Spring naar bijdragen

lierbumper/bullbar wat en hoe ?


michel1972
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

Ik was vanochtend bij de garage op bezoek voor een paar vrachtwagens van ons. Ik raakte met de keurmeester aan de praat en voor we het wisten ging het over terreinauto's. Hij vertelde dat hij afgelopen donderdag een g klasse had apk gekeurd. Nadat de wagen goed gekeurd was wilde hij de wagen gaan afmelden. De wagen werd rood geselcteerd en een apk keurmeester van de rdw kwam het controleren. Bij binnenkomst werd de garage na het zien van de g klasse meteen op de vingers getikt. Er zat een lierbumper op met lier en harpsluitingen enz. Dit is dus een afkeurpunt. Hij wist dat zelf ook zei hij maar dacht er geen problemen mee te krijgen. De bumper mag geen uitstekende delen hebben zoals lier , haak , sleepogen of wat dan ook. De rdw keurmeester vertelde hem dat alle apk stations in 2008 strenger hierop moeten gaan letten van de overheid.

Wist iemand van deze regels af en wat is ervan waar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regel is al jarenlang dat er geen uitstekende delen aan de auto mogen zitten waaraan de ozo tere voetgangers en fietsers zich kunnen bezeren.

Ik denk dat de controle op die voorbumper heftiger zal worden omdat er sinds 1 juli een verbod op bullbars (voor nieuwe auto's) is gekomen. Het regeltje zal wel aangescherpt zijn, want uiteindelijk komen dergelijke auto's over 3 jaar ook een keer voor APK aan de beurt:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regel is al jarenlang dat er geen uitstekende delen aan de auto mogen zitten waaraan de ozo tere voetgangers en fietsers zich kunnen bezeren.

Ik denk dat de controle op die voorbumper heftiger zal worden omdat er sinds 1 juli een verbod op bullbars (voor nieuwe auto's) is gekomen. Het regeltje zal wel aangescherpt zijn, want uiteindelijk komen dergelijke auto's over 3 jaar ook een keer voor APK aan de beurt:wacko:

Ik had begrepen dat de politie beter gaat opletten bij grootscheepse controles en dat je kan kiezen dan. Of de bumper eraf of alle scherpe en uitstekende delen verwijderen. Volgens mij blijft er dan weinig bumper over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...