marcoscj7 Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 nou ik geef het op, weer de temperatuur meter stuk,van de week bleef ie weer eens op nul staan dacht eerst zal de sensor wel zijn want die meter zat er nog niet eens zo lang in maar nee was toch echt de koelwater meter. Wil er nu een losse meter bij zetten om van het probleem af te zijn heeft er al iemand dit gedaan of een andre oplossing zag ook al op het forum een ander type meter maar houdt die het wel langer vol ? vandaag is het eindelijk een keer droog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Wat is er precies stuk aan je meter ? Is toch raar hé, twee meters op korte tijd ? Zit er niet te veel spanning op ? Of te weinig ? Op de sloop kun je wellicht iets vinden, en ook in de tuning zaken. Meestal werken die meters wel goed hoor. Maar ik zou toch eens uitmeten hoeveel spanning er op je oude meter toekomt. Kan misschien de oorzaak zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Wat is er precies stuk aan je meter ? Is toch raar hé, twee meters op korte tijd ?Zit er niet te veel spanning op ? Of te weinig ? Op de sloop kun je wellicht iets vinden, en ook in de tuning zaken. Meestal werken die meters wel goed hoor. Maar ik zou toch eens uitmeten hoeveel spanning er op je oude meter toekomt. Kan misschien de oorzaak zijn. Ik verkoop deze , zit al jaren in mijn CJ-8 : Temperatuur meter met electronische sensor. Kan voor olie en water temperatuur bebruikt worden. 19.95 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst December 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 @frans, spanning is goed want brandstof meter doet het wel en krijgt gewoon de zelfde spanning. mischien is de meter van boris zo gek nog niet kun je er zo onderzetten ben ik voor eens een aaaaaltijd van het probleem af (hoop ik) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 De temperatuur meter werkt op 5 volt via een spanningsregelaar die achter op je klok zit..... misschien is deze kapot, of krijgt de meter 12V (verkeerd aangesloten?) Meer hierover -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst December 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 bedankt voor het linkje ging er gewoon van uit dat de spanning goed was omdat ik met de brandstof meter geen probleem heb en die is door gelust naar de meter van de koelvloeistof. die spanings regelaar zit toch in het metertje zelf als een soort spoeltje? of zit ie in de bedrading voor de aansluiting want daar heb ik niets zitten en dan doet de andere meter het ook niet lang meer denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Spanningsregelaar zit op de klok..... ziet eruit als doorverbinding. From the passenger side which is left to right in the picture above. Fuel Gauge S Terminal - pink wire (from fuel sender) Fuel Gauge A Terminal - 12v side of Jumper/Regulator Strip to temperature gauge Fuel Gauge I Terminal - red wire (ignition-on hot 12v) Temperature Gauge A Terminal - Jumper from fuel gauge A terminal (Jumper Strap regulated to 5v) Temperature Gauge S Terminal - Purple wire (from temperature sender) The Jumper/Regulator Strap is composed of two strips of metal that continuously make and break contact, regulating the output to the Temp gauge to 5 volts. A volt meter applied to the A terminal on the Temp gauge should fluctuate (plus and minus) near 5 volts. A reading of 12 volts on the temperature side indicates a bad Jumper/Regulator Strap. 12 volts applied to the temperature gauge's A terminal will cook the gauge. bron -klik- Een plus op de verkeerde kant of slecht werkende spanningsregelaar sloopt zo de temperatuurmeter..... even meten en je weet meer. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst December 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 Bedank voor de foto met text dacht (jumper is doorverbinding) niet dus. ben vandaag eens aan het meten geweest alle draden waren goed aangesloten en ook de voltage's waren allemaal goed ook de draad van de sensor naar klok ohm's doorgemeten ook goed volgens het stukje ohmse waarden van temperatuurmeter is deze stuk ga er dus maar een extra meter in zetten ben ik er van af. (ook gelijk voor de brandstof meter een gaatje extra maken) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 Bedank voor de foto met text dacht (jumper is doorverbinding) niet dus.ben vandaag eens aan het meten geweest alle draden waren goed aangesloten en ook de voltage's waren allemaal goed ook de draad van de sensor naar klok ohm's doorgemeten ook goed volgens het stukje ohmse waarden van temperatuurmeter is deze stuk ga er dus maar een extra meter in zetten ben ik er van af. (ook gelijk voor de brandstof meter een gaatje extra maken) Eventueel heb ik ook de bijbehorende fuel-meter : Fuel-2Fuel meter met vlotter 29.95 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 't begint een beetje een reclame topic te worden.... Al 2 keer worden er zaken door een bedrijf te koop aangeboden. Als dat "nodig" is, dan graag via PM. Advertentie's mogen in ons speciale commercieële topic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 't begint een beetje een reclame topic te worden.... Al 2 keer worden er zaken door een bedrijf te koop aangeboden. Als dat "nodig" is, dan graag via PM. Advertentie's mogen in ons speciale commercieële topic. oke (echter begon het onderwerp te veranderen in fuel meter) Maar je hebt gelijk..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.