Spring naar bijdragen

Verzekering Wrangler


Jschav
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Ik heb een Wrangler 4.0 aut. uit 2002 op het oog. Maar als ik bij verschillende verzekeringsmaatschappijen informeer, willen ze de auto alleen verzekeren als er een alarm klasse 2 is ingebouwd. Komt dit bekend voor, of heeft dit mogelijk met het bouwjaar te maken? Ik kan me voorstellen dat jullie niet allemaal een alarm hebben geinstalleerd in je Jeep. Graag een reactie of advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Ik heb een Wrangler 4.0 aut. uit 2002 op het oog. Maar als ik bij verschillende verzekeringsmaatschappijen informeer, willen ze de auto alleen verzekeren als er een alarm klasse 2 is ingebouwd. Komt dit bekend voor, of heeft dit mogelijk met het bouwjaar te maken? Ik kan me voorstellen dat jullie niet allemaal een alarm hebben geinstalleerd in je Jeep. Graag een reactie of advies.

Het is per verzekeringsmaatschappij verschillend. Tevens is ook van belang in welke provincie je zit en hoeveel km je per jaar gaat rijden. Aan de hand van die gegevens gaan de maatschappijen bepalen wat voor type alarm erin moet en of je uberhaupt wel een alarmsysteem moet hebben. Als je het geld kan missen is een alarm zeker aan te raden! Met de toenemende drukte op de niet legale automarkt door het open stellen van de grenzen is een alarm geen overbodige luxe. Want bij diefstal wordt je er nooit beter van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Ik heb een Wrangler 4.0 aut. uit 2002 op het oog. Maar als ik bij verschillende verzekeringsmaatschappijen informeer, willen ze de auto alleen verzekeren als er een alarm klasse 2 is ingebouwd. Komt dit bekend voor, of heeft dit mogelijk met het bouwjaar te maken? Ik kan me voorstellen dat jullie niet allemaal een alarm hebben geinstalleerd in je Jeep. Graag een reactie of advies.

Hallo Jschav,

Ik heb bij de wiggergroep een offerte aangevraagd voor mijn YJ. All Risc was niet mogelijk. Wel mogelijk waren:

WA

WA/ beperkt casco

De premies waren respectievelijk WA 242,68

en WA PC 303,25

WWW.wiggersgroep.nl

Er werd niet over een allarm gesproken.

suc6

ps. Olav Wigers is fervent Landrover 4x4 rijder. Je bent ook op het terrein verzekerd en op evenementen waarbij snelheid geen rol speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jschav,

Ik heb bij de wiggergroep een offerte aangevraagd voor mijn YJ. All Risc was niet mogelijk. Wel mogelijk waren:

WA

WA/ beperkt casco

De premies waren respectievelijk WA 242,68

en WA PC 303,25

WWW.wiggersgroep.nl

Er werd niet over een allarm gesproken.

suc6

ps. Olav Wigers is fervent Landrover 4x4 rijder. Je bent ook op het terrein verzekerd en op evenementen waarbij snelheid geen rol speelt.

Ik neem aan dat je een TJ van 2002 wel all risk zal verzekeren!

En je bent volgens Wiggers dus verzekerd op het terrein. Wat is dan verzekerd? Je bent niet all risk verzekerd dus rij jij ergens tegenaan is het nog steeds eigen schiuld en risico of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WJ Theo. waar zijn die premies op gebaseerd????

er is toch normaal een basis premie met bonus malus treden.

die premie is die gebaseerd op 80% korting ??

is ook afhankelijk van leeftijd en postcodegebied

als je net 3 jaar je rijbewijs hebt kun je die premie ook vergeten.

Ik heb op het klikkie van beest ook alles ingevuld maar kwam geen premie uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je een TJ van 2002 wel all risk zal verzekeren!

En je bent volgens Wiggers dus verzekerd op het terrein. Wat is dan verzekerd? Je bent niet all risk verzekerd dus rij jij ergens tegenaan is het nog steeds eigen schiuld en risico of niet?[/quote

Hmmm zelfde dingen als op openbare (verharde)wegen zijn verzekerd :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je een TJ van 2002 wel all risk zal verzekeren!

En je bent volgens Wiggers dus verzekerd op het terrein. Wat is dan verzekerd? Je bent niet all risk verzekerd dus rij jij ergens tegenaan is het nog steeds eigen schiuld en risico of niet?[/quote

Hmmm zelfde dingen als op openbare (verharde)wegen zijn verzekerd :wacko:

Wat is dan het voordeel van een verzekering in het terrein?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou bv als je een andere auto of persoon raakt en er is schade of iemand gewond wie gaat het dan betalen :rolleyes:

Dat noemen wij eigen risico. Is niks vreemds in deze tijd. Ga een bouwplaats op en dan kom je dat al tegen. Als verzekeringen willen hoeven ze bij een 4x4 evenement dus niet uit te keren. Dus dan is niemand verzekerd. Zijn al diverse uitspraken van geweest. Mensen die bij 4x4 evenementen elkaar hadden geraakt en waarbij de verzekering niet uit wilde keren. Toen werd dus de schade verhaald op de persoon zelf maar ook die eis werd afgewezen. De rechter oordeelde dat iedereen ervan op de hoogte is dat je bij terreinrijden niet verzekerd bent zowel door de maatschappij als persoonlijk. Dus kan je ook geen schades claimen. Wat heb je dan aan een verzekering als deze eis wordt afgewezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WJ Theo. waar zijn die premies op gebaseerd????

er is toch normaal een basis premie met bonus malus treden.

die premie is die gebaseerd op 80% korting ??

is ook afhankelijk van leeftijd en postcodegebied

als je net 3 jaar je rijbewijs hebt kun je die premie ook vergeten.

Ik heb op het klikkie van beest ook alles ingevuld maar kwam geen premie uit.

Hans je hebt natuurlijk harstikke gelijk. Ik heb meer dan 19 schadevrije jaren dus max. korting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties. Het blijkt dus wel mogelijk te zijn. Eens kijken wat er uit komt bij de Wiggers van WJ-Theo. Het advies van Michel1972 om alsnog een alarm in te bouwen heb ik al overwogen. Echter als de auto al (all-risk)verzekerd is kan ik rustig kijken naar een alarm. Zelf heb ik in het verleden hele goede ervaring met Clifford. Dit alarm heb ik destijds uit Amerika meegenomen en ingebouwd. Wat ik begrepen heb is dat het sinds een aantal jaren nu in Nederland ook verkrijgbaar is maar dat je het moet laten inbouwen ivm de levenslange garantie. Goed prio 1 is een verzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat noemen wij eigen risico. Is niks vreemds in deze tijd. Ga een bouwplaats op en dan kom je dat al tegen. Als verzekeringen willen hoeven ze bij een 4x4 evenement dus niet uit te keren. Dus dan is niemand verzekerd. Zijn al diverse uitspraken van geweest. Mensen die bij 4x4 evenementen elkaar hadden geraakt en waarbij de verzekering niet uit wilde keren. Toen werd dus de schade verhaald op de persoon zelf maar ook die eis werd afgewezen. De rechter oordeelde dat iedereen ervan op de hoogte is dat je bij terreinrijden niet verzekerd bent zowel door de maatschappij als persoonlijk. Dus kan je ook geen schades claimen. Wat heb je dan aan een verzekering als deze eis wordt afgewezen?

Zit wat in, materieële schade zal altijd eigen risico zijn als twee Jeeps elkaar raken. Maar met de snelheden die wij rijden..

Ik -de Jeep dan- ben ook niet in het terrein verzekerd, maar dat is een bewuste keuze. Ik neem ook nooit grote risico's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb informatie van Wiggers ontvangen. Zij kunnen een all-risk verzekering aanbieden voor rond de € 400,- per jaar. Het verschil met andere verzekeraars is wel groot vind ik. Bij de gemiddelde verzekeraar betaal je rond de € 600,- per jaar. Gezien de prijs klinkt het interessant. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met de verzekering van Wiggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb informatie van Wiggers ontvangen. Zij kunnen een all-risk verzekering aanbieden voor rond de € 400,- per jaar. Het verschil met andere verzekeraars is wel groot vind ik. Bij de gemiddelde verzekeraar betaal je rond de € 600,- per jaar. Gezien de prijs klinkt het interessant. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met de verzekering van Wiggers.

Klinkt goed die offerte maar ik vind 1 ding wel vreemd. WJ Theo betaald voor zijn Jeep YJ een bedrag van 242 WA en 303 WA Beperkt Casco per jaar . Jij gaat voor een All Risk verzekering van je TJ 400 euro per jaar betalen. Een TJ is een stuk duurder om te verzekeren als een YJ maar het verschil vind ik niet zo groot. Het kan nog liggen aan het aantal schadevrije jaren van de bestuurder en de regio waarin je woonachtig bent maar ik blijf die 400 euro een hele nette lage prijs vinden! Weet je zeker dat die correct is? En als die offerte correct is weet ik heel zeker dat hij niet veel goedkoper kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb informatie van Wiggers ontvangen. Zij kunnen een all-risk verzekering aanbieden voor rond de € 400,- per jaar. Het verschil met andere verzekeraars is wel groot vind ik. Bij de gemiddelde verzekeraar betaal je rond de € 600,- per jaar. Gezien de prijs klinkt het interessant. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met de verzekering van Wiggers.

Mijn WJ heeft een all risk verzekering van 3.500,00€ per jaar. ik heb meer dan 16 jaar bonus/malis. Dit komt erop neer dat ik 84,00€ per maand betaal. Maximale korting. Mij lijkt 400€ per JAAR heel erg weinig. Zou dat nog maar eens goed navragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...