Spring naar bijdragen

aanschaf cherokee classic td 2,5 liter diesel


tonp
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal.Na jarenlang duitse degelijkheid wil ik iets anders. Ik heb een cherokee van 1999 op het oog. Het gaat om een 2,5 lier diesel.Hier heb ik de volgende vragen over.

-heeft deze auto zwakke punten waarop ik moet letten

-is het waar dat in deze auto een peugeot of renault ligt???

-om de hoeveel km dien ik de distributieriem te vervangen

-als ik de peilstok bij draaiende moter eruit trek spettert de olie er lichtjes uit. Bij een benz is dit fout: onderdruk door versleten zuigerveren enz.Is dit ook bij een jeep of is dit normale onderdruk.

-is het zo dat er ooit problemen zijn geweest met het warmlopen van de eerste cilinder waardoor door de fabrikant dit euvel verholpen is?

-160000 km,boekjes ,net uiterlijk en voor de prijs van 8500 euro. Is dit te duur??

wie heeft antwoorden voor mij zodat ik me wat beslagener te ijs voel.alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

De 2,5 TD is in ieder geval van VM (Italiaanse motorenbouwer) en wordt o.a. gebruikt in de Alfa 164 en Land Rover. Het is een degelijk ding en volgens mij is de 1999 versie één van de laatste waar alle (mogelijke) kinderziektes wel uit zijn.

V.w.b. onderhoud, dit zou in de boekjes moeten staan. Als die er niet bij zitten, wordt het dubieus......

160K zou voor een goed onderhouden TD geen enkel probleem moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De distributieriem dient nooit vervangen te worden aangezien er geen riem is.

Om het vermijden van problemen met cilinderkoppakking en cilinderkop is het raadzaam dit type van motoren zeer rustig warm te rijden en niet met koude motor volle belasting te vragen. Dit is eigenlijk voor alle motoren zo, maar deze is hier net heel gevoelig aan.

Is inderdaad een italiaanse motor, die ook in renault modellen ligt en in de Range Rover.

De prijs van € 8500 lijkt mij aan de stevige kant aangezien dit het oude model is, echter als alles 100% is van bekleding, onderhoud,... dan is dit zeker niet teveel. Beter is het iets meer te betalen en bewijzen te hebben dat alle onderhoud is gedaan dan een koopje waar je achteraf miserie mee hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

bedankt voor de informatie.Ik heb er in ieder geval nu wel vertrouwen in.Vandaag heb ik proef geredem met de cherokee. Datliep buitengewoon goed.Deze jeep sputterde geen olie via de oeilstok,blok was kurkdroog .Overige zakenals olie in water,banden uitlaad e.d. in orde.Ik heb afgesproken deze wagen te kopen indien de apk geen extreme bijzonderheden oplevert.Ik heb er in iedergevalveel zin in.

nog een paar vragen:

- begrijp ik goed dat deze moter (2.5 TD)hydraulische kleppen heeft.

-zijn er ook onderhoudsboekjes (olyslager of olving) op de markt

-als je de auto wat ver in de versnelling doortrekt hoor ik een licht getingel.Wat is dit?

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...