F.M Geplaatst September 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2007 ik heb al een paar keer mijn dynamo laten revieseren. maar vandaag kwam de baas van het revisiebdrijf met een dynamo van een opel kadett mee aanlopen. en hij zei tegen. deze dynamo ga ik ff passend maken voor jou Jeep (CJ) dus. dus hij liet mij ff zien hoe hij dat deed. de bovenste bevestigingssteun van de kaddet dynamo is breder dan van een CJ dynamo. dus dan meet je ff de bovenste steun van je CJ dynamo op. en daarna zaag je een stukje van je bovenste bevestigingssteun van je kadett dynamo af. en je ook bij de bovenste steun het gat iets groter boren waar de lange bout doorheen gaat. daarna hebben we de kadett dynamo in de CJ gemonteerd. en het paste perfekt. en de onderste steun heeft hij een boutje en moertje met een vaste flens eraan met kartelrandjes erop gemonteerd. het voordeel hiervan is dat je de onderste bout of moer maar met een ring-steeksleutel hoeft aan te draaien zonder een 2e ring-steek te gebruiken om de moer of bout tegentehouden. en is makkelijker om je V-snaar op je dynamo te spannen. en daarna nog ff de stekkertjes achter de dynamo aangepast. en daarna zei hij tegenmij. het voordeel van deze kadett dynamo is. dat de behuizing minder vocht en modder doorlaat en stukken goedkoper dan een originele dynamo is. + jij bent de eerste klant die met zijn Jeep bij mij komt dat ik het ff uitproberen kan. dus weet ik voor de volgende keer wat voor dynamo ik aan die jeepers moet verkopen. dus als je dynamo de volgende keer kapot is. dan ga je gewoon ff naar de sloop toe en koop je een kadett dynamo voor een paar tientjes. en daarna thuis ff aanpassen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst September 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2007 ik heb al een paar keer mijn dynamo laten revieseren. maar vandaag kwam de baas van het revisiebdrijf met een dynamo van een opel kadett mee aanlopen. en hij zei tegen. deze dynamo ga ik ff passend maken voor jou Jeep (CJ) dus.dus hij liet mij ff zien hoe hij dat deed. de bovenste bevestigingssteun van de kaddet dynamo is breder dan van een CJ dynamo. dus dan meet je ff de bovenste steun van je CJ dynamo op. en daarna zaag je een stukje van je bovenste bevestigingssteun van je kadett dynamo af. en je ook bij de bovenste steun het gat iets groter boren waar de lange bout doorheen gaat. daarna hebben we de kadett dynamo in de CJ gemonteerd. en het paste perfekt. en de onderste steun heeft hij een boutje en moertje met een vaste flens eraan met kartelrandjes erop gemonteerd. het voordeel hiervan is dat je de onderste bout of moer maar met een ring-steeksleutel hoeft aan te draaien zonder een 2e ring-steek te gebruiken om de moer of bout tegentehouden. en is makkelijker om je V-snaar op je dynamo te spannen. en daarna nog ff de stekkertjes achter de dynamo aangepast. en daarna zei hij tegenmij. het voordeel van deze kadett dynamo is. dat de behuizing minder vocht en modder doorlaat en stukken goedkoper dan een originele dynamo is. + jij bent de eerste klant die met zijn Jeep bij mij komt dat ik het ff uitproberen kan. dus weet ik voor de volgende keer wat voor dynamo ik aan die jeepers moet verkopen. dus als je dynamo de volgende keer kapot is. dan ga je gewoon ff naar de sloop toe en koop je een kadett dynamo voor een paar tientjes. en daarna thuis ff aanpassen nou gefeliciteerd met je opel onderdeel in een jeep :wacko:vind het wel wat veel werk en voor een paar tientjes is je orginele dynamo ook weer gered maar goed . in ieder geval veel plezier er mee!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2007 een originele CJ dynamo is van het merk AC Delco en die van een opel ook. dus wat is hier iets verkeerds aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst September 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2007 een originele CJ dynamo is van het merk AC Delco en die van een opel ook. dus wat is hier iets verkeerds aan. Oh, god sta me bij ! Daar gaan we weer! Dat eindeloze gezeik op mekaar,zijn jullie daar nooit eens een keer moe van! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2007 En moet het een Boch of Delco Dynamo zijn? Welk bouwjaar Kadett? En welke motor moet er in die Kadett zitten? 1.2N/S met onderliggende nokkenas, 1.2N/S OHC, 1.3-1.8 OHC, 1.6-2.0 CIH? Allemaal verschillende dynamo's... En hoe heeft 'ie het met de spanningsregelaar opgelost? De Kadett dynamo's hebben al vanaf '73 ( C-Kadett) een interne regelaar, jou Jeep af-fabriek een externe... kortom... het kán wel... maar voordeel zie ik er niet echt in. Daarbij komt nog dat de Kadett standaard een 45 of 55 amp dynamo had.... Beetje weinig, zeker icm een lier ofzo. Maak anders eens een foto... Ik ben benieuwd hoe dit bedrijf het precies heeft opgelost! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 wat denk je hoeveel ampere een dynamo van een kadett heeft. zelfs nog meer dan een originele van een CJ. En ik zie wel wat die dynamo doet. en als de Jeep er over een jaar nog met dynamo rond rijdt. dan is het toch oke'. want ik kijk toch niet zo nauw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 Ok... Maar hoe heeft hij de andere probs opgelost én welk type dynamo ( van welke motor ) heeft hij gebruikt? Handig om te weten, als een collega Jeeper ook zo'n dynamo wil monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 Ok...Maar hoe heeft hij de andere probs opgelost én welk type dynamo ( van welke motor ) heeft hij gebruikt? Handig om te weten, als een collega Jeeper ook zo'n dynamo wil monteren. ik zou het niet weten. het enigste wat hij zei. dat het een dynamo van kadett is. ik zal hem wel een keer bellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 Ok.. we wachten af. Maar er anders ff een foto van, dan kan iedereen iig al zien hoe het ingebouwd zit. ( ivm dat zagen enzo...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst September 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 Ja zou ook wel een paar foto's willen zien. Misschien komt het nog eens van pas. Je weet maar nooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst September 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2007 Kud...... net na 26 jaar trouwe dienst een nieuw lager a € 4,95 er in gepropt... En ook nog likje verf gegeven.. Begint mun zaag ook nog te roesten ..... Maar een goede tip voor een zwaarder model, min 100 A zou wel welkom zijn. Wil er desnoods wel een stukje afzagen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst October 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 Ik heb er een 85A bmw dynamo op,te verkrijgen tot 140 amps Ook meteen boven in gezet ivm te water gaan grts willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 16, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2008 (bewerkt) Ok.. we wachten af.Maar er anders ff een foto van, dan kan iedereen iig al zien hoe het ingebouwd zit. ( ivm dat zagen enzo...) ik heb gisteren de dynamo eraf gehaald. want de lagers waren eruit gelopen. en heb daarna de dynamo open gemaakt. wat was dat een pokkewerk zeg. het ging moeilijker dan een origenele dynamo van cj. ook het inmekaar zetten. bij het schoonmaken van de dynamo zag ik dat er 70 amp opstond. en vandaag heb ik op de sloop weer dezelfde dynamo gekocht voor 20,-. ze vroegen wel aan mij het bwj van de kadett maar dat kon ik hen niet vertellen. ze zeiden je hebt 2 soorten dynamo's eentje waar je stekkers erin steekt. en eentje waar je de draadjes met boutjes vast zet. en die laatste heb ik. toen zei de medewerker: dat is van een jonge kadett. dus er zal wel een externe regelaar in hebben gezeten. maar het kan ook een interne regelaar inzitten. ik niet weten. de dynamo heeft altijd goed zijn werk gedaan. het enigste nadeel is de lagers kunnen niet zo goed tegen modderbakken op de bovenste steun van cj dynamo is 50 1/2 mm breed en van een kadett 60mm en het gat moet je ook groter maken 11mm. June 16, 2008 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jobevibe Geplaatst June 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2008 ook mijn 79er dynamo ging vandaag dood, maar voor 84 euro ex gewoon een nieuwe erop. (93ah) www.mevo-oss.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2008 Met een beetje handigheid reviseer je zo'n ding voor enkele tientjes.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2008 Met een beetje handigheid reviseer je zo'n ding voor enkele tientjes.... voor 20,- koop een dynamo op de sloop. een beetje aanpassen en klaar is kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2008 Uhuh... En dan rij je met een ding, waarvan je niet weet hoe z'n staat is.... Bij een zelf gereviseerde weet je dattie technisch nieuw is. Bovendien hoef je niets aan te passen, maar kun je de tijd die je daarin moet steken gebruiken voor de revisie. Ofwel: win-win situatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 27, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2008 Uhuh... En dan rij je met een ding, waarvan je niet weet hoe z'n staat is....Bij een zelf gereviseerde weet je dattie technisch nieuw is. Bovendien hoef je niets aan te passen, maar kun je de tijd die je daarin moet steken gebruiken voor de revisie. Ofwel: win-win situatie. een echte jeeper hobbyt graag. en als je bijvoorbeeld in het buitenland bent. en je hebt een kapotte dynamo. en geen onderdelen ervoor of een reserve. dan moet je inproviseren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 27, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2008 Da's waar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.