Spring naar bijdragen

zuipt lekker.. nu verholpen?


miteho
 Share

Recommended Posts

Mijn Jeep is ineens meer gaan zuipen naar mijn idee. Ik rij zeker niet apnormaal. soms even het gas is maar dat is dan ook alles.

Na onderzoek op benzine lucht heb ik niks geroken. Bij een lakkage is er toch meestal wel een aardig luchtje aan!

Nu zag ik dat er een slang vanaf de luchtfilter naar het motorblok compleet naar z'n moer was. Helemaal verteerd. Ik heb hem vervangen. Maar waar is die slang voor? Slang zit voor de olie dop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carterbeluchting voort de de overdruk (die altijd een beetje in het blok is) af, naar de luchtinlaat. Daarbij aanwezige dampen worden gewoon meeverbrand.

Maar denk dat het niet veel voor je brandstofverbruik zal doen, 't is meer een milieu ding.....

naja dan heb ik weer iets goeds voor het milieu gedaan! Bewijst weer dat de jeep rijders geen assobak rijders zijn! haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou even foutcodes uitlezen. het kan zijn dat er een storing zit in de computer en dat ie dan op "noodprogramma" draait.

als je recentelijk de computer hebt gereset kan ie ook even iets meer verbruiken vanwege het opnieuw inleren.

Hoo!! daar weet ik even niks van!!? foutcodes uitlezen??? en resetten?? Wat is dit nu weer?!?!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en het uitlezen?

On 1991 to1997 models ( 1984 to 1986 V6 models as well as 1998 to 2002 follow ) you have a way of reading for fault codes which can be accessed without any scanners like other models by reading how the check engine light flashes. Start by turning the ignition key to the last stop before it starts, on and off three times within 5 seconds ending in the on position on the third time, ( i.e. on, off, on, off then on and leave ), ( OBDII 96-97, 4 times ) . The check engine light will start to flash quickly with a small pause in between then a medium pause to indicate the next number in the to digit number and then a long pause before the next set of flashing for the next code. If all is well you will get a code 55 which would read like this: 5 fast flashes, medium pause then a further 5 flashes. This is how all codes end with is this 55 code if you have air conditioning or with a code 33 without and any other codes would have been before it separated by a long pause. The codes will remain after this test so you can cycle through it as many times as it takes to read them. After a problem has gone the code will be removed after 50 on off key cycles or if the battery left disconnected over night which will cause a code 12 though.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik de kabels na het los maken van de accu 10 sec tegen eklaar gehouden e weer gemonteerd op de accu.. hoe weet ik of het resetten daadwerkelijk gebeurd is?

volgens mij zouden de foutcodes er dan uit moeten zijn tenzij je weer gereden hebt en de computer nieuwe foutcodes heeft opgeslagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu weer contact 3 keer doe etc. knippert hij 5 maal. dat kan kloppen omdat ik mijn airco moet laten vullen. Meer doet hij niet! gelukkig?!

als ie 2x 5 keer knippert is het 55 is einde van de codes. dat is een normale, ook 12 is redelijk normaal (accu laatste 50 keycycles los geweest)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...