JeePee Geplaatst October 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Draadje B is een massadraadje wat onder op de motor van de lier wordt geschroefd. Zonder dat draadje werkt alles normaal zolang de relaiskast van de lier op een goede massa zit gemonteerd. Wanneer dit niet het geval is haalt ie dus de massa vanaf de behuizing van de lier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Niets doen met X, is waarschijnlijk een mogelijkheid om een externe plus op het stuurcirquit te zetten, gewoon af-isoleren en kijken of het werkt.En dat kastje in de deksel zou best de ontvanger van draadloze afstandbediening kunnen zijn. Ik ga X intapen en los laten liggen. Wat betrefd het kastje in de deksel dat is inderdaad de ontvanger van de afstandbediening, zit namelijk het zelfde stickertje op als op de afstandbediening. Nu maar hopen dat niet iedereen met de zelfde lier stickertje 1094 heeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Draadje B is een massadraadje wat onder op de motor van de lier wordt geschroefd. Zonder dat draadje werkt alles normaal zolang de relaiskast van de lier op een goede massa zit gemonteerd. Wanneer dit niet het geval is haalt ie dus de massa vanaf de behuizing van de lier. Maar draadje B zit aan de andere kant vast aan de plus <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Maar draadje B zit aan de andere kant vast aan de plus <_< <_< niet goed gekeken..A komt aan de motor... Is B niet toevallig de voeding van de ontvanger?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 <_< niet goed gekeken..A komt aan de motor...Is B niet toevallig de voeding van de ontvanger?? Lijkt me niet omdat die al volledig is aangesloten, en daar is het oog wel heel groot voor(8mm) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst October 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Zou het kunnen dat dat extra draadje ergens op de motor heeft gezeten...of moet komen..Dat er een max temp sensor in zit die je bediening onderbreekt of lampje branden als de motor te heet wordt....dacht ik zo... Schemaaatje is mischien wel niet hetzelfde maar gaat even om de max tempsensor Snij die krimpkous eens los bij de stekker.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Snij die krimpkous eens los bij de stekker.... Glenn wij danken u:worshippy: het is inderdaad een termische beveiliging dus dan kan hij op de onderkant van de motor bij de min worden bijgeschroefd. Was een stuk makkelijker geweest als hij op het schema had gestaan:yes: Iedereen bedankt voor zijn hulp, jullie zien het wel als hij klaar is(teminsten als er geen verdere problemen zijn) Gr. Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst October 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2007 Sensor in een kabeloogje krimpkousje erover, moet je op de motor vastmaken. sensor/klicson/thermische-onderbreker zitten normaal vaak meegewikkeld in elektromotors:whistle: Onderbreekt je bediening als hij te heet wordt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2007 klaar!!!:yes: Ik zal de harpsluiting er op de weg maar af laten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2007 mooi hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst October 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2007 Netjes hoor !! En........al proefgedraaid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2007 Netjes hoor !!En........al proefgedraaid? Onbelast wel:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2007 zo gisteren voor het eerst flink gelierd, alleen wat is die afstandbediening een scary ding:ohmy:. als je een knopje in duwt begint hij te lopen en om te stoppen moet je het stopknopje induwen. Aangezien alle drie de knopjes onder een halve duim passen:wacko:. ook moet je de draadloze afstandbediening niet bij de kindjes in de auto laten liggen want............. Nu wil ik er een tuimelschakelaar tussen zetten alleen wat is dan wijsheid? A: een schakelaar tussen de voeding van de ontvanger van de afstandbediening. B: een relais tussen de accu en de lierkast zodat je met een tuimelschakelaar de stroom van alles wat met de lier te maken heeft kan uitschakelen C: een andere oplossing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst October 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2007 Ligt er eigenlijk aan wat je wilt.... Ik heb de kast met de relais helemaal voor tegen het spatbord zitten tegen de radiator aan... Uit veiligheids reden (bij een eventuele aanrijding)heb ik voor een hoofdschakelaar gekozen om alles spanningsvrij te hebben. Je kan ook een kleinere schakelaar plaatsen die je tussen euh je max thermostaatdraad plaatst... dan kan de lier ook niet meer bediend worden.. Had niet veel ruimte heb de hoofdschakelaar in een kastje op de beugel van de akku's gemaakt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 een draadloze afstandsbediening die blijft lopen tot je een stop knopje indrukt ???? levensgevaarlijk. hij moet stoppen als je de knop loslaat. die sleutelhanger bedieningen kunnen vingers kosten en.... als ze een keer in de modder vallen en aan knop blijft hangen ? dan lier je je rollen venster kapot. en misschien nog meer ik heb mn mistachterlichtschakelaar onder het stuur gebruikt als hoofdschakelaar via een warn relais tussen de lier en mijn accu. loopt ook via contact. Dus contact moet ingeschakelt zijn om de lier in te schakelen. Hoef ik niet meer eerst de motorkap te openen.en kan aan controlelampje zien of hij aan staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 zo gisteren voor het eerst flink gelierd, alleen wat is die afstandbediening een scary ding:ohmy:. als je een knopje in duwt begint hij te lopen en om te stoppen moet je het stopknopje induwen. Aangezien alle drie de knopjes onder een halve duim passen:wacko:. ook moet je de draadloze afstandbediening niet bij de kindjes in de auto laten liggen want.............Nu wil ik er een tuimelschakelaar tussen zetten alleen wat is dan wijsheid? A: een schakelaar tussen de voeding van de ontvanger van de afstandbediening. B: een relais tussen de accu en de lierkast zodat je met een tuimelschakelaar de stroom van alles wat met de lier te maken heeft kan uitschakelen C: een andere oplossing ik zou voor een hoofdschakelaar gaan.. ik ben zelf niet zo kapot van een relais... meestal zijn die dingen eerder kapot/versleten dan een hoofdschakelaar... en ik heb geen relais kunnen vinden die 250 ampere aan kon... en in mijn jeep past... als de schakelaar op uit staat dan werkt de lier niet meer maar staat ook geen spanning meer op de lier vooral veilig als je de auto niet gebruikt in het terrein.. ik neem aan dat de lier ook niet afgezekerd is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 de WARN of Painless wiring relais gestuurde schakelaar is gemaakt voor de lieren het is een hoofdschakelaar die middels een relais wordt geschakeld The right way to disconnect your battery – with a simple toggle switch! This kit uses a small toggle switch to activate a 250 amp continuous duty solenoid :whistle:instead of a big dirty battery mounted switch. The small toggle can be easily hidden almost anywhere for security purposes. The solenoid mounts anywhere along the positive battery cable run. Kit includes toggle, solenoid, wiring, switch fuse, battery cable terminals, and mounting hardware. als hij uit staat krijgt de lier geen stroom en als contact uit staat ook niet. schakelaar onder de motorkap had ik eerst en die vergat ik steeds aan of uit te zetten dus sta je in de blubber en heb je lier nodig moet je eerst de bagger in om je motorkap open te doen... heel handig.En mocht het relais de geest geven is er niks aan de hand en zet je je + even aan de andere kant zodat er geen onderbreking is en je toch kunt lieren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 de WARN of Painless wiring relais gestuurde schakelaar is gemaakt voor de lierenhet is een hoofdschakelaar die middels een relais wordt geschakeld The right way to disconnect your battery – with a simple toggle switch! This kit uses a small toggle switch to activate a 250 amp continuous duty solenoid :whistle:instead of a big dirty battery mounted switch. The small toggle can be easily hidden almost anywhere for security purposes. The solenoid mounts anywhere along the positive battery cable run. Kit includes toggle, solenoid, wiring, switch fuse, battery cable terminals, and mounting hardware. als hij uit staat krijgt de lier geen stroom en als contact uit staat ook niet. schakelaar onder de motorkap had ik eerst en die vergat ik steeds aan of uit te zetten dus sta je in de blubber en heb je lier nodig moet je eerst de bagger in om je motorkap open te doen... heel handig.En mocht het relais de geest geven is er niks aan de hand en zet je je + even aan de andere kant zodat er geen onderbreking is en je toch kunt lieren. je kunt ook gewoon een startmoter relai nemen. dat is de zelfde als deze kijk maar even bij je cj. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 zenixer wil geen relais zal em wel aanslingeren:lol: of aandouwen ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 Ik heb een eerdere versie van die 'switch', werkt idd erg prettig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 was zojuist bij het landbouwmechanisatiebedrijf voor een kettingkje, meteen gevraagd naar een relais had 2 keuzes. De beste was een relais van €125 ex, heb maar voor een startrelais tot 5 pk startmotor gekozen van nog geen €20 ex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2007 dan heeft Robert je goed geholpen:) 1 draadje door je schutbord naar de schakelaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2007 Het relais zit er tussen, om nu de lier te bedienen moet de auto in ieder geval op contact staan en de tuimelschakelaar in staan. Tevens is de lier(kast) spanningsvrij. Kheb die te lange kabel ook vervangen door de korte (die bedoeld waren voor tussen relaiskast en motor). Toch een veiliger gevoel als de kindjes in de auto zitten of wanneer je zelf de afstandbediening in je broekzak hebt:yes:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst October 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2007 de WARN of Painless wiring relais gestuurde schakelaar is gemaakt voor de lierenhet is een hoofdschakelaar die middels een relais wordt geschakeld The right way to disconnect your battery – with a simple toggle switch! This kit uses a small toggle switch to activate a 250 amp continuous duty solenoid :whistle:instead of a big dirty battery mounted switch. The small toggle can be easily hidden almost anywhere for security purposes. The solenoid mounts anywhere along the positive battery cable run. Kit includes toggle, solenoid, wiring, switch fuse, battery cable terminals, and mounting hardware. als hij uit staat krijgt de lier geen stroom en als contact uit staat ook niet. schakelaar onder de motorkap had ik eerst en die vergat ik steeds aan of uit te zetten dus sta je in de blubber en heb je lier nodig moet je eerst de bagger in om je motorkap open te doen... heel handig.En mocht het relais de geest geven is er niks aan de hand en zet je je + even aan de andere kant zodat er geen onderbreking is en je toch kunt lieren. Had eerst een manuele betterijsleutel gemonteerd als hoofdschakelaar voor de winch. Deze werd regelmatig eens vergeten en was niet zo makkelijk, want zat onder de motorkap. Ondertussen zo'n warn relais gemonteerd, en dat is echt stukken handiger, en door het rode lichtje op de schakelaar wordt deze ook niet vergeten. Nu moet ik de motorkap ook niet meer openen. Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2008 was zojuist bij het landbouwmechanisatiebedrijf voor een kettingkje, meteen gevraagd naar een relais had 2 keuzes.De beste was een relais van €125 ex, heb maar voor een startrelais tot 5 pk startmotor gekozen van nog geen €20 ex Het 20 euro relais was geen juiste keuze, na 4x gebruiken isie gesmolten. Helaas, het was ook maar een gok nu komt er een zwaardere in die uiteraard ook duurder is. Hopen dat deze het wel volhoud:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.