Glenn Geplaatst November 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2007 Weet iemand, hoe ik het verschil kan zien tussen een 232 en een 258 blok??? Blokken zijn beide kaal zonder spruitstukken enz.... Alvast bedankt Glenn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 hoi glenn toevallig vorige week op de jeeplist ging het over motornr/bauwjaar, onderstaande link kan je aan de hand van het motornr het een en ander te weten komen. http://www.amcrc.com/tech/engine.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst November 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 hoi glenn toevallig vorige week op de jeeplist ging het over motornr/bauwjaar, onderstaande link kan je aan de hand van het motornr het een en ander te weten komen. http://www.amcrc.com/tech/engine.html Die had ik al gezien....kom er nog steeds niet uit... Heb twee blokken...een daarvan moet een 232 zijn volgens de eigenaar... 3227445 204 C 20 3224098 802 A 26 Volgens de sommige site's is de C een 232 Alleen in mijn jeep zit 3235444 010 C 10 uit "81 toen werd de 232 niet meer gemaakt ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 Weet iemand, hoe ik het verschil kan zien tussen een 232 en een 258 blok???Blokken zijn beide kaal zonder spruitstukken enz.... Alvast bedankt Glenn The 232 can be identified by the 4th character of the engine build date code, stamped into the side of the engine block between and below the number 2 and 3 spark plugs. Early (Rambler) 232s have a "K" or "L" code (7.5:1 and 8.5:1 compression ratios respectively). Later (AMC) 232s have an "E" or an "F" (8.5:1 and 7.7:1 compression ratios respectively). All other codes (A, B, C and M) are used for 258 engines. The 258 can be identified by the 4th character of the engine build date code ("A", "B", "C" or "M"), stamped into the engine block below and between the number 2 and 3 spark plugs. An engine stamped with "B" is an early 258 with a 7.6:1 compression ratio. "A" and "B" are engines with 1-barrel carburetors, while "C" and "M" are 2-barrel. "M" originated in Mexico. Other codes ("E", "F", "K" and "L") are 232 engines. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst November 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 Dus als ik het goed begrijp zijn het alle 258 4,2L Het blok met de A ziet er het beste uit (mooi in de verf niet vet) maar zou dus de oudste zijn (denk ik).. Blok met de C zou je kunnen vergelijken met mijn huidig blok...deze is roestig en vet... Het verhaal met de carb 1 en 2 barrel zou dat voor de kop nog uitmaken ( bouten, poorten, kleppen) zo op het oog geen verschil te zien. Welk blok zou ik het beste kunnen gaan reviseren om later over te zetten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 Dus als ik het goed begrijp zijn het alle 258 4,2L Het blok met de A ziet er het beste uit (mooi in de verf niet vet) maar zou dus de oudste zijn (denk ik).. Blok met de C zou je kunnen vergelijken met mijn huidig blok...deze is roestig en vet... Het verhaal met de carb 1 en 2 barrel zou dat voor de kop nog uitmaken ( bouten, poorten, kleppen) zo op het oog geen verschil te zien. Welk blok zou ik het beste kunnen gaan reviseren om later over te zetten.. Klopt, 258 staat voor 258 cubic inches, dus 4,2 liter. 232 ci = 3,8 ltr (boring x slag 3.75"x3.50") 258 ci = 4,2 ltr (boring x slag 3.75"x3.90") 258 heeft dus langere slag, dus meer cilinderinhoud. Beide motoren hebben dezelfde kop en onderblok. 232 is alleen met 1BBL geleverd. 258 is met 1BBL en met 2BLL geleverd. Qua techniek en opbouw zijn beide motoren gelijk, behalve dus de langere slag van de 258. Qua prestaties zijn er verschillen, afhankelijk van het bouwjaar is er verschil in vermogen en koppel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 Als je op Jeeptech.com kijkt, zie je dat de "1bbl motoren" een andere compressieverhouding hebben. De allereerste motoren hadden ook beduidend meer vermogen! http://www.jeeptech.com/engine/amc258.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst November 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 een vluge manier om te kijken of het een 232 of een 258 is temp gever voor op kop langs thermostaathuis is een 232 achter rechts op de kop is een 258 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst November 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2007 een vluge manier om te kijken of het een 232 of een 258 is temp gever voor op kop langs thermostaathuis is een 232 achter rechts op de kop is een 258 Dat verschil heb ik inderdaad gezien, hij zou wel achter kunnen zag ik daar zat een plugje in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.