere auto van 15.000 a 20.000 zou kopen.

Ik zit er trouwens over te denken om 'm particulier te verkopen. Iemand ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by hvdvijver@Sep 8 2004, 13:15

Momenteel kijk ik of ik mijn Jeep de deur uit doe. De inruilprijzen verschillen enorm en "men" is er moeilijk op vast te pinnen. Meetstal blijft het bij "Je moet denken aan ongeveer ... als ie er mooi uitziet ... we een koper hebben wat de handel geeft er niets voor. etc."

Het gaat om een GC limited automaat uit '97 met 155.000, lpg3 onderbouw (als je goedkoop wilt rijden is dit wat betreft de wegenb. en verbruik ideaal.) Ook dealer onderhouden trouwens.

Laagste schatting: 6250 (was op te trekken naar 8.000 in 10 minuten praten!)

Hoogste schatting: 11.500

De aanschafprijs is volgens mij rond de 14.000 en volgens bovag kom je ook uit op 11.500

Niet onbelangrijk: dit zijn prijzen die de verkopers hebben genoemd wanneer ik een andere auto van 15.000 a 20.000 zou kopen.

Ik zit er trouwens over te denken om 'm particulier te verkopen. Iemand ervaring?

<div align="right">

Waarom wil je 'm wegdoen..eeuwig zonde. wink.gif

Waarschijnlijk zal je meer en betere reacties krijgen op je vraag als je zelf een nieuw topic opent in het GC-forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk gaat het een duffe betrouwbare kilometervreter op diesel worden. Ik maak (nog) te veel (zakelijke) kilometers en dat in een auto die bomvol zit met rariteiten is niet handig.

Uiterlijk vind ik het nog steeds een geweldige auto en ik sluit niet uit dat ik er ooit nog eens een koop ... maar dan wel een hele jonge.

In vrij korte tijd heb ik teveel dingetjes gehad die "normaal zijn" of bij "standaard onderhoud" thuishoren. Tuurlijk gaat als je wat fors beladen bent je abs lampje branden. Oke, als je een bospad hebt genomen komt airco vocht achterin de auto te staan in plaats van eronder als de afvoer is verstopt. Oke als je een halve avond je lampen laat branden is je accu leeg. Logisch dat als een krolse kat op je motorkap loopt te feesten je alarm afgaat. Oke als je in Frakrijk parkeert onder een antenne doet je afstandsbediening en startonderbreker het niet meer. Logisch dat met wat steenslag je koplamp eruit valt .... etc. etc.

Kortom vind ik het te veel gedoe en daarnaast vind ik een automaat niet echt fijn als je in de bergen rijdt (met caravan.)

Maar nogmaals, ik vind het een geweldige auto om te zien en om in te rijden (zonder rariteiten dan.)

Hoogstwaarschijnlijk ruil ik 'm maandag in voor een acceptabele prijs. sad.gif (Met ietwat pijn in het hart.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by hvdvijver@Sep 12 2004, 01:52

Waarschijnlijk gaat het een duffe betrouwbare kilometervreter op diesel worden. Ik maak (nog) te veel (zakelijke) kilometers en dat in een auto die bomvol zit met rariteiten is niet handig.

Hoogstwaarschijnlijk ruil ik 'm maandag in voor een acceptabele prijs.  sad.gif   (Met ietwat pijn in het hart.)

<div align="right">

Neeee, niet doen, zeker geen duffe kilometervreter op diesel.

Het zal allemaal wel goed komen. Mijn alarm ging vroeger al af als er een vlieg in de auto zat... so what tongue.gif Mijn airco doet het helemaal niet meer, so what.

Gewoon rijden in die Jeep cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by hvdvijver@Sep 12 2004, 01:52

Kortom vind ik het te veel gedoe en daarnaast vind ik een automaat niet echt fijn als je in de bergen rijdt (met caravan.)

Smaken verschillen....ik vind het rijden met een (zware) caravan èn een automaat de beste uitvinding sinds de uitvinding van het automobiel zèlf -zeker in bergachtig gebied.... wink.gif

Wel natuurlijk eventjes de automaatselecteur uit stand 'D' zetten, natuurlijk.....

Desalniettemin: succes met de verkoop, doch 'beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald' zal ik maar zeggen!

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...