Spring naar bijdragen

Stuurhuis problemen????


Glenn
 Share

Recommended Posts

Heb anderhalf jaar geleden in mijn CJ een stuurbekrachtiging uit een YJ gebouwd.

Nu is het soms net of de bekrachtiging het soms niet doet.

Het is duidelijk waarneembaar wel of niet bekrachtigd...soms gaat het een tijd goed en dan weer niet....koud of warm maakt niet uit.

Het gebeurd ook onder het rijden dan valt hij weg en komt ook weer terug en dan weer weg eene keer kort dan weer lang .... zowel naar link als naar rechts .....niet te volgen :blink:

Kan dan wel gewoon sturen maar lijkt als of ik twee lekke banden heb.

Oliepeil is goed ....olie ziet er nog goed uit....geen speling...geen rare geluiden..:blush:

Zijn die dingen te reviseren of zoiets..

Wat is het merk/type.......heb al zitten googelen kan ze overal nieuw kopen maar onderdelen of revisie sets ben ik nog niet tegen gekomen.

Iemand misschien wat meer info, tekeningen, links...

Kan natuurlijk ook aan de pomp liggen bedenk ik me ......

Groeten Glenn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jeep was een tijdje geleden ook net of hij zweefde. Het was zelfs zo erg dat ik er niet mee op de snelweg durfde te rijden.

Het kan zijn dat de stabilisatorstang vervangen moet worden of de schokdempers.

Bij mij zijn de stuurgewrichten en stuurdemper vervangen en het probleem was opgelost.

Grtz

Hij zweeft niet hij stuur soms wat zwaar....ligt als een blok op de weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou in de pomp kunnen zitten. Maar ook in het stuurhuis, en dan vooral in de kleppen bovenop , zeg maar daar waar de stuuras het stuurhuis in gaat.

Controleer echter vooral eerst even je fusee's op speling, vastzitten, enz. Als er een kogel "vreet" stuurt 'ie ook zwaar! ( en soms ook weer niet, na wat bewegen door rijden over hobbelige wegen e.d.)

Als hie weer zwaar stuurt, probeer dan eens om wat te slingeren met de auto ( niet de hele weg gebruiken, maar even snel wat heen en weer sturen). Werkt de bekrachtiging dan ineens weer, is de kans groot dat het probleem in je stuurhuis(kleppen) zit.

Een defecte stuurpomp maakt meestal lawaai ( janken).

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...