miteho Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Mijn Jeep is ineens meer gaan zuipen naar mijn idee. Ik rij zeker niet apnormaal. soms even het gas is maar dat is dan ook alles. Na onderzoek op benzine lucht heb ik niks geroken. Bij een lakkage is er toch meestal wel een aardig luchtje aan! Nu zag ik dat er een slang vanaf de luchtfilter naar het motorblok compleet naar z'n moer was. Helemaal verteerd. Ik heb hem vervangen. Maar waar is die slang voor? Slang zit voor de olie dop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Carter beluchting, van kleppendeksel naar luchtfilterhuis...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miteho Geplaatst November 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Carter beluchting, van kleppendeksel naar luchtfilterhuis...... stomme vraag misschien.. maar wat doet dan? En is dat misschien de reden van meer zuipen als de slang verrot is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Carterbeluchting voort de de overdruk (die altijd een beetje in het blok is) af, naar de luchtinlaat. Daarbij aanwezige dampen worden gewoon meeverbrand. Maar denk dat het niet veel voor je brandstofverbruik zal doen, 't is meer een milieu ding..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miteho Geplaatst November 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Carterbeluchting voort de de overdruk (die altijd een beetje in het blok is) af, naar de luchtinlaat. Daarbij aanwezige dampen worden gewoon meeverbrand.Maar denk dat het niet veel voor je brandstofverbruik zal doen, 't is meer een milieu ding..... naja dan heb ik weer iets goeds voor het milieu gedaan! Bewijst weer dat de jeep rijders geen assobak rijders zijn! haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 ik zou even foutcodes uitlezen. het kan zijn dat er een storing zit in de computer en dat ie dan op "noodprogramma" draait. als je recentelijk de computer hebt gereset kan ie ook even iets meer verbruiken vanwege het opnieuw inleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miteho Geplaatst November 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 ik zou even foutcodes uitlezen. het kan zijn dat er een storing zit in de computer en dat ie dan op "noodprogramma" draait. als je recentelijk de computer hebt gereset kan ie ook even iets meer verbruiken vanwege het opnieuw inleren. Hoo!! daar weet ik even niks van!!? foutcodes uitlezen??? en resetten?? Wat is dit nu weer?!?!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Hoo!! daar weet ik even niks van!!? foutcodes uitlezen??? en resetten?? Wat is dit nu weer?!?!? <_<Foutcode's -klik- Resetten van de computer doe je door de accuklemmen los te maken van de accu en tien tellen tegen elkaar te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miteho Geplaatst November 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 <_<Foutcode's -klik- Resetten van de computer doe je door de accuklemmen los te maken van de accu en tien tellen tegen elkaar te houden. en het uitlezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 en het uitlezen? On 1991 to1997 models ( 1984 to 1986 V6 models as well as 1998 to 2002 follow ) you have a way of reading for fault codes which can be accessed without any scanners like other models by reading how the check engine light flashes. Start by turning the ignition key to the last stop before it starts, on and off three times within 5 seconds ending in the on position on the third time, ( i.e. on, off, on, off then on and leave ), ( OBDII 96-97, 4 times ) . The check engine light will start to flash quickly with a small pause in between then a medium pause to indicate the next number in the to digit number and then a long pause before the next set of flashing for the next code. If all is well you will get a code 55 which would read like this: 5 fast flashes, medium pause then a further 5 flashes. This is how all codes end with is this 55 code if you have air conditioning or with a code 33 without and any other codes would have been before it separated by a long pause. The codes will remain after this test so you can cycle through it as many times as it takes to read them. After a problem has gone the code will be removed after 50 on off key cycles or if the battery left disconnected over night which will cause a code 12 though. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miteho Geplaatst November 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Nu heb ik de kabels na het los maken van de accu 10 sec tegen eklaar gehouden e weer gemonteerd op de accu.. hoe weet ik of het resetten daadwerkelijk gebeurd is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst November 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2007 Resetten van de computer doe je door de accuklemmen los te maken van de accu en tien tellen tegen elkaar te houden. Was dat niet de self destruct functie En een XJ uit '91, is dat vanzelfsprekend al een HO uitvoering? (ivm uitlezen computer) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2007 Nu heb ik de kabels na het los maken van de accu 10 sec tegen eklaar gehouden e weer gemonteerd op de accu.. hoe weet ik of het resetten daadwerkelijk gebeurd is? volgens mij zouden de foutcodes er dan uit moeten zijn tenzij je weer gereden hebt en de computer nieuwe foutcodes heeft opgeslagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
miteho Geplaatst November 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2007 volgens mij zouden de foutcodes er dan uit moeten zijn tenzij je weer gereden hebt en de computer nieuwe foutcodes heeft opgeslagen Als ik nu weer contact 3 keer doe etc. knippert hij 5 maal. dat kan kloppen omdat ik mijn airco moet laten vullen. Meer doet hij niet! gelukkig?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2007 Over een paar dagen / paar keer rijden nog eens uitlezen en je weet het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2007 Als ik nu weer contact 3 keer doe etc. knippert hij 5 maal. dat kan kloppen omdat ik mijn airco moet laten vullen. Meer doet hij niet! gelukkig?! als ie 2x 5 keer knippert is het 55 is einde van de codes. dat is een normale, ook 12 is redelijk normaal (accu laatste 50 keycycles los geweest) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.