Spring naar bijdragen

Stuurhuis yj


pekras1
 Share

Recommended Posts

Waarschijnlijk bedoel je niet het stuurhuis (zit vastgebout aan chassis) maar de stuurkolom. Het lagertje daarvan gaat makkelijk stuk.

Het goede nieuws is dat het ook eenvoudig is te vervangen....

neen toch niet.

lager van de stuurkolom 2 maanden geleden al vervangen.

ik heb echt wel een goede 10 centimeter spel op mijn stuur bij het draaien van links naar rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controleer de stuuras tussen stuurkolom en stuurhuis op speling. Deze is alleen in z'n geheel te vervangen als hij versleten is. Controleer ook de stuurkogels.

Als je stuurhuis zelf ten opzichte van het chassis beweegt heb je nog een uitdaging te gaan....

ik had ook het probleem van een bewegend stuurhuis, heb een stuurhuis verstevigingssteun gemaakt die verstelbaar is en het huis tegen de chassisbalk aanklemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allereerst dient de speling gecontroleerd te worden met de wielen in de rechtuitstand en het stuurhuis, bij een correct uitgelijnde auto, in de middenstand. DIT IS ZEER BELANGRIJK!!!!

In alle andere standen heeft het stuurhuis speling, hoe verder van het midden, hoe meer!

Wanneer het stuurhuis in de middenstand nog wat zpeling heeft, kan dat vaak nog afgesteld worden met de stelbout met contramoer, bovenop de pittman as. ( die stelbout zit links onder je chassisafdekking, net voor de grill).

En natuurlijk moeten alle kruiskoppelingen en stuurkogels ook vrij zijn van speling.

Maar check vooral even of de speling er in de middenstand van het stuurhuis nog is. Sommige APK monteurs snappen de werking van een kogelkringloop besturing namelijk niet goed...:( ( bij kw*k-f*t hebben ze eens geprobeerd om een Opel van mij hierop af te keuren.... :bye1:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...