defsomeday Geplaatst December 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2007 kan er iemand zeggen wat het verschil is tussen standaart bladveren en de zogenaamde heavy duty veren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2007 Waarschijnlijk zal het wat minder snel inkakken als je Jeep wat zwaarder opgebouwd is door bumper tirecarriers etc etc. RE schijnt bij de HD bv. achter een extra blad te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 Waarschijnlijk zal het wat minder snel inkakken als je Jeep wat zwaarder opgebouwd is door bumper tirecarriers etc etc.RE schijnt bij de HD bv. achter een extra blad te hebben. Yip, 5 blads voor, 6 achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 Dankuwel buddy's! kga het houden bij originele dan heb ik waarschijnlijk geen hoogte verschil!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 Ik ga even bekennen; ik heb nu die heavy duty veren laten monteren maar mijn wagen staat nu achteraan veel hoger waardoor het gewicht naar voor komt te liggen en heb op het forum gelezen dat dit eigenlijk zeer slecht is. De wagen begint vooraan de slingeren en rijdt zeer onstabiel. Ik ga ze terug omwisselen voor originele want ik vind het te gevaarlijk om mee te rijden!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 Yip, 5 blads voor, 6 achter Ik ga even bekennen; ik heb nu die heavy duty veren laten monteren maar mijn wagen staat nu achteraan veel hoger waardoor het gewicht naar voor komt te liggen en heb op het forum gelezen dat dit eigenlijk zeer slecht is.De wagen begint vooraan de slingeren en rijdt zeer onstabiel. Ik ga ze terug omwisselen voor originele want ik vind het te gevaarlijk om mee te rijden!! Pin me er niet op vast , maar kan het zijn dat die 6 bladen voor moeten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 Pin me er niet op vast , maar kan het zijn dat die 6 bladen voor moeten ? volgens mij moeten de meeste bladen achter (aanhanger e.d.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 U heeft gelijk KIT CONTENTS: 1 RE1180 Sway bar disconnect kit 2 RE1454 Front 5-leaf springs 2 RE1455 Rear 6-leaf springs 1 RE1466 Degree shims, 2.5" x 4* aluminum 1 RE1513 Rear brake line 1 RE1555 Front brake lines 1 RE1630 Front track bar bracket 1 RE2100 Transfer case drop kit 1" 1 RE2420 Front u-bolt kit 1 RE2421 Rear u-bolt kit 1 RE 2500 Pitman arm p/s (RE2504 m/s) 1 RE 2766 Front shackle kit 1 RE 2775 Rear shackle kit 1 RE 2790 Main eye greasable bushing kit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2007 :bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 U heeft gelijk KIT CONTENTS: 1 RE1180 Sway bar disconnect kit 2 RE1454 Front 5-leaf springs 2 RE1455 Rear 6-leaf springs 1 RE1466 Degree shims, 2.5" x 4* aluminum 1 RE1513 Rear brake line 1 RE1555 Front brake lines 1 RE1630 Front track bar bracket 1 RE2100 Transfer case drop kit 1" 1 RE2420 Front u-bolt kit 1 RE2421 Rear u-bolt kit 1 RE 2500 Pitman arm p/s (RE2504 m/s) 1 RE 2766 Front shackle kit 1 RE 2775 Rear shackle kit 1 RE 2790 Main eye greasable bushing kit Omeven verder te gaan: dit zijn geen standaart bladveren? Bij mij liggen er heavy duty(6?) achteraan en vooraan(4?) nog de standaart veren en dus staat jeep achteraan hoger dan vooraan en dit geeft een enorm gewicht op de voorwielen waardoor deze onstabiel gaan bewegen. Waarschijnlijk doe ik er beter aan ook achteraan standaart veren te monteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Maar wat bedoel je nu eigenlijk met standaard veren? Die dingen die er orgineel onder zitten? En achter heb je dan verhoogde veren? Beetje wazig verhaal allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Lijkt wel alsof er extra bladen zijn toegevoegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Maar wat bedoel je nu eigenlijk met standaard veren?Die dingen die er orgineel onder zitten? En achter heb je dan verhoogde veren? Beetje wazig verhaal allemaal. Ja die dingen die er origineel onder zitten waren lam,ik kon kiezen tussen die originele of de heavy duty en heb voor de laatste gekozen.Deze zouden 1 lamel meer hebben.Toen deze er onder zaten stond mijn jeep achteraan veel hoger dan vooraan en de gevolgen waren duidelijk waarneembaar dus vraag ik me af of ik nu niet beter af ben met de originele:ohmy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Had je ze dan nieuw of gebruikt gekocht ? Maak anders een foto van de Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Achter heb je dus nieuwe onder gezet en voor heb je de oude nog. Tip: vervang voor ook voor nieuwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 Het zijn nieuwe en eigenlijk had ik het kunnen weten:er zit 1 blad meer op dus stugger. maar omdat ik vanachter toch wat gewicht had(volle tank benzine volle tank gas klankast voor speakers hardtop) dacht ik dat 1 blad meer dit beter zou op vangen. En oke je zou zeggen doe ze vooraan het zelfde maar smaken verschillen nu eenmaal:yes: Toch bedankt voor de reacties! grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 nee natuurlijk niet. je gaat toch niet voor oude veren monteren en achter nieuw. klinkt dumbsomeday voor ook de extreme duty veren Ik heb ze erook onder en staat zelfs weer iets achterover. Ik reed met trackbar los en quick disconnects los 120 km p/u was wel wiebelig maar met de stabilisatorstangen weer vast geen probleem. Heb je wel dezelfde shackles gemonteerd?? voor en achter. en meer bladen hoeft niet persé stugger te zijn. Ik ben dik tevreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2007 nee natuurlijk niet. je gaat toch niet voor oude veren monteren en achter nieuw. klinkt dumbsomedayvoor ook de extreme duty veren Ik heb ze erook onder en staat zelfs weer iets achterover. Ik reed met trackbar los en quick disconnects los 120 km p/u was wel wiebelig maar met de stabilisatorstangen weer vast geen probleem. Heb je wel dezelfde shackles gemonteerd?? voor en achter. en meer bladen hoeft niet persé stugger te zijn. Ik ben dik tevreden. Daarom zeg ik dat smaken verschillen ik hou er gewoon niet van dat ie hoger komt te staan.Veren vooraan doen het prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 Daarom zeg ik dat smaken verschillen ik hou er gewoon niet van dat ie hoger komt te staan.Veren vooraan doen het prima. waneer je achter wel hoger staat, kan je raar rijgedrag krijgen.. dus of achter lager of voor omhoog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
defsomeday Geplaatst December 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2007 waneer je achter wel hoger staat, kan je raar rijgedrag krijgen..dus of achter lager of voor omhoog Volledig mee eens ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.