JgrCherokee Geplaatst October 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Hoi. Een olie leiding van de automaten bak op men GC is beginnen lekken aan een koppeling net achter de overgang metaal leiding naar rubberleiding, dit de leiding die afkomstig is van de bovenste aansluiting van de koelradiator. Het is een koppeling van het type " new-style fitting " zoals in de haynes manual staat. Heeft iemand dit ook al voorgehad? In de hanynes staat dit te vervangen bij beschadiging, maar is dit zo maar eens snel te vervangen? Kan deze koppeling vernieuwd worden zonder leidingen te moeten vervangen? Graag jullie ervaringen en tips? groetjes jw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Ik lees op hetzelfde document dat leiding en fitting als set moeten worden vervangen. Op zich zal het vervangen niet zo moeilijk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Armani607 Geplaatst October 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Als ik je goed begrijp bedoel je de (was dat nu de lage druk?) retour naar de bak... koel - bak. Deze heb ik kompleet vervangen, is simpel, er op drukken en locken, mooi systeem. Slang koop je compleet bij de dealer (in mij geval). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst October 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Omdat alles vuil en vettig was en lek moeilijk te zien was, heb ik daarstraks alles eens ontvet en met de hogedrukreiniger proper gemaakt. Ik weet niet juist wat de retour en toevoer is. Ik dacht dat het de kopeling was die naar de bovenste leiding van de radiator ging. Maar nu heb ik gezien dat het vooral de koppeling van de onderste leiding is waar druppels aan komen hangen. De bovenste koppeling word een beetje vochtig van olie. Iemand ervaring mee met dit probleem, hoe het komt dat die koppelingen plots beginnen lekken. Tot over enkele weken terug was alles nog lekvrij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst October 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2007 Als ik je goed begrijp bedoel je de (was dat nu de lage druk?) retour naar de bak... koel - bak.Deze heb ik kompleet vervangen, is simpel, er op drukken en locken, mooi systeem. Slang koop je compleet bij de dealer (in mij geval). hey, Waarom heb jij de leiding vervangen? Was je leiding effectief stuk, of had jij hetzelfde probleem dat de koppelingen lekte? mvg jw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Armani607 Geplaatst November 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2007 Nee, hij lekt iets bij koppeling van het filter en was vochtig. Aangezien het een druk leiding is heb ik hem toen vervangen. Daarom ook geen stukje slang met "pijpjes" er tussen zetten. Moet een bepaalde druk aankunnen. Immers als hij klapt heb je geen bak meer. Volgens mij koste het +/- €20 de slang (Op een Jeep GR zat rond 1999 er een extra filter tussen om slijpsel eruit te vilteren. Dit heeft nooit goed gewerkt en daarom is het op nieuwere types nooit meer geplaatst of vervangen, gelijk een nieuwe slang zonder filter) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst November 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 Gisteren zijn de leidingen vervangen door een orgineel olieleidingenset van de automaatbak naar de radiator. De kostprijs was ongeveer 90euro voor het set. Het werkje op zich was niet zo veel op het eerste zicht. Het viel echter wel een beetje tegen. De uitlaat moest gedemonteerd worden tegen om deze een beetje naar voor de kunnen schuiven zodat de leidingen tussen het motorblok en de uitlaat verwijderd konden worden. Het lossen van de "new style fittingen" viel tegen. Tegen de automaat waren ze onmiddelijk los. Maar tegen de koelradiator wilden deze niet lossen, doordat ze slecht toegangekelijk zijn zonder alles te moeten demonteren viel werkje wat lastiger uit. Normaal zijn de leidingen een klick en fit systeem, snel los en vast. Doordat er vuil, zand slijk tussen het klickmechanisme zit kwamen deze klemmingen niet vrij. Na veel gesukkel om de fittingen op de leidingen open te slijpen zijn ze gedemonteerd geraakt. Het monteren was weer sneller gebeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.