Spring naar bijdragen

Overbrengingen Cherokee XJ


michel1972
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Met het oog op de toekomst wil ik alvast wat meer info voordat ik op zoek ga naar andere assen of overbrengingen.

Ik ben dus in het bezit van een cherokee xj uit 1993 met handgeschakelde 5 bak met een 3.07 overbrenging , de 231 transfer case en de chrysler 8.25 achteras zonder abs. Ik rij nu met bijna 32 inch banden en wil graag weten wat mij te wachten staat aan problemen en wat ik daar eventueel aan kan gaan doen. Het ombouwen naar een grotere overbrenging van de bestaande assen gaat lastig worden ivm de chrysler achteras waar bijna niks voor te krijgen is. Aan wat voor overbrenging moet ik gaan denken? Wat voor asconfiguratie kan ik ervoor in de plaats nemen?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoeken naar een ander R&P voor de 8.25 is simpeler en goedkoper dan naar een vervangende as, tuurlijk kan je een Dana 35 er onder gooien en dan heb je idd meer keus met lockers. maar dan heb je een zwakkere as.

de 8.25 is vergelijkbaar aan de Dana44

wil je toch een as-swap doen zoek dan naar een ford8.8.

wat R&P betreft,

ligt ook beetje aan de grote van banden je in de toekomst wil.

alleen offroad? of ook op de weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoeken naar een ander R&P voor de 8.25 is simpeler en goedkoper dan naar een vervangende as, tuurlijk kan je een Dana 35 er onder gooien en dan heb je idd meer keus met lockers. maar dan heb je een zwakkere as.

de 8.25 is vergelijkbaar aan de Dana44

wil je toch een as-swap doen zoek dan naar een ford8.8.

wat R&P betreft,

ligt ook beetje aan de grote van banden je in de toekomst wil.

alleen offroad? of ook op de weg...

Ja voor die R&P ben ik al op pad gegaan maar zowel B&S als WTA zeggen dat het een lastig verhaal zal worden. Er is namelijk heel weinig te krijgen voor die chrysler 8.25 27 spline achteras. Ik moest toch al gauw gaan denken aan een bedrag van rond de 1200 euro exclusief montage en uitlijnen.

Ik rij maar 10 km per dag woon/werk verkeer met die auto. De rest rij ik of in het terrein of onderweg naar het terrein toe.Ik rij dus hoogstens 700 a 800 km per maand met die auto. Ik wil naar 33 inch banden toe in de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ex montage?..... R&P van puur goud?

klikkie

meer dan je lief is te vinden, hun verzenden ook naar NL

zijn bdw de eerste de beste te vinden via google...

eventueel een zoek opdracht in duitse ebay invoeren naar een ford 8.8 as.

daar kom je ze tegen voor een 500 euro, meestal zit er dan al een 4.10 r&p in.

dus dan alleen de vooras een andere insteken en klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ex montage?..... R&P van puur goud?

klikkie

meer dan je lief is te vinden, hun verzenden ook naar NL

zijn bdw de eerste de beste te vinden via google...

eventueel een zoek opdracht in duitse ebay invoeren naar een ford 8.8 as.

daar kom je ze tegen voor een 500 euro, meestal zit er dan al een 4.10 r&p in.

dus dan alleen de vooras een andere insteken en klaar

Ze hadden tegen mij gezegd dat ik moest denken aan andere rings en pinions en cases em spider gears. Als ik dan even alles bij elkaar op tel voor de vooras en achteras met een 4.10 overbrenging minimaal loopt het al snel richting de 1000 dollar als ik goed tel. Dan nog de verscheping en btw erboven op en dan loopt het ook al gauw in de 1000 euro en meer. Maar ik kan het verkeerd hebben hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga een Chrysler 8.25 onder mijn Jeep YJ bouwen maar daar is heel veel voor te krijgen aan ring en pinion: http://www.ringpinion.com/PartsList.aspx?SearchMode=Make&MakeID=7&MakeName=Jeep+%2f+AMC&ModelID=393&ModelName=XJ&Side=Rear&DiffID=7&DiffName=Chrysler+8.25&CatID=10&CatName=Rings+%26+Pinions&CatType=Sub-Differential en inbouwen kan zeer goed bij verschillende handige mensen zoals Nico in Wommels friesland.

Ik ga zelf een 4.56 inbouwen om met 35ers te kunnen rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hadden tegen mij gezegd dat ik moest denken aan andere rings en pinions en cases em spider gears. Als ik dan even alles bij elkaar op tel voor de vooras en achteras met een 4.10 overbrenging minimaal loopt het al snel richting de 1000 dollar als ik goed tel. Dan nog de verscheping en btw erboven op en dan loopt het ook al gauw in de 1000 euro en meer. Maar ik kan het verkeerd hebben hoor.

Ik heb nog wel een setje (voor en achter as) 4.10 liggen (d-30 en d-35).

Mag voor weinig weg (ik ga verhuizen met cherokeeparts) , en wat ik verkoop hoef ik niet te verhuizen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een setje (voor en achter as) 4.10 liggen (d-30 en d-35).

Mag voor weinig weg (ik ga verhuizen met cherokeeparts) , en wat ik verkoop hoef ik niet te verhuizen....

Klinkt heel aantrekkelijk alleen hoor ik van iedereen dat die d-35 as minder betrouwbaar is als mijn huidige chrysler achteras. Dus qua sterkte zou ik er dan op achteruit gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ander case is alleen nodig waneer je naar 29 spline wil

spider gear, is geen must, kan later ook en simpel zelf te doen

instalkit + R&P is voldoende, maar moet er dan nog wel in.

is best zelf te doen maar wel psies werkje.

Ja dan scheelt het een hoop geld ja. Ik zag net dat ik voor een 4.56 overbrenging. Achter 256 dollar kwijt ben en voor de vooras 164 dollar kwijt was van het merk Yukon.

Je hebt ze ook van het merk Richmond en US Gear in de 4.56 overbrenging. Die komt achter op 275 dollar a 300 dollar. Maakt het nog uit wat voor merken je plaatst? Kan je rustig voor een dana 4.56 plaatsen en achter bijvoorbeeld een Yukon set of moet alles van hetzelfde merk zijn?

Heb ik nog meer nodig dan alleen die Ring & Pinion set?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan scheelt het een hoop geld ja. Ik zag net dat ik voor een 4.56 overbrenging. Achter 256 dollar kwijt ben en voor de vooras 164 dollar kwijt was van het merk Yukon.

Je hebt ze ook van het merk Richmond en US Gear in de 4.56 overbrenging. Die komt achter op 275 dollar a 300 dollar. Maakt het nog uit wat voor merken je plaatst? Kan je rustig voor een dana 4.56 plaatsen en achter bijvoorbeeld een Yukon set of moet alles van hetzelfde merk zijn?

Heb ik nog meer nodig dan alleen die Ring & Pinion set?

D-35 is echter wel minder dan de Chrysler as , echter is dit geen C-clip as , maar non c-clip. (is wel beter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Met het oog op de toekomst wil ik alvast wat meer info voordat ik op zoek ga naar andere assen of overbrengingen.

Ik ben dus in het bezit van een cherokee xj uit 1993 met handgeschakelde 5 bak met een 3.07 overbrenging , de 231 transfer case en de chrysler 8.25 achteras zonder abs. Ik rij nu met bijna 32 inch banden en wil graag weten wat mij te wachten staat aan problemen en wat ik daar eventueel aan kan gaan doen. Het ombouwen naar een grotere overbrenging van de bestaande assen gaat lastig worden ivm de chrysler achteras waar bijna niks voor te krijgen is. Aan wat voor overbrenging moet ik gaan denken? Wat voor asconfiguratie kan ik ervoor in de plaats nemen?

Mvg Michel

Dus met het oog op de toekomst gewoon gaan voor de 4.56 overbrenging?

En als ik lockers wil in de toekomst ga ik dan geen problemen krijgen met deze overbrenging? En maakt het nog uit welk merk ik gebruik voor de nieuwe overbrenging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus met het oog op de toekomst gewoon gaan voor de 4.56 overbrenging?

En als ik lockers wil in de toekomst ga ik dan geen problemen krijgen met deze overbrenging? En maakt het nog uit welk merk ik gebruik voor de nieuwe overbrenging?

4.56 is leuk , maar met lockers in een D-30 , D-35 heb ik slechte ervaring.

De pion is wel heel erg klein bij een D-30.

Ik heb nu achter een D-44 , en voor de front is er ook een D-44 onderweg.

Zonder lockers , zou ik het nog wel aandurven.

(ik kan je wel een foto mailen van de Ring , na een springetje met locker in een D-30 op een zand heuveltje...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4.56 is leuk , maar met lockers in een D-30 , D-35 heb ik slechte ervaring.

De pion is wel heel erg klein bij een D-30.

Ik heb nu achter een D-44 , en voor de front is er ook een D-44 onderweg.

Zonder lockers , zou ik het nog wel aandurven.

(ik kan je wel een foto mailen van de Ring , na een springetje met locker in een D-30 op een zand heuveltje...)

Wat stel jij dan voor? ik wil naar 33 ers toe straks en misschien nog meer. Ik heb er de ruimte voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige problemen zijn de standaard gevallen van een te grote band op een te zwakke as. (knak :blush: )

Dat is eigenlijk in basis het punt.

Dana 35 standaard is prima voor 33ers zonder sper.

Met 4.56 overbrenging komen er grotere krachten op, dus wordt het al twijfelachtiger.

Met sper erbij moet je dan enorm oppassen, of je moet je steekassen vervangen door sterkere.

Dan de Chrysler 8.25 = grotere klok en sterkere steekassen. Dus je hebt al een flinke voorsprong op een dana 35.

Gebruik die voorsprong zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige problemen zijn de standaard gevallen van een te grote band op een te zwakke as. (knak :blush: )

Dat is eigenlijk in basis het punt.

Dana 35 standaard is prima voor 33ers zonder sper.

Met 4.56 overbrenging komen er grotere krachten op, dus wordt het al twijfelachtiger.

Met sper erbij moet je dan enorm oppassen, of je moet je steekassen vervangen door sterkere.

Dan de Chrysler 8.25 = grotere klok en sterkere steekassen. Dus je hebt al een flinke voorsprong op een dana 35.

Gebruik die voorsprong zou ik zeggen.

Ik kan met niet al te veel trimming 35ers kwijt onder de cherokee. Dus ik moet gewoon de dana30 vooras en de chrysler 8.25 achteras behouden en naar 4.56 gaan. En als ik in de toekomst lockers zou gaan plaatsen moet ik gaan denken aan sterkere steekassen om alles heel te houden. Klopt dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het over je vooras

de D30 swapen met een D44

de D30 kan wel met 35ers, maar ligt wel aan je rechtervoet.....zwaar voetje, zeker stukken..

keuzes keuzes

persoonlijk zou ik die D30 houden tot die kapot gaat, en dan swappen

Maakt het nog uit dat ik op de weg alleen 2WD kan rijden. Is de kans dan groter dat ik het heel hou met 35ers ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de weg maakt het niks uit, de problemen beginnen met offroad

Dus als ik het goed begrijp is de zwakste schakel mijn vooras? Mijn chrysler 8.25 27 spline achteras zal dus minder snel problemen gaan geven. En als ik dus de overbrenging verander van 3.07 naar 4.56 krijgen de assen het nog zwaarder te verduren begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...