Spring naar bijdragen

heavy duty


Recommended Posts

Ik ga even bekennen; ik heb nu die heavy duty veren laten monteren maar mijn wagen staat nu achteraan veel hoger waardoor het gewicht naar voor komt te liggen en heb op het forum gelezen dat dit eigenlijk zeer slecht is.

De wagen begint vooraan de slingeren en rijdt zeer onstabiel.

Ik ga ze terug omwisselen voor originele want ik vind het te gevaarlijk om mee te rijden!!:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yip, 5 blads voor, 6 achter
Ik ga even bekennen; ik heb nu die heavy duty veren laten monteren maar mijn wagen staat nu achteraan veel hoger waardoor het gewicht naar voor komt te liggen en heb op het forum gelezen dat dit eigenlijk zeer slecht is.

De wagen begint vooraan de slingeren en rijdt zeer onstabiel.

Ik ga ze terug omwisselen voor originele want ik vind het te gevaarlijk om mee te rijden!!:blush:

Pin me er niet op vast , maar kan het zijn dat die 6 bladen voor moeten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U heeft gelijk

KIT CONTENTS:

1 RE1180 Sway bar disconnect kit

2 RE1454 Front 5-leaf springs

2 RE1455 Rear 6-leaf springs

1 RE1466 Degree shims, 2.5" x 4* aluminum

1 RE1513 Rear brake line

1 RE1555 Front brake lines

1 RE1630 Front track bar bracket

1 RE2100 Transfer case drop kit 1"

1 RE2420 Front u-bolt kit

1 RE2421 Rear u-bolt kit

1 RE 2500 Pitman arm p/s (RE2504 m/s)

1 RE 2766 Front shackle kit

1 RE 2775 Rear shackle kit

1 RE 2790 Main eye greasable bushing kit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U heeft gelijk

KIT CONTENTS:

1 RE1180 Sway bar disconnect kit

2 RE1454 Front 5-leaf springs

2 RE1455 Rear 6-leaf springs

1 RE1466 Degree shims, 2.5" x 4* aluminum

1 RE1513 Rear brake line

1 RE1555 Front brake lines

1 RE1630 Front track bar bracket

1 RE2100 Transfer case drop kit 1"

1 RE2420 Front u-bolt kit

1 RE2421 Rear u-bolt kit

1 RE 2500 Pitman arm p/s (RE2504 m/s)

1 RE 2766 Front shackle kit

1 RE 2775 Rear shackle kit

1 RE 2790 Main eye greasable bushing kit

Omeven verder te gaan: dit zijn geen standaart bladveren?

Bij mij liggen er heavy duty(6?) achteraan en vooraan(4?) nog de standaart veren en dus staat jeep achteraan hoger dan vooraan

en dit geeft een enorm gewicht op de voorwielen waardoor deze onstabiel gaan bewegen.

Waarschijnlijk doe ik er beter aan ook achteraan standaart veren te monteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat bedoel je nu eigenlijk met standaard veren?

Die dingen die er orgineel onder zitten?

En achter heb je dan verhoogde veren?;)

Beetje wazig verhaal allemaal.

Ja die dingen die er origineel onder zitten waren lam,ik kon kiezen tussen die originele of de heavy duty en heb voor de laatste gekozen.Deze zouden

1 lamel meer hebben.Toen deze er onder zaten stond mijn jeep achteraan veel hoger dan vooraan en de gevolgen waren duidelijk waarneembaar dus vraag ik me af of ik nu niet beter af ben met de originele:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn nieuwe en eigenlijk had ik het kunnen weten:er zit 1 blad meer op

dus stugger. maar omdat ik vanachter toch wat gewicht had(volle tank benzine volle tank gas klankast voor speakers hardtop) dacht ik dat 1 blad meer dit beter zou op vangen. En oke je zou zeggen doe ze vooraan het zelfde maar smaken verschillen nu eenmaal:yes: Toch bedankt voor de reacties!

grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee natuurlijk niet. je gaat toch niet voor oude veren monteren en achter nieuw. klinkt dumbsomeday

voor ook de extreme duty veren

Ik heb ze erook onder en staat zelfs weer iets achterover.

Ik reed met trackbar los en quick disconnects los 120 km p/u was wel wiebelig maar met de stabilisatorstangen weer vast geen probleem.

dez171107006rx1.jpg

dez171107012eh7.jpg

Heb je wel dezelfde shackles gemonteerd?? voor en achter.

en meer bladen hoeft niet persé stugger te zijn. Ik ben dik tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee natuurlijk niet. je gaat toch niet voor oude veren monteren en achter nieuw. klinkt dumbsomeday

voor ook de extreme duty veren

Ik heb ze erook onder en staat zelfs weer iets achterover.

Ik reed met trackbar los en quick disconnects los 120 km p/u was wel wiebelig maar met de stabilisatorstangen weer vast geen probleem.

dez171107006rx1.jpg

dez171107012eh7.jpg

Heb je wel dezelfde shackles gemonteerd?? voor en achter.

en meer bladen hoeft niet persé stugger te zijn. Ik ben dik tevreden.

Daarom zeg ik dat smaken verschillen ik hou er gewoon niet van dat ie hoger komt te staan.Veren vooraan doen het prima. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...