maurice coolen Geplaatst November 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2007 wie heeft er ervaring met de Pro Comp 5" Coil Spring Conversion . is dit goed te doen of een afrader. iemand ervaring mee offroad. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2007 Black Bear en Madmudder kunnen je denkik er wel meer erover vertellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 IS VOOR EEN ANDER PROJECT. wilde eerst voor de monolear gaan van skyjacker maar. nu niet meer. kijk maar eens naar de stand en de chakel hier bijde afgebroken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimtjeep Geplaatst November 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 heb effe gegoogled naar die pro comp kit en in de states wordt ze volledig afgebroken. Ik was zelf ook redelijk geinteresseerd in dergelijke kit maar het blijkt dat ze toch niet ideaal zijn. Black diamond biedt trouwens ook iets dergelijks aan maar de prijs is wel maal 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2007 jep klopt . had er ook al iets over gelezen. en kreeg vandaag een telefoontje en die zij dat het voor straat gebruik helemaal niets was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst November 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2007 jep klopt .had er ook al iets over gelezen. en kreeg vandaag een telefoontje en die zij dat het voor straat gebruik helemaal niets was. Rijd al een jaar of 4 met de pro-comp set. De negatieve geluiden die ik in de loop der jaren heb gehoord, heb ikzelf nooit ervaren. Er zitten wel een paar minpunten aan de kit maar die zijn te verhelpen. Ik zal proberen mijn ervaringen samen te vatten. Het eerste belangrijke punt is de verhoging van de bracket voor de voorste panhardstang. Hierop komt een enorme kracht te staan omdat je geen ondersteuning meer hebt van de bladveren. Ook eventuele spelingen op de panhardstang zullen resulteren in een waardeloos stuurgedrag. Een degelijke bevestiging van het verhoogblok is dus vereiste nr1. Ikzelf heb deze steun versterkt en aangepast met een extra beugel. Het volgende punt is het zoeken van de juiste hoek voor de vooras. Als je de montagehandleidingen volgt zul je uitkomen op een ideale hoek voor je voorste aandrijfas echter de naloop van de fusees is dan te weinig zodat je Jeep het winkelwagenwieltjes effect krijgt. De as iets verder onderuit zetten geeft het goede effect voor betrouwbaar rijden op de straat. (ik heb dit eigenlijk pas sinds een jaar pas goed voor elkaar en rijdt nu met één handje aan het stuur over de weg) Ikzelf heb in den beginne problemen gehad met mijn achteras en wel de volgende. Doordat de achteras niet meer door de bladveren wordt tegengehouden worden deze krachten overgenomen door de brackets die de as op zijn plek gaan houden. Het probleem wat ik dus kreeg (weliswaar bij extreme belasting in Challengewedstrijden met continue gelockte assen en 35 x 13.5 banden) was dat de asbuizen van de Dana 35 losdraaiden van het difhuis. De proplas die op het diff zit kon deze kracht niet goed aan. Het is me 1 keer overkomen en heb niet weer geprobeerd met een standaard as, maar heb bij de nieuwe as meteen de asbuizen met nichroma electroden aan het diff laten lassen. (sindsdien geen problemen meer) In het terrein is de procompkit super (volgens mij) Ik heb enorme flex, veer zeer comfortabel, wielen volgen nagenoeg elk spoor en kuil) Op de weg is het aan te raden de voorste stabilisatorstang te gebruiken om probleemloos te rijden. Ik moet eerlijk zeggen dat dit eigenlijk nodig is nu ik van de achterasophanging een A-frame heb gemaakt. Het kan zonder (Cevenol 350 km al 2 keer zonder gereden) maar wel even aan wennen. De carosserie helt namelijk in de bocht over en dit geeft noodzakelijke stuurcorrecties. Een licht achterstabilisator van een TJ zou volgens mij wonderen doen (nog niet aan toegekomen)Het overhangen is dus met de originele Procomp veel minder. Tot zover mijn ervaringen en inderdaad er zijn mooiere en duurdere systemen op de markt maar elk systeem heeft ook zijn minpuntjes. Bijv. Skyjacker werkt met mooie kogelkoppelingen op de uiteinden van de stangen maar daarbij rollen de vullingen weer uit je tanden als je een beetje hard op onverhard rijdt . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst November 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2007 sorry dubbel[ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2007 he madmudder dank je voor de info. heb je het set op een cj chassis of een yj. weet nog niet welk chassie ik wil gaan gebruiken. en heb je mischien wat foto,s van het geheel ben een beetje aan het uitzoeken over wat en hoe. voor dat ik ga beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 he madmudder dank je voor de info.heb je het set op een cj chassis of een yj. weet nog niet welk chassie ik wil gaan gebruiken. en heb je mischien wat foto,s van het geheel ben een beetje aan het uitzoeken over wat en hoe. voor dat ik ga beginnen. YJ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst November 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 he madmudder dank je voor de info.heb je het set op een cj chassis of een yj. weet nog niet welk chassie ik wil gaan gebruiken. en heb je mischien wat foto,s van het geheel ben een beetje aan het uitzoeken over wat en hoe. voor dat ik ga beginnen. idd op een yj chassis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst November 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 Hallo Over de set kan ik niet veel zeggen, maar heb wel ervaring met schroefveren. Ik vindt wel dat je goed moet nadenken over schroefveren of bladveren, ik heb beide gehad en kom toch weer terug bij bladveren. Schroefveren geven nooit helemaal het goede gevoel over waar je met je auto hangt, ik heb dat probleem opgelost met straps bij het uitveren en bumpstops voor het inveren, maar compleet bolt on op een as voor bladveren lijkt mij niet geheel ideaal, er komen namelijk hele andere krachten vrij, dan bij bladveren. Ook wordt het rij gedrag op straat geheel anders je hebt vaak problemen bij de vooras omdat het stekende as wordt. Er zijn hele goede berichten over het bladverenpakket van skyjacker, nl de soft ride, deze geven een prima flex, veel minder aanpassingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst November 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 HalloOver de set kan ik niet veel zeggen, maar heb wel ervaring met schroefveren. Ik vindt wel dat je goed moet nadenken over schroefveren of bladveren, ik heb beide gehad en kom toch weer terug bij bladveren. Schroefveren geven nooit helemaal het goede gevoel over waar je met je auto hangt, ik heb dat probleem opgelost met straps bij het uitveren en bumpstops voor het inveren, maar compleet bolt on op een as voor bladveren lijkt mij niet geheel ideaal, er komen namelijk hele andere krachten vrij, dan bij bladveren. Ook wordt het rij gedrag op straat geheel anders je hebt vaak problemen bij de vooras omdat het stekende as wordt. Er zijn hele goede berichten over het bladverenpakket van skyjacker, nl de soft ride, deze geven een prima flex, veel minder aanpassingen. he aitze. bedoel je de monolear. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst November 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2007 Hallo Ik denk dat je de monoleaf bedoeld, ik heb geen ervaring met deze veer, maar ik heb een achtergrond in de metaal, volgens mij kan het niet zo zijn dat 1 veerblad zoals de monoleaf heeft, zo goed kan zijn dan een meer bladen pakket. De flex in de veer wordt bepaald door de veerkracht van het materiaal, dit gaat altijd samen met sterkte en broosheid. Een soepel meerbladen pakket is dan altijd sterker dan een pakket met 1 enkele veer. Wat ze in amerika ook schrijven. Het pakket van skyjacker bestaat wel uit 5 of 6 bladen, en heeft een prima flex. Zelf heb een pakket van black dimant er onder, heeft een goede flex, maar laten we wezen, als je schroefveren pakt zal het altijd wat meer zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koxx Geplaatst December 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2007 wat je wel kan doen is zoals de kit van fabtech, vooraan schoef en achteraan bladveer, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 mischien licht het aan mij maar kan de andere sets niet vinden alleen die van fabtech compleet. heeft hier iemand links van . bijvoorbeeld dat set van skyjacker of zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 of van een ander merk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 idd op een yj chassis en heb je dan ook de assen van een yj. of van de cj. groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Bear Geplaatst December 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Of x2 pakket van superlift. Achter bladveren en voor schroefveren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Of x2 pakket van superlift.Achter bladveren en voor schroefveren waar kan ik die ergens vinden . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 gevonden. maar uuuu der heb ik nu compleete wrangler voor:lol:. nee iets te prijzig http://www.4wheelerssupply.com/catalog/index.php/cPath/471_1_36_46 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 gevonden.maar uuuu der heb ik nu compleete wrangler voor:lol:. nee iets te prijzig http://www.4wheelerssupply.com/catalog/index.php/cPath/471_1_36_46 Die coil spring conversion was anders ook niet echt goedkoop. Misschien moet je eerst voor jezelf een budget vaststellen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 nou 1500. of 4.500. vind het nog al een verschil Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 Uiteraard, alleen vond ik die eerste al erg duur. Waar bemoei ik me ook eigenlijk mee.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 Uiteraard, alleen vond ik die eerste al erg duur.Waar bemoei ik me ook eigenlijk mee.. [/quote nee hoor . neem de dingen gewoon als advies. omdat ik zelf nog niet weet wat ik wil. en wat iets mag kosten moet een beetje bij en bij blijven. en als het dan word afgeraden (procomp). is 1500 zeker veel geld. en zijn er nog andere mogelijkheden. zoals deze. http://www.rocky-road.com/yjspoa.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst December 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 en heb je dan ook de assen van een yj.of van de cj. groetjes Ik heb assen van de YJ Voor reverse DANA 30 met one piece superior axles, achter DANA 35 met K&S full-floaters waarbij ik wel opmerk dat ik de procomp steunen er niet alleen aan gebout heb maar ook heb gelast en daarna de assen gepoedercoat. mvg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.