Spring naar bijdragen

2" lift en transfer lowering


Recommended Posts

Hallo,

Heb enkele vragen over het liften van de wagen middels nieuwe shocks en veren. Ik heb het idee dat mijn veren op zijn. Ervaar nu al een vibratie in de aandrijflijn. Kan dit, als de wagen te ver door zijn veren zakt?

Sowieso wil ik een lift en ga ws een kit in de US kopen. Nieuwe veren en shocks voor 2" lift. Moet ik dan een direct een lowering kit erbij nemen? En hoeveel inch moet deze kit zijn?

Ik zit met deze vragen omdat ik, volgens mij, nu al een vibratie in de aandrijflijn heb en bang ben dat deze ook weer na de lift optreedt.

En is zo'n lift kit makkelijk zelf te plaatsen of heb ik speciaal gereedschap nodig?

Een hoop vragen, hoop dat jullie hierop antwoord hebben. Alvast bedankt.

Groeten Job

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vibratie in de aandrijflijn kan ook komen door slechte kruisjes, of balanseerlood-ding van aandrijfas af.

maar niet door gezakte veren.

loweringkit niet nodig bij 2" pas bij 5.5 tot 6"

SYE kit pas na 7"

en is best zelf te doen, een momentsleutel is wel een must, kan je toch alles op juiste moment zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beest, toch wordt er op sommige Amerikaanse forums gewaarschuwd dat alle lifts kunnen zorgen voor onbalans in de aandrijflijn. Maar zover jij weet, moet ik het pas serieus nemen bij een grote lift? En zijn er andere signalen van versleten kruisjes?

Ik wil en kit bestellen bij 4wd.com. Weet jij of zij er aanwijzingen bij doen? Weet namelijk niet het moment van shocks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meeste trillings problemen komen komen voor bij een Jeep die ooit een tikkie heeft gehad, of slecht onderhoud, of verkeerd instaleren cq dingen niet instaleren.

ligt niet aan de lift..maar aan de GC en/of monteur.

bij 2"hoef je je geen zorgen te maken, trillen kan maar dan zou die nu ook trillen in de aandrijflijn.

meestal zit er wel een handleiding bij

welke kit wil je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze kit moet het worden. Bekend? Wordt er ook bevestigingsmateriaal meegeleverd?

Heb al 2x een mail gestuurd aan costumerservice, maar krijg geen reactie. Wil namelijk graag de shippingcosts weten.

4Wheel Drive Hardware Suspension 2" Lift Kit

images.ashx?i=493202.jpg&w=200&h=200

Part Number: 493202

1993-98 Grand Cherokee;Kit includes: 4 coil springs;4 Hydraulic shocks with boots

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb geen idee hoe die lifts zijn,

probeer eens te onderhoren op Jeepforum.com?

anders deze eens overdenken klik

kost wel dubbele....

maar waarom geen BB lift?

meestal is het zo waneer je eenmaal gelift hebt dan wil je meer...

een BB is opzich goedkoper, al heb je ook andere shocks nodig (al niet direct, maar binnen een jaar)

wat het niet goedkoper maakt.

dus eigenlijk is m'n vraag ook weer

wat wil je ermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil voornamelijk voor de looks iets meer lift en iets meer clearance. De Jeep is toe aan nieuwe veren en shocks en dan maar meteen iets hoger. Ik hoop er wel het terrein mee in te kunnen, dus daarom leek deze optie mij het beste. Ook de goede prijs speelt mee. Meer lift dan dit gaat niet lukken, omdat dit de max is om mijn garage nog in te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje rondgezocht op US fora. Blijkt dat 4WDH een product is van BDS suspension. Ook dit zegt mij niets, maar de reacties zijn enthousiast. Schijnt zowel on- als offroad goed te presteren.

Kan ik deze 2" hogere veren en shocks makkelijk inbouwen, of heb ik ook verenspanner nodig. Die momentsleutel heb ik al. Maar ben er ondertussen achter dat ik met iedere aanpassing ook weer gereedschap mag halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

monteren wil ook wel zonder veerspanners,

jeep op steunen zetten (steunen onder chassis) zodat de as zover al mogelijk kan zakken.

krikje onder as.

trackbar swaybar enz enz los maken

dan as dmv krik laten zakken.

dan kan je de veren er tussenweg pakken, zonder veerspanners.

dan ook wel genoeg ruimte om de nieuwe veren er tussen te zetten.

as opkrikken, op de wielen zetten, trackbar enz vast, en naar de andere as daaro idem.

waneer klaar, de zaak wel laten uitlijnen.

en niet vergeten een keer na een paar dagen alles na lopen en bouten en moeren natrekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Heb enkele vragen over het liften van de wagen middels nieuwe shocks en veren. Ik heb het idee dat mijn veren op zijn. Ervaar nu al een vibratie in de aandrijflijn. Kan dit, als de wagen te ver door zijn veren zakt?

Sowieso wil ik een lift en ga ws een kit in de US kopen. Nieuwe veren en shocks voor 2" lift. Moet ik dan een direct een lowering kit erbij nemen? En hoeveel inch moet deze kit zijn?

Ik zit met deze vragen omdat ik, volgens mij, nu al een vibratie in de aandrijflijn heb en bang ben dat deze ook weer na de lift optreedt.

En is zo'n lift kit makkelijk zelf te plaatsen of heb ik speciaal gereedschap nodig?

Een hoop vragen, hoop dat jullie hierop antwoord hebben. Alvast bedankt.

Groeten Job

Bij een lift van 2 inch hoef je normaal geen lowering kitt te gebruiken. Dat is heel uitzonderlijk. Die vibraties kunnen een paar oorzaken hebben. Auto kan last ondervinden van een oude schade die niet goed hersteld is of de banden slijten verkeerd of het kan andere oorzaken hebben die anderen ook al genoemd hebben.

Ik zou persoonlijk voor een andere kit gaan van in mijn ogen iets betere kwaliteit maar dat is mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties. Heb de kit ondertussen maar gewoon besteld. Op de verschillende fora wordt ie als goed beschouwd. Er zijn uiteraard betere, maar ik vraag me af of ik als bescheiden Jeeper daar iets van zal merken. Dus met alle tips hopelijk snel het spul eronder zetten. En dan uiteraard naar de volgens klus: het uitzoeken van nieuwe banden en velgen. Je bent nooit klaar!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...