Spring naar bijdragen

XJ Krukassensor


ghulst
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand nog een krukassensor liggen voor een 4.0 H.O. uit 94? Het lijkt erop dat die van ons de geest gegeven heeft, maar het kan ook een connector probleem zijn. Zodoende zou ik graag een tweede werkende hebben om te vergelijken... (En nieuw zijn ze nogal prijzig.)

Arne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harold, de gasboer kwam met dezelfde diagnose. Eerst die maar eens goed bekijken dan. Uitvallen etc. kan daar inderdaad wel aan te wijten zijn. Vooral als hij niet helemaal stuk is... Dus soms wel/soms niet. We zullen zien. Lastig reproduceerbaar op dit moment. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja wel beetje vaag dan?! Hij valt niet uit tijdens rijden neem ik van je vorige teksten aan. Ik heb het een keer gehad met een 306; lopen deed ie toen helemaal niet meer.

Wat geeft de computer aan als foutcode? Even resetten (accuklemmen even 10sec. tegen elkaar houden) en dan bij voorkomen probleem meteen uitlezen.

BDP sensorcode weet ik niet uit mijn hoofd maar staat wel in de code lijst!

Succes maar weer! (wel balen zeg; had gehoopt dat je ook probleemloos zou rijden!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is ook al weer drie keer uitgevallen tijdens het rijden. Lastig genoeg. En starten doet hij meestal prima, maar eens in de tien keer niet. En dat is dan ook weer lastig, want dan kun je er niet op vertrouwen.

De sensor van de Cherokee is een HAL sensor en die gaan niet in een keer helemaal stuk. (code 11) Tenminste, meestal niet. Dus dan blijven ze het nog een tijdje redelijk doen en worden dan steeds minder. Resetten etc. heeft dan weinig zin.

Het enige is dat ik intussen ook begrepen heb dat het niet heel makkelijk te vervangen is, aangezien het vast zit met twee boutjes op de automaatbak aan de kant van de carrosserie. En dan schijn je er met een sleutel niet echt handig bij te kunnen... Maar goed, dat moet ik nog bekijken. Eerst een andere sensor hier krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is ook al weer drie keer uitgevallen tijdens het rijden. Lastig genoeg. En starten doet hij meestal prima, maar eens in de tien keer niet. En dat is dan ook weer lastig, want dan kun je er niet op vertrouwen.

De sensor van de Cherokee is een HAL sensor en die gaan niet in een keer helemaal stuk. (code 11) Tenminste, meestal niet. Dus dan blijven ze het nog een tijdje redelijk doen en worden dan steeds minder. Resetten etc. heeft dan weinig zin.

Het enige is dat ik intussen ook begrepen heb dat het niet heel makkelijk te vervangen is, aangezien het vast zit met twee boutjes op de automaatbak aan de kant van de carrosserie. En dan schijn je er met een sleutel niet echt handig bij te kunnen... Maar goed, dat moet ik nog bekijken. Eerst een andere sensor hier krijgen.

Is een halfuurtje werk....

De crankshaft position sensor zit behoorlijk verstopt, links op de bellhousing. Van bovenaf is hij te zien maar kon er daar niet bij, van onderaf kun je erbij, maar is bijna niet te zien.

Met een zaklampje, dopje 11, een knietje en twee lange verlengstukken op de ratel is het gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een halfuurtje werk....

De crankshaft position sensor zit behoorlijk verstopt, links op de bellhousing. Van bovenaf is hij te zien maar kon er daar niet bij, van onderaf kun je erbij, maar is bijna niet te zien.

Met een zaklampje, dopje 11, een knietje en twee lange verlengstukken op de ratel is het gelukt.

yep hooguit een half uur tenzij de boutjes vast zitten(hoogstwaarschijnlijk)

dus kun je morgen sleutelen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
is een te koop gevraagd topic geen technisch hulp topic :P

@Pullie kun je het anders even verplaatsen?

Dan kan ik hier namelijk melden dat ik de sensor opgestuurd heb gekregen en heb ontvangen, maar dat ik daarna twee maanden geveld ben door een infectie. Veel TV gekeken en weinig op het forum geweest...

Gisteren eindelijk de moed bij elkaar geraapt nadat de Jeep deze week nog een keer in Utrecht was stilgevallen en een half uur moest staan voor hij weer startte. Dus gisterenmiddag op bokken en eronder. Wat een rotplek. Dat half uurtje dat hier genoemd is, vind ik wel heel positief... Ik ben er uiteindelijk 2 uur mee bezig geweest om de boel eruit te krijgen. En als je dan de sensor eruit hebt, valt er ineens een plastic klepje op de grond dat je nog niet eerder hebt gezien. :lol: Alleen maar om het makkelijker te maken. Maar goed, na smeer en rotzooi tot aan mijn ellebogen zit de nieuwe sensor er nu in en lijkt alles weer als vanouds te lopen. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...